Nu Online
Momenteel zijn er 603 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP tekst uitnodigingen in Nedrelands en Frans

8-5-2009 10:14:42
hallo, ik ben met mijn uitnodigingen begonnen maar ik zit met een probleem mijn familie is Nederlandstalig en van mijn vriend Franstalig nu zou ik op de uitnodigingen alles in de 2 talen willen zetten maar vind dit niet zo evident want als je alles apart wilt laten drukken dus een paar alleen in het Nederlands en in het Frans moet je 2 x de druk betalen , hebben jullie ideetjes en tekstjes ,groetjes sabrina

Sabrina
18-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1660

nele
8-8-2009
 Meld misbruik8-5-2009 10:21:15

De kant van mijn ventje spreekt ook over het algemeen frans dus hebben we bij de drukker enkele voorbeelden gezien van kaartjes in 2 talen. Maar uiteindelijk hebben we het toch ook enkel inhet nederlands laten drukken. Je zou de uitnodiging ook zelf kunnen afdrukken, dan komt die dubbele kost er al niet meer bij. Dat op mooi papier en in een flesje steken (flessenpost). Zo kan je in 11&30 verschillende uitnodigingen drukken. Is maar een ideetje.
Veel succes in ieder geval
Nele
08-08-09

tami
26-6-2010
 Meld misbruik8-5-2009 11:56:43

hi Sabrina,

zelf zou ik opteren voor een uitnodiging waarin je zelf een kalkje of een andere mooie papiersoort kan kleven met jullie tekst, voor de enen in het NL, voor de anderen in het FR. Dan heb je alleen een goede printer nodig en bespaar je de drukkerskost.
Een pak A4 papier v.500 vellen 110 g/m2 kost ong. 6 €.
Je kan ook dubbel gevouwen kaarten kopen (vierkant) met bijhorende enveloppen in alle kleuren en daar dan zelf een mooie creatie mee maken, door het gebruik van satijnlint of witte struisvogelpluimen of zo.
In hobbyboeken over zelf kaarten maken vind je ook vaak goede ideetjes.
Veel sukses ermee !
Groetjes

werner
28-5-2009
 Meld misbruik8-5-2009 17:47:03

hallo,

wij hebben onze uitnodigingen in 2 talen laten drukken en ons professioneel laten bijstaan door een ervaren drukker.Waarom lees ik hier zoveel dat er bespaart word op de huwelijksuitnodigingen, dit geeft een eerste indruk
aan wat mensen zich mogen verwachten van feest en dit vertelt ook veel van de persoon die ze maakt,
Of je nu spreekt over eentalige of meertalige uitnodigingen , in de eerste plaats kies je eerst je ontwerp en formaat
nadien kan je in samenspraak met de persoon die ze zal afwerken ( jezelf of een drukkery) de bijhorende tekst.
indien je deze onvertaald zal binnensteken bij een ontwerper of drukkery zal daar nog de vertalings en zetkosten bijkomen.
je ziet er komt heel wat bij kijken om iets samen te stellen waar je fier kan op zijn , niet iets van ze kunnen maar willen niet.
deze indruk krijg ik meestal bij ontvangst van ze een zelf ineengeknutselde kaart.
Uitnodigingen op 110g , waar halen ze het uit.
en dan zijn ze verwonderd dat de cadeau's die ze mogen ontvangen ook aan de lichte kant zijn

Philippe
1-1-2010
 Meld misbruik8-5-2009 21:34:13

Wij hebben hetzelfde probleem maar dan Engels / Nederlands.
Iemand een goede drukker in Leuvense?

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik10-5-2009 10:16:32

Voor ideetjes van Franse teksten: http://www.faire-part.fr/mariage/ klik op vergrotingen van voorbeeldkaartjes en dan kan je de tekst lezen. 'k Heb geen voorbeeldjes van alletwee de talen op één uitnodiging... wij werken ook met calquepapier dat we zelf bedrukken, dus geen probleem om de binnenste bladzijde te verwisselen...

Greet
18-7-2009
 Meld misbruik17-5-2009 15:46:47

Dag Sabrina,

Wij hadden hetzelfde probleem. Mijn vriend is Franstalig en ikzelf Nederlandstalig.

Ik vind dat het uiteindelijke resultaat er wel mag wezen. Als je wenst, stuur ik je mijn uitnodiging door per mail. Geef me maar een seintje op greet.vandenheuvel@gmail.com.

Ik ben nu ook nog een soort ceremonie aan het uitwerken en ook een trouwsite maar tis niet simpel zo in twee talen. :-)

Maar jullie gaan er wel uitkomen. :-)

mvg,
Greet

Leen
6-6-2009
 Meld misbruik22-5-2009 22:48:10

Wij hebben tweetalige kaartjes gemaakt: links in het Nederlands en rechts in het Frans (ik had ergens gelezen dat volgens ouderwetse etiquette de bruid links hoort te staan). Onze 'kleine kaartjes' voor avondfeest/ desserbuffet/ middagmaal dag erop hebben we recto verso laten drukken: ene kant Ndl, andere Frans.
Dan hebben we nog op gewoon gekleurd papier halve A4'tjes met praktische info, enkel in de taal van de genodigden (iedereen komt van ver en de meesten blijven slapen, dus we hadden veel praktische info te vermelden).

Oorspronkelijk wilden we gewoon een
bestaande uitnodiging kiezen, maar doordat we links wilden laten drukken bleef er niets moois meer over (naar onze smaak). Sommige kaartjes drukken immers door, of hebben een gat in de voorkant,... Uiteindelijk hebben we zelf iets ontworpen, met een foto en hebben we dat bij een soort copyshop laten printen (in de kleuren die we wilden). Prijs viel goed mee.

Wij vonden het tweetalig karakter van onze trouw belangrijk (dus geen aparte uitnodigingen). Ons misboekje zal ook tweetalig zijn, en hoewel we in Frankrijk trouwen zullen er toch een tekst en enkele voorbeden in het Ndl gelezen worden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Groetjes
et félicitations :)
Leen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info