Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Is een ceremoniemeester nodig?

9-5-2009 12:07:43
Hallo iedereen,
Vinden jullie het nodig om een ceremoniemeester te hebben?
Of kan het best zonder?
En wat verwacht je van hem? Van wanneer tot wanneer moet die aanwezig zijn?
Graag jullie meningen :-)
Thx
Jessi

Jessica
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 634

Joke
18-4-2009
 Meld misbruik9-5-2009 12:15:53

Hallo

Ik ben ondertussen exact 3 weekjes getrouwd (en kan het niet laten deze site te bezoeken ;-) ).
Wij deden alles zonder ceremoniemeester. Ik had mijn 'rechterhanden' goed gebrieft: broers, getuigen.... We hadden een ceremoniebus gehuurd en mijn broer stond vb vooraan bij de chauffeur om de weg te wijzen, hielp de oma's op de bus, schonk champagne uit, was mister charming etc... wij hielden het dus liever informeel en ik ben achteraf gezien heel blij dat er geen onpersoonlijke derde bij - het intieme deel van - ons huwelijk was.
Natuurlijk ken je best jezelf. Ik ben iemand die alles graag naar me toetrekt, en alles zelf regelt (ik zou er vb niet tegen kunnen mocht een ceremoniemeester mij zeggen hoe en waar we moeten lopen...) maar da's dus persoonlijk.

In elk geval, het kan dus évengoed zonder!

mvg
Joke
18 april 2009

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik9-5-2009 12:16:39

Wij hebben een ceremoniemeester gekozen omdat we ons zelf niet te veel zorgen willen maken die dag en zelf niet willen delegeren of denken van 'hoe moet dat?'. Ik denk niet dat een ceremoniemeester voor chichi-feesten is (of hoe schrijft ge da is). Het kan ook zonder, perfect zelfs, maar dan moet alles goed op voorhand afgesproken zijn. Ik vertrouw op hem net als er iets mis zou lopen of iets loopt zoals niet voorzien is.

Groetjes,
Valerie
04/07/09

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik9-5-2009 12:34:41

Hoi Jessica

Wij gaan het doen zonder een professionle ceremoniemeester maar een goede vriendin van ons gaat alles in goede banen leiden.
Net zoals Joke zei, ik en mijn partner ook wel, zouden het er ook lastig mee hebben dat er een wildvreemde zegt hoe, waar wanneer ik dit of dat moet doen. Natuurlijk willen we wel dat alles vlotjes verloopt maar 'onze ceremoniemeester' gaat dat heel goed doen. Wij hebben op voorhand een trouwvergadering gehouden waar alle praktische zaken geregeld zijn zodat wij ons niets moeten aantrekken. zo hebben/gaan wij het doen.

Groetjes en succes met de voorbereidingen
Véronique C.
15/05/09

Imke
4-4-2009
 Meld misbruik9-5-2009 14:56:57

Hey daar,
Ik ben ondertussen een maandje getrouwd en wij twijfelden ook of dit eigenlijk allemaal nodig was. Uiteindelijk hebben we een goede vriending gedoopt dot ceremoniemeesteres en heb hier eigenlijk geen spijt van. Hierdoor is het voor u veel rustiger en idd het is iemand waarvan je dan zeker weet dat je je erbij op je gemakt bij voelt.
7groetjes

Imke

Evi
15-5-2010
 Meld misbruik9-5-2009 15:09:23

Hey Jessica,

wij trouwen volgend jaar 15 mei en wij hebben wel voor een ceremoniemeester gekozen. Wij twijfelden vooraf ook of we al dan niet iemand zouden nemen. Maar toen we bij hem langsgingen, hebben we toch beslist om op onze grote dag een ceremoniemeester aan te stellen.
Hij regelt écht alles tot in de puntjes. (tijdstippen, volgorde suite, taakverdeling,...). Hij verloopt alles met het bruidspaar en wijst op kleine zaken waar je zeker moet opletten of niet mag vergeten.
Voor mij is het ook ergens een 'rust' op de dag zelf. Je moet de hele dag niet één keer op je klok kijken en kan dan volop genieten!
Bij ons zal hij aanwezig zijn vanaf de ophaling van de bruid tot de receptie.
Onze ceremoniemeester is trouwens dirk van de weeghe uit waarschoot! Zeker en vast aan te raden!!

Groetjes,
Evi

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik9-5-2009 23:13:14

Dag Jessica,
Net als Joke 3 weken getrouwd, ook zonder ceremoniemeester.
Alles was héél informeel bij ons en is toch in goede banen gelopen. Daar kies je natuurlijk zelf voor. Ik zou er persoonlijk ook geen derde bij willen, de fotograaf is een kennis...

Grts

Marieke

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik10-5-2009 0:34:09

Wij zijn ondertussen al meer dan een half jaar getrouwd.
Wij hadden geen ceremoniemeester, maar wel de taken goed verdeeld en een vergadering op voorhand gehouden.
We hadden schatten van vrienden, helpers, broers, ouders, en alles verliep goed.
Mijn broer en enkele anderen hebben achteraf zelfs moeten toegeven dat ik alles goed had ingeschat en in handen had (meer op voorhand gedelegeerd, dan op de dag zelf gedaan)

Een goede voorbereiding doet heeeel veel.

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik10-5-2009 0:47:00

Hey,
vind een ceremoniemeeester weggegooid geld en overbodig.
Het kan best zonder als je familie een handje wil meehelpen. Ik vind het een stijve bedoeling en chi-chi-achtig.
Sorry voor degenen die dit niet vinden...
Ik hoop dat je je niet laat leiden door mooie praatjes enz.
Volg je verstand.
Groetjes en veel geluk...

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik10-5-2009 20:03:32

Ik vind een ceremoniemeester absoluut geen must, kost een hoop geld dat ik liever anders wil besteden!
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor soort feest je wil, maar als het allemaal wat spontaan en ongedwongen mag zijn zou ik het zeker zonder doen!

Anny

Meld misbruik11-5-2009 8:12:32

Mijn dochter wou een ceremoniemeester en ik vond dat weggesmeten geld. Al die chichi bij ons thuis was echt niet nodig. Maar met chichi had dit niets te maken alles was ongedwongen. Het was zo gemakkelijk, hij leidde alles in goede banen en we moesten geen klok in het oog houden. Mijn andere dochter en een vriendin vonden het ook belachelijk "en ceremoniemeester" maar indien zij ooit trouwen zouden ze dit zeker ook zo doen, en zij zijn zeker niet chichi

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik11-5-2009 8:48:14

Wij zijn getrouwd zonder en eigenlijk heb ik daar veel spijt van gehad, vooral tijdens het avondfeest. Een vriendin van ons ging de taak op zich nemen, maar als puntje bij paaltje kwam, kwamen alle vragen, problemen... toch bij mij terecht. Echt genieten was dat dus niet. Toch heb ik hele goede herinneringen aan onze dag. Alleen was die mét ceremoniemeester net iets rustiger geweest.

Jessica
8-8-2009
 Meld misbruik11-5-2009 20:37:42

Bedankt voor de vele en verschillende meningen :-)

Groetjes
Jessi

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik12-5-2009 15:34:35

Dag Jessica,
een dure en nare ervaring heeft ons geleerd dat weddingplanners en ceremoniemeesters slechts geldklopperij zijn. Wat je zelf doet doe je beter én voordeliger !!!!
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...