Nu Online
Momenteel zijn er 579 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen voor stadhuis op 01/05/10?

10-5-2009 0:24:35
Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik wilden oorspronkelijk trouwen op 8 mei, maar aangezien deze datum niet meer vrij is bij de feestzaal die we willen boeken, moeten we opteren voor 1 mei. Wij hadden wel heel graag het stadhuis, ceremonie en het feest op dezelfde dag gehad, maar 1 mei is het Feest van de Arbeid natuurlijk.

Op een ander forum vond ik een koppel uit een andere provincie dat blijkbaar wel op 1 mei mag trouwen. Zou dat mogelijk zijn in het hele gewest, of hangt zoiets af van gemeente tot gemeente? Heb al een mailtje gestuurd naar het stadhuis, maar moet nu wachten tot maandag op een antwoord en kan niet goed wachten :-)

Iemand enig idee?

Groetjes

Joke
1-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 784

Daisy
25-9-2009
 Meld misbruik10-5-2009 8:46:42

hallo Joke,

ik vrees dat ge nog effen geduld gaat moeten hebben.
anders moet je maandag direct bellen dan weet je het direct hé.

groetjes Daisy
25/09/2009

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik10-5-2009 10:32:31

Hey

Wij trouwen op 11 juli en wij hebben het stadhuis moeten verzetten naar een andere datum. Van iemand anders heb ik gehoord dat zal dan wel voor de wet mogen trouwen dus ik denk wel dat het afhangt van gemeente tot gemeente...

Ik vind het ook spijtig dat niet alles op één dag is, maar niets aan te doen. We bekijken het nu positief: 2 keer feest ;-)

Groetjes, Laura

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik10-5-2009 20:11:52

Ik weet niet waar je wil trouwen maar ik weet dat het bij ons(in St-Niklaas) normaal gezien niet gaat op een feestdag!
Het hangt misschien van stad tot stad af maar ik denk dat er weinig plaatsen zijn waar ze op 1 mei werken opt stadhuis.
Is 15 mei ofzo geen optie?
Groetjes

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik11-5-2009 10:18:09

Hallo,

Bij ons gaat het ook niet op een feestdag, wij trouwen 14/05/2010 een dag na een feestdag mss is dit ook voor jullie een optie!

Gwen

Joke
1-5-2010
 Meld misbruik14-5-2009 20:01:23

Hey,

Zoals ik al vreesde is 1 mei niet mogelijk. 8 mei was onze feestzaal reeds besproken. Toen dachten we aan 15 mei, maar voor onze huwelijksreis willen we naar Egypte, een cruise op de Nijl, maar die vluchten vertrekken vaak
zondag 's morgens vroeg, dus dan moet je de nacht van zaterdag op zondag heel vroeg van je eigen trouwfeest vertrekken. Dat zagen we dus ook al niet zitten. En later dan mei gaat ook al niet, want dan is het bloedheet in Egypte.

Moeilijk hoor, de datum is het eerste wat je moet vastleggen en dat zat al tegen, ik begon al te piekeren...

We hebben nu beslist om (net als Gwen) voor de 14de mei 2010 te gaan. Eerst wou ik niet op een vrijdag (werkdag) trouwen, maar dat is de brugdag na Hemelvaartdag, dus eigenlijk al een beetje weekend.

Hoera :-)

Groetjes

Joke
8-5-2010
 Meld misbruik15-5-2009 6:09:28

Wij wilden trouwen op 1 mei 2010, maar kon ook niet in de gemeente Beernem (W-Vl), dus we trouwen nu op 8 mei 2010!
Veel succes
Groetjes je naamgenote Joke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...