TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Veerle
|
9-5-2009 15:30:30
Hey Jurgen, Je zit duidelijk in een dipje waar je niet zomaar uitkomt. Misschien moet je echt eens proberen praten met je toekomstige? Weet zij wel dat het je dwars zit dat alle beslissingen van haar familiekant komen? Beseft ze dat je al vele toegevingen gedaan hebt, en dat je trouwdag eigenlijk volledig JOUW zin en die van haar moet zijn? je mag deze gevoelens echt niet opkroppen, daar word je alleen maar ongelukkig van. Zeker als ik lees dat er op andere gebieden wat tegenslagen te verwerken zijn, dan zou je trouw juist dat lichtpuntje moeten zijn waar je je aan optrekt. Als het allemaal wat te zwaar weegt (ook financieel), bespreek dat dan alsjeblieft met je partner, want het is heel belangrijk dat je met een goed gevoel naar je trouwdatum toeleeft. Praten is dus hetgene dat ik zou doen...Veel moed, en geloof in jezelf, je zal zien dat je meer kracht in je hebt om voor jezelf op te komen en om nieuwe energie te vinden.
Groetjes, Veerle
|
|
Marissa
|
9-5-2009 16:10:15
Hallo Jurgen, helemaal niet leuk om zo te moeten toeleven naar jullie trouwdag. de enigste oplossing dat er is voor jou problemen is praten met je toekomstig vrouwtje. Leg haar uit dat je bepaalde dingen liever zo had gezien of gedaan. Het slechtste is dat je alles opkropt want dat loopt gegarandeerd uit op een fikse ruzie. Neem haar strakskes bij de hand zet jullie gezellig samen in de zetel enn gewoon eens een goed gesprekje. Kan misschien veel oplossen. Ps: niet meer doemdenken alles zal wel goed komen. Groetjes Marissa
|
|
tami
26-6-2010
|
9-5-2009 16:44:16
Beste Jurgen, ik geloof dat ik het ook niet meer zou zien zitten als ik jullie eindtotaal zie !! Maar goed. Eén ding is nu wel dringend : praten met elkaar en samen naar oplossingen zoeken. Maak je verloofde deelgenoot van je zorgen, van waar je mee zit, door gewoon te zeggen wat je hier ook hebt gezegd. Het voor jezelf houden, daar is niemand mee gebaat, dus ook het feit dat de dingen altijd op hààr manier beslist werden tot nu toe en dat je dat eigenlijk niet lekker zit, kan je haar beter meteen zeggen. Misschien beseft ze het zelf niet eens, in de euforie en ijver van de voorbereidingen. Je werksituatie en dan de bouw erbij, zijn kopzorgen die je eigenlijk best kan missen op dit ogenblik. Het wordt dan plots teveel. Dus trek aan die noodrem en zeg "STOP !" Niemand zal je dat kwalijk nemen. Maar ik zou me toch eens serieus over de uitgaven buigen tesamen en deftig snoeien waar mogelijk, nu het nog niet te laat is, ook al zal dat niet leuk zijn. Toch is het beter om met een budget te werken waar iedereen zich goed bij voelt. Dat hebben wij ook gedaan. Dus kop op, Jurgen ! Jullie komen er wel uit. Dat wens ik jullie alvast. Groetjes.
|
|
inge
27-6-2009
|
9-5-2009 16:45:42
Beste Jurgen, Ik versta dat je in een dipje zit. Je krijgt momenteel veel te verwerken, werk kwijt, bouwen, je hebt financiele onzekerheid. Ik vind eerlijk gezegd 19000 euro ook veel geld. Als je geld genoeg hebt, en je wil dit beiden, geen probleem natuurlijk. Maar ik heb schrik dat jij je er niet gelukkig bij gaat voelen, en dat je daarom ruzie gaat krijgen met je verloofde. Praat eens met haar (maar dat zul je waarschijnlijk al gedaan hebben...)om te snoeien op de kosten van het feest. Je kan enorm snoeien in bepaalde dingen, dat hebben wij ook gedaan. Wij hebben geen ceremoniemeester, geen taxi's, geen fotgraaf. Een eenvoudige bbq 's avonds, 's namiddags wel een receptie aan een buitenverblijf. We hebben een goedkopere d.j. De uitnodigingen zelf ontworpen , geen bedankjes. Dat zijn allemaal dingen die het wreed duur maken (vooral ook die diner met de familie denk ik) Ik hoop dat je eruit komt. Veel frisse moed nog! Je
|
|
jurgen
|
11-5-2009 11:48:29
Bedankt voor jullie steun,het heeft een beetje geholpen maar ben toch nog aan het twijfelen om alles stil te leggen , het financiële is niet de grootste doorslag daarvoor het is een beetje al de rest tesamen ( veel opgegeven (huis,omgeving, vriendenkring), we hebben reeds 4 miskramen gehad ) mvg
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|