TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
19-9-2009
|
12-5-2009 11:57:05
Hoi,
Als ik heel eerlijk mag zijn : ik ben daar niet zo een voorstander van. Begrijp je situatie wel, als een eretafel een nogal delicate kwestie is, is het inderdaad wat moeilijker. Maar zelfs voor de jonge mensen is dat een redelijk vermoeiende bedoening. Je moet rekenen dat je de hele avond, vanaf de receptie, rechtstaat en maar sporadisch eens kan gaan zitten. Nu ja, dit terzijde. Mijn nicht heeft dit ooit ook zo gedaan, maar dat was een walking dinner met bediening. Er was voor iedereen een stoel, maar minder plaats aan de tafels. Uiteindelijk was het best wel gezellig, alleen niet zo praktisch want wij hebben ons bord op onze schoot gezet. Belangrijkste is dat er genoeg hoge bartafels zijn. Als je daar aan eet kan je er met maximum 6 aan eten, en dat is al krap. Die bartafels kan je dan nadien ook makkelijk (laten) wegzetten en dan heb je plaats genoeg.
Groetjes
|
|
s
1-6-2007
|
12-5-2009 11:59:29
Wij hadden een walking dinner met een beperkt aantal zitplaatsen aan tafel. Verder stonden er hoge receptie tafels. Eten moest je gaan halen aan het buffet waar bediening hielp opschepping. Ik vond het absoluut niet voor herhaling vatbaar. Ik sluit me aan bij Sofie. het is gewoon vermoeiend om recht te staan van 19 uur tot 23 uur en dan nog eens proberen te eten en te drinken.
|
|
ELS
21-3-2009
|
12-5-2009 12:56:16
Mieke
Wij hebben ook een soort van walking dinner gedaan, wel met bediening aan tafel. Wij hadden aan elke staantafel +/- 3 barkrukken voorzien zodat de mensen toch eens konden gaan zitten. Wij hebben toen enkel positieve reacties hierop gehad, de meeste jongere mensen vonden dit veel leuker dan heel de avond aan tafels te zitten. Het was zelfs zo dat er enkele tafels om aan te zitten gewoon leeg bleven omdat iederen kort bij de dansvloer wou staan.
Groetjes Els
|
|
donna
14-8-2009
|
12-5-2009 12:57:11
Hey Mieke
Wij doen ons feest ook op 15 augustus. We trouwen voor de wet op 14 augustus, omdat 15 augustus een feestdag was. Kunnen jullie wel trouwen op 15 augustus? En waar trouwen jullie? Alleszins veel plezier met de voorbereidingen. Nog 94 dagen te gaan lees ik hier! Spannend, hé!
|
|
Bart
10-10-2009
|
12-5-2009 12:58:53
hallo, wij trouwen 10 okt '09 en gaan ook een walking dinner doen. Mijn toekomstige man is kok en op zijn werk is die formule echt fantastisch. In de feestzaal gaan in het midden hoge bartafels staan, en aan de zijkanten ne stoel of 5 naast elkaar dan een laag tafeltje, weer 5 stoelen, tafeltje, enz. En er worden ook hoekjes met lounge zetels voorzien. Dus wie wilt gaan zitten, kan dat zonder probleem. Wij houden niet zo van ons stijf 5u lang aan tafel te zitten volproppen. Wij werken niet met een buffet (er is wel een oesterbar voorzien) het zaalpersoneel gaat rond met de hapjes (ong 30 stuks), aperitiefhapjes, voorgerechthapjes koud en warm, 3 verschillende soepjes, hoofdgerechthapjes en dessert. En je hebt er echt voldoende met gegeten. De DJ-pianist komt v bij het begin vd receptie vh avondfeest. In het begin zal het rustige sfeermuziek zijn, maar ik ben er van overtuigd dat er al gedanst zal worden tijdens het eten, nog voor onze openingsdans. Lekker losjes gewoon genieten! Nog veel succes met de voorbereidingen! Melissa
|
|
Mieke
|
12-5-2009 14:12:14
Bedankt voor de vele en snelle reacties :-)
Hoge bartafels gaan we sowieso neerzetten, maar daarnaast wou ik dus toch wat zitplaatsen voor de oudere mensen. Het hele idee achter deze manier van eten was dus ook dat het er wat losser aan zou toegaan, zeker bij de jongeren mensen. Bv. je hebt net met een aantal mensen gepraat, maar je bord is leeg en terwijl je dan aan het buffet wat gaat bijhalen raak je met andere mensen aan de praat en ga je daar bijstaan. Maar ik zou er op de één of andere manier voor zorgen dat de oudere mensen verzekerd zijn van een plaatsje (door bv toch een aantal tafels op naam te reserveren) en dat de jonge mensen ook wel nu en dan kunnen gaan zitten, maar dat er hier dan eerder een roulatiesysteem onstaat :-). Langs de andere kant mogen er dan ook niet teveel zitplaatsen zijn, of iedereen gaat zitten en niemand loopt nog rond. We doen mss een betje moeilijk, ik ben er me bewust vann ;-) Aan Donna: we trouwen ook voor de wet op 14 augustus, maar de 15de is er dus het feest, voorafgegaan door een vrijzinnige ceremonie met het uitwisselen van de ringen. Voor de kerk kan je idd niet trouwen 15 augustus omdat dit een kerkelijke feestdag is.
|
|
s
1-6-2007
|
12-5-2009 14:26:27
Mieke, Normaal hebben de jongeren mensen wel het fatsoen om ouderen zoals grootouders en tantes en nonkels te laten zitten. Wij hadden niet genoeg zitplaatsen voor iedereen en ik had er ook schrik voor dat mijn grootouders niet konden zitten. Ik dacht dan gewoon zelf aan anderen te vragen of ze wilden gaan rechtstaan voor mijn grootouders. Maar dat heb ik dus niet moeten doen. Grootouders zaten daar al van tijdens de receptie, geloof ik. Die hebben amper rechtgestaan. (ookal omdat ze dat niet meer kunnen)
|
|
veronique
13-9-2008
|
12-5-2009 14:32:57
Wij dachten dit ook te doen (zowel statafels met krukken als zittafels) maar de zaal waar we uiteindelijk voor gekozen hebben heeft geen hoge barkrukken, dus gaan we nog zien of we er dan huren... We hebben al een feest meegemaakt waar het zo was. Er was wel voor iedereen een stoel, de oudere familie zat neer en hoge tafels en stoelen voor de jongere (meerderheid). Inderdaad een beetje krap met zes of zeven borden en een hoop glazen op een tafel, maar de walking dinner-bordjes waren echt niet groot en niet te veel versiering op tafel, dus eigenijk geen probleem. De mensen geraken dan tenminste nog van hun stoel af, in tegenstelling tot na een zittend dinner van 3-4 uur... Ik ben voor!
|
|
sarah
17-5-2008
|
12-5-2009 17:25:38
wij hebben dit ook gedaan en het was heel geslaagd.
We hadden voldoende sta-tafels met krukken en ook enkele zit-tafeltjes
We hadden eigenlijk meer stoelen als gasten.
De gasten liepen ook nog gewoon rond en schoven gezellig bij aan andere tafeltjes. Het is niet zo dat de mensen dan ineens blijven zitten.
|
|
Heidi
13-9-2008
|
12-5-2009 20:29:56
het is inderdaad beter om zelfs meer stoelen dan gasten te voorzien om te beletten dat iedereen blijft zitten omdat ze anders misschien geen plaats meer hadden. Wij hadden ook 1 of 2 extra stoelen aan elke tafel (waren lange rechte tafels) zodat als wij er eens wilden gaan praten of zo, dat we dan niet recht moesten blijven staan.
|
|
mies
15-8-2009
|
12-6-2009 21:31:09
hoi hoi wij trouwen ook op 15 augustus en zouden ook graag een lounge gedeelte maken. maar weet iemand waar je zoiets kan huren? zo van die lounge zetels? alvast bedankt mies
|
|
Sofie
3-7-2011
|
31-5-2010 12:12:09
Hallo Mieke,
Was het een geslaagd feest? Hoe hebben de mensen gereageerd op het walking dinner concept?
Wij willen dit concept ook gebruiken op ons huwelijk op 25 juni 2010.
Groetjes,
Sofie
|
|
Sofie
3-7-2011
|
31-5-2010 12:12:15
Hallo Mieke,
Was het een geslaagd feest? Hoe hebben de mensen gereageerd op het walking dinner concept?
Wij willen dit concept ook gebruiken op ons huwelijk op 25 juni 2010.
Groetjes,
Sofie
|
|
Mieke
|
31-5-2010 13:11:42
Hoi Sofie, wij hebben uiteindelijk een buffet gedaan ipv een echt walking dinner. Er was dus wel een tafelindeling, maar we de vorm van de zaal en het aantal gasten maakten het mogelijk om de familie van mijn schoonvader en schoonmoeder uit elkaar te zetten. Mijn schoonouders waren al 20 jaar gescheiden, en de families zouden elkaar op de trouw voor het eerst terugzien. Maar we hebben dus de familie en vrienden van mijn schoonmoeder aan de ene kant van de zaal gezet, daartussen mijn familie en een deel van onze vrienden, en dan de familie van mijn schoonvader. Alles is prima verlopen, en uiteindelijk was ik wel blij dat er zitplaatsen waren. De bruid wou namelijk perse hakken van 8 cm aandoen ;-). Maar vrienden van ons waren de week ervoor naar een trouwfeest met walking dinner geweest, en dat was ook heel goed geweest. De doorslaggevende reden waarom we het toch niet gedaan hebben was omdat er redelijk wat oudere mensen in de families zaten, en voor hen was het wsl wat te lastig geworden.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|