TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ellen
4-7-2009
|
11-5-2009 11:55:15
hey ann,
allessinds het beste nog... wanneer trouwen jullie? hopelijk nog voldoende tijd om andere dingen te voorzien. ik vind de ceremonie echt wel belangrijk... kan je die priester niet overtuigen of is het ook zo een oude knar. mogen jullie geen eigen muziek op cd laten afspelen? wat verwacht hij dan precies? is live muziek geen optie?
en ivm de zaal... weet niet wat jullie eisen zijn maar ik zou zeggen klant is koning. bij ons doen ze echt wel alles om het ons naar wens te maken. kom hier gerust uw hart maar luchten zunne, kan eens deugd doen. maar laat je vooral niet ontmoedigen.
groetjes ellen
|
|
Veerle
|
11-5-2009 11:58:55
Hey Ann,
Laat de moed niet zakken! Je vindt heus wel wat je zoekt. En wat de reacties van ouders of schoonouders betreft...Probeer ze een beetje naast je neer te leggen, want het is de meest logische zaak ter wereld dat die niet altijd van zelf overeenstemmen. Je moet eraan denken dat zij van een andere generatie zijn, en dus hun ideeën echt anders zijn dan die van ons. Maar...het is jullie dag! Dus moeten jullie echt je wil doordrijven, ook al hangen daar kwade blikken aan vast...Geloof me, ik heb ook al mijn portie gehad, en dan nog uit de hoek van mijn zus met wie ik het altijd erg goed kunnen vinden heb. Heb ook al traantjes gelaten, maar lucht vooral je hart bij je aanstaande, hij zal je wel begrijpen. En als hij je steunt, dan smelten die traantjes snel hoor. Wat zijn kostuum betreft, wij zijn bij Mercken geweest in Antwerpen. Zeer exclusief, zeer mooi, maar wel prijzig. Hangt er dus een beetje vanaf hoeveel je wilt uitgeven. Verder ken ik Ermengildo Zegna, eveneens in Antwerpen, zij maken ook op maat, en je kan je stof zelf kiezen. Iets minder duur, maar nog steeds hoge kwaliteit. Tot slot heb je Vlaminck in Brussel. Ook top kwaliteit en veel keuze aan stoffen (Italiaanse ook). Ik zou zeggen, laat je hoofdje niet hangen, misschien is de tweede keus voor jullie wel beter dan de eerste en zat er iets niet ok aan de eerste :-) Laat maar weten als ik nog kan helpen. Alvast veel moed, en snel weer het leuke inzien van het organiseren van jouw dag hé!!! Groetjes, Veerle 08/08/09
|
|
Sofie
19-9-2009
|
11-5-2009 12:07:25
Hoi,
Spijtig om horen, maar laat je er niet door ontmoedigen !!! Dit wordt JULLIE dag en zoiets "krijg" je maar 1 keer in je leven, dus je hebt alle recht om op je strepen te staan !!! Wat kostuum betreft : mijn verloofde is het zijne gaan halen bij La Baere in Zottegem. Ik was er niet bij want mijn kleed is voor hem een verassing en heb hem beloofd dat als hij het wou zijn kostuum een verassing bleef voor mij ;-) Ben nadien wel in de winkel geweest voor de huurkostuums van de suite. Ik kan je zeggen, heeeeeeeeeel veel keuze, veeeeeel prijsklasses. In Aalst heb je ook een winkel, maar die verhuren niet, Windsor, prijsklasse iets hoger. Wij zijn al in beide winkels geweest en tevreden van.
Wat betreft je schoonmoeder : proberen niet aan te trekken. Misschien moet je verloofde tegen zijn ma zeggen dat hij dat kostuum niet echt zijn ding vond. Meestal hangen moeders en hun zonen nogal aaneen en aanvaardt ze het van hem wel... Weet wel leuk voor jou is anders, maar probeer het zo, dan blijf jij buiten schot en kan uw verloofde met zijn ma overleggen... Ik kan niet klagen van mijn schoonmoeder, integendeel, maar moest ik ooit "problemen" ervaren zou ik het zo aanpakken...
Geniet van jullie trouw en de voorbereidingen en kom hier maar gerust stoom afblazen !!!
Groetjes
|
|
annen mark
5-9-2009
|
11-5-2009 12:20:29
Hey
dankjewel voor jullie toffe reacties! Moet zeggen, doet deugd! En blijkbaar duiken er nt alleen bij mij problemen op. Wat betreft de zaal: ons huidig voorstel aankomst tantes en nonkels en 1 voorgerecht receptie met receptiegenodigden, neven en nichten en goede vrienden 2e hoofdgerecht eten en hoofdgerecht receptie vr avondgenodigden dessertenbuffet en feest
Ze hebben dit nog nooit zo gedaan en vinden het blijkbaar heel raar. ik vond h e perfecte combinatie v Nederlands en Vlaams huwelijk... Nu ja, ze gingen het nog eens bespreken. En idd in h begin was alles mogelijk, kon alles op maat gedaan worden en nadien zijn er opeens allemaal beperkingen! Is niet echt leuk gevoel natuurlijk, alsof je ze eerst binnen halen en dan beperkingen stellen!
Mbt kerk: blijkbaar is organist het probleem en niet de pastoor. ALs noodscenario kan event mijn neef wat live spelen...
Er zijn wel allemaal noodscenario's, maar denk soms waarom moet alles zo moeilijk gaan? Ik heb zoiets in mijn hoofd van mijn huwelijk en nu zal het blijkbaar veel anders lopen en ja, heb het daar wat moeilijk mee!
Nogmaals bedankt vr de ondersteunende woorden!
PS we huwen op 5 sept.
|
|
Eva
10-10-2009
|
11-5-2009 12:21:25
Hallo,
Alvast veel sterkte en moed om alles verder te plannen! En probeer die kwade blikken wat te negeren, het zijn zij die zich kinderachtig willen gedragen, door te negeren zal dat wel sneller overgaan.
Wat betreft het kostuum: mijn verloofde is dat gaan halen bij Kovaloff in Assenede. Ze hebben een volledig nieuwe winkel en maken pakken op maat dus misschien kan je daar eens gaan horen.
Veel succes alvast en laat zeker de moed niet varen!
Groeten, Eva
|
|
an
14-8-2009
|
11-5-2009 12:24:41
hey, Mijn ventje heeft een pak gekocht bij de wellens in herentals en daar hadden ze echt mooie pakken. Mijn vriend heeft een pak van costume national niet zo bekend maar prachtige pakken. Er zit ook glans in de pakken . Zeker een kijkje nemen. groetjes
|
|
Evelien
17-10-2009
|
11-5-2009 12:32:56
Sapristi in Neerpelt tov het station is een echte aanrader!
|
|
tami
26-6-2010
|
11-5-2009 12:33:09
hallo ann,
tja, da's wel veel ineens, hé ! Blijf evenwel bij de pakken niet zitten ; stap naar die pastoor en vraag hem waarom geen eigen cd's en wat je dan verondersteld wordt om te doen. Daarna naar de zaal : "wat is het probleem nu en hoeveel keer moeten we nog veranderen opdat het voor U goed zou zijn ?!" Laat je niet doen. Zij hebben geen baat bij slechte reclame.
Om het toch wat positief af te ronden, hieronder een lijstje eventuele "oplossingen" voor het pak van bruidegom ; deze stonden op dit forum voor iemand die zocht naar een trendy pak.
www.misc.nl (o.m. winkel in amsterdam) heel eigentijdse kleding. Hebben eigen website. Is misschien wat ver ?
Ducheyne in Berchem (je kan er ook kledij huren in verschillende kleuren).
Style Taylors in Aalst (o.m. Kenzo en Versace).
In Antwerpen en Brussel heb je winkels van Versace, Hugo Boss, Armani... en vroeger was in Mechelen centrum ook een grote zaak van herenkleding waar Valentino verdeeld werd. Ik weet niet of die nog bestaat. Hugo Boss is heel apart ; heeft bv. hemden met verschillende manchetten (binnenin niet zelfde kleur als buiten). Prachtige broeken ook met subtiele glans, en zo... Mooi alleszins.
Je kan eens beginnen surfen op de sites van de Italiaanse stylisten, kwestie om een idee te hebben van wat er zoal te vinden is...
En voor het overige zou ik zeggen : "kijk naar de zon dan valt de schaduw achter je".
Groetjes,
|
|
Ellen
23-5-2013
|
11-5-2009 12:43:58
De Waele in Sint-Niklaas
kop op meisje!! Het is jullie dag! Het komt wel goed, met ups en downs..
groetjes
Ellen
|
|
Geert
4-7-2009
|
11-5-2009 13:26:49
Ik denk dat soms ook: we zijn vervloekt: Uitnodigingen moeten laten herdrukken, problemen met de zaal, extra kosten hier en ginder door ditjes en datjes... Maar idd, kop op! Samen slaan jullie je er wel door, enneuh: what doesn't kill you, makes you stronger!!! Nog heel veel moed en sterkte maar vergeet vooral niet te genieten, dit moet de mooiste tijd van je leven zijn (zegt mijn verloofde ook altijd tegen mij, hihi)
Valerie 04/07/09
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|