Nu Online
Momenteel zijn er 465 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

drank laten betalen of niet???

11-5-2009 19:14:32
mag ik jullie mening, of ervaring vragen..wij huwen enkel voor de wet maar gaan savonds toch een receptie geven met aansluitend een fuif....dit gaat door in een parochiezaal....de dranke enzo is daar beschikbaar, maar nu vroeg ik me af wat er zoal wordt gedaan....
mogen de genodigden een hele avond en nacht op kosten van het bruidspaar drinken of beter te werken met een bonnetjessysteem ...en nadien betalen ...kunnen jullie me raad geven?? al bedankt!!!

Wendy

Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 463

christel
12-7-2008
 Meld misbruik11-5-2009 19:26:29

hoi ik zou het op jullie kosten nemen want ik ben een keer naar een trouw geweest met bonnetjes en iedereen had daar negatieve reacties op.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-5-2009 19:33:47

ja, ik vind dat ook niks. Als je een trouwfeest geeft, dan vind ik niet dat de mensen iets moeten betalen

Sharon
28-8-2009
 Meld misbruik11-5-2009 19:35:15

Hoi,
ik vind ook wel dat uw gasten niets moeten betalen...

groetjes,
sharon

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-5-2009 19:48:22

De mensen geven vaak al een behoorlijk (geld)cadeau. Ze dan ook nog eens laten betalen voor hun drank, vind ik echt niet kunnen.

Groeten,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik11-5-2009 19:51:30

hey ,

persoonlijk vind ik ook dat dit niet kan. voor verjaardag ofzo wel maar nen trouw...
not done lijkt mij

groetjes ellen

Wendy

Meld misbruik11-5-2009 20:19:36

ok, bedankt voor jullie gedacht!! Dat onze genodigden een behoorlijk (geld) cadeau gaan geven dat valt te bezien...maar voor zoals gezegd, op een trouwfeest wordt meestal alles betaald door het bruidspaar..

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik11-5-2009 22:01:43

ik denk er ook zo over
ik vind dat zelfs als je dat voor een verjaardag organiseert je toch je gasten trakteert
of op zijn minst 5 bonnetjes geeft :-)

Stephanie
7-8-2010
 Meld misbruik11-5-2009 22:21:12

Hey,
Om een middenweg te nemen kan je op de uitnodiging zetten 'drank tot 00u of 01u gratis' maar toch vrees ik ervoor dat je feest dreigt stil te vallen op dat moment indien je gasten het idee van zelf hun drank te moeten betalen maar niets vinden...

Indien je het zo doet kan je bijvoorbeeld om 00u of 01u door de micro aankondigen dat je een laatste tournée général geeft (met veel ambiance en enthousiasme). Dan kan de bediening gewoon beginnen aanrekenen wat de gasten zelf nog bestellen...

Groetjes,
Stephanie

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik11-5-2009 22:48:41

Hey,
Ik denk dat je héél veel negatieve reacties gaat krijgen. Ik vind ofwel geef je een feest & betaal je alles, ofwel doe je niks.
Sorry, als het er niet afkan...

Bij ons betaalden de ouders, we hebben iets van een 66 mensen uitgenodigd voor het eten. ik wou geen feest met 120 man, het was super gezellig, niet té duur... ik vind gewoon een fuif en mensen hun drank zelf moeten betalen niet kunnen, sorry.

Marieke

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik11-5-2009 22:59:53

Ik zou ook niet laten betalen.

Als je de drank aan brouwersprijzen kan krijgen valt dit meestal goed mee hoor. Dan kom er er al vaak met 500 euro hoor. Da's toch nog betaalbaar denk ik. Je kan ook altijd eens vragen als er een bv. chiro fuif gehouden wordt hoe hoog de rekening dan meestal is.

groetjes, Carolina

Evi
5-9-2009
 Meld misbruik12-5-2009 10:03:06

Hoi,

Ik zou de genodigden niet hun drankjes laten betalen. Zoals hier onder al vermeld, of wel een feest en zelf betalen of wel geen feest.

Groeten
Evi

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik12-5-2009 10:30:47

Ben akkoord met de rest!
Ik zou er zelfs niet naartoe gaan als ik zelf ook maar 1 drankje moet betalen! Of op zijn minst toch een héél klein cadeautje geven dan. En ik vrees dat de mensen ook schande zouden spreken.
Gewoon not done!
Groetjes

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik12-5-2009 12:14:42

ik ben ook eens naar een huwelijk geweest en na 12 u moesten we zelf onze drank betalen, ik vond dat niet kunnen, we hadden al een mooie envelop gegeven en dan moesten we nog eens geld uithalen.

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik12-5-2009 12:43:39

Toch een beetje nuanceren.
Ik zou er wel naartoe gaan en de drank betalen en nog een cadeau geven ook. (Ik laat mij daarin niet kennen.)
Maar ik zou er wel het mijne van denken...

Bart
10-10-2009
 Meld misbruik12-5-2009 13:16:36

Not done, onlangs was ik op een trouwfeest waar we vanaf 00u30 zelf de drank moesten bekostigen! Om 01u00 gingen de meeste mensen nr huis! Iedereen sprak er schande over!

nele
8-8-2009
 Meld misbruik12-5-2009 13:18:09

Hey Wendy,

Bij ons is de afspraak met de zaal dat het aantal flessen champagne vast ligt. Zijn die op tijdens het avondfeest dan worden er geen meer opengedaan. Dat was zelfs op vraag van de bazin. Daarbuiten voorzien we een 3 soorten bier, frisdrank, wijn en koffie of thee. Willen de gasten sterke drank dan is dat te betalen. Dat is op het trouwfeest van mijn broer ook geweest en daar heeft niemand moeilijk over gedaan. Wil je als gast niet betalen dan is er keuze genoeg om iets te nemen dat wij aanbieden.

veel succes nog.
Nele
08-08-09

Dirk
14-6-2008
 Meld misbruik12-5-2009 15:10:16

Ik heb toch al een aantal trouwfeesten meegemaakt waar de drank na een bepaald uur zelf te betalen was en dat heeft geen enkele keer een leegloop veroorzaakt en ik heb er nog nooit over horen klagen. De middenweg is zo gek nog niet hoor.
Maar aangezien het in een parochiezaal is en aan brouwersprijzen, dan zal je zoals Carolina zegt wel eens met een bedrag van €500 kunnen toekomen. Het overwegen waard om alle drank toch aan volonté te geven.
Zwart/wit uitspraken ala 'feest zelf betalen of geen feest' komen allicht van koppels waar mama en papa sponsor zijn. Gemakkelijk praten voor die mensen...
Als een koppel het niet breed heeft en alles zelf moet betalen, vind ik het juist sympathiek dat ze toch nog een feest willen geven. Ik lig er dan in ieder geval niet van wakker dat ik mijn drank zelf moet betalen.
Je hebt natuurlijk ook gierigaards, da's een andere zaak ;-)

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik12-5-2009 20:21:11

wij hebben onze trouw helemaal zelf betaald, je kan besparen op andere dingen he...
- aantal genodigden: met wie heb je een 'echt' contact?
- wat je aanbiedt (wij hadden geen champagne maar gewone schuimwijn van stassen)
- ...

Wat je wel kan doen is eventueel een einduur op de uitnodigingen zetten, zo beperk je een beetje dat er 'plakkers' zijn die zich alleen maar zat willen drinken...

kortom, volgens mij dingen genoeg waar je op kan besparen zonder dat je de mensen rechtstreeks geld moet vragen

An

Meld misbruik13-5-2009 9:14:42

Ik denk dat het afvankelijk is van welke regio je bent. Hier in de kempen komt het heel raar over indien men de drank zelf moet betalen. Ik weet dat dat in andere regio's wel gebeurd, zou het wel op de uitnodiging vermelden.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik14-5-2009 16:57:08

hey Wendy

De mensen zelf voor de drank laten betalen is een manier van trouwfeest geven die hier niet echt ingeburgerd is. Dat wil daarom niet zeggen dat het niet kan, maar er zal veel slecht over gesproken worden.

Als je beslist om de mensen zelf te laten betalen, dan zou ik het heel duidelijk communiceren naar de genodigden en uitdrukkelijk geen cadeaus vragen.

Je moet doen waar je u goed bij voelt.

Veel succes!

sarah
24-5-2008
 Meld misbruik15-5-2009 12:39:58

Wij zijn vorig jaar getrouwd en hebben ons feest ook in een parochiezaal gegeven(wel mooi laten versieren).
Er waren 250 gasten aanwezig en toen we een week erna gingen afrekenen,kon ik mijn oren niet geloven.
We moesten 'maar' 1600 euro betalen,ik had zeker gedacht dat het rond de 3000 euro zou zijn.
Dus dat valt heel goed mee,vind ik zelf

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...