Terug naar overzicht
Hoi,Wij geven voor een avondfeest € 150 per koppel en voor een receptie tussen de € 50 en € 75, afhankelijk van wie het is.Voor het avondfeest hebben we soms bij de ene al gedacht dat we teveel gaven en bij de andere dan weer te weinig.Meestal zitten we in dezelfde "compagnie" en iedereen geeft hetzelfde.Voor echte goede vrienden geven wij € 250.Nu ja uiteindelijk moeten jullie zelf beslissen hoe dicht of hoe ver jullie bij het koppel staan.Groetjes
Feest, afhankelijk van de band met het koppel en wat wij gekregen hebben toen we zelf trouwden: 70-100 euroReceptie, weer afhankelijk van de band met het koppel en wat ze ons gaven: 30-40 euroIk vind het ook moeilijk om daar een deftig bedrag op te kleven zonder je broek aan te scheuren.Ik heb het geluk dat ik dit jaar naar 2 feesten en 1 receptie mag gaan, maar eerlijk gezegd: dat doet toch ook pijn aan de portemonee.Zeker in combinatie met al de baby's die er nog aankomen...
avondfeest: minimum 50 euro en max 100 euro per persoon ngl de band die we ermee hebbenreceptie: tussen de 20 en 50 euro per persoonalles hangt idd af van hoeveel die mensen voor je betekenen
Hoi,ik vond ook zoiezo dat je moet rekenen dat het koppel niet moet toesteken.€ 50 per persoon voor een avondfeest vind ik persoonlijk te weinig, als je weet dat je de hele avond zal mogen eten en drinken op de kosten van het koppel.Ik vind voor gewone kennisen € 150, voor vrienden € 200 en zeer goede vrienden € 250. (per koppel natuurlijk!)Iedereen heeft daar natuurlijk zijn eigen mening over.Receptie geef ik steeds € 60 per koppel (behalve natuuurlijk bij zeer goede vrienden, maar dan ben je meestal niet gewoon op receptie uitgenodigd)Groetjes,Sharon
Hoi,Wij geven 50 € voor een trouwfeest en 25 € voor een receptie, jullie vinden dit mss wat weining maar ik vind dit voldoende.Gwen
bij ons is het de gewoonte dat je als je naar de feest toch genoeg geeft om je menu te betalen... ik geef dus meestal tss de 75 en de 100 euro per persoon. voor de kindjes geef ik dan wel maar de helft per kind. maar het is idd afhankelijk van de band die je met het koppel hebt, over een paar weken is mijn ma getrouwd die hebben we dan wel een reischeque van 600 euro gegeven (samen met mijn tante, wij waren de getuigen) en nog een bongobon van ons alleen omdat ons ma diezelfde dag ook haar 50ste verjaardag vierde...
Wij geven een 40 à 50 euro voor receptie en 100 à 120 voor het avondfeest denk ik, maar dat hangt echt van situatie tot situatie af hoor! Soms help je mee op een feest of met de voorbereidingen en dan vind ik dat dat ook al een beetje meetelt :-)Valerie
inderdaad, de hulp die je geeft, wordt soms meer geapprecieerd dan een geldbedrag...En ook, als je al met de vrijgezelle mee zou zijn geweest, telt dat meestal ook al door...Wij geven minimum 25 euro per persoon, maar als we in groep zijn, doen we mee met de groep (ligt meestal ook rond dat bedrag), maar als het goede vrienden zijn, kan het meer zijn, of we geven 'in natura' (helpen opzetten, opruimen, vervoer, foto's, video...)