Terug naar overzicht
Hey Wij geven bedankjes aan iedereen en om dit niet telkens te moeten geven wanneer de gasten vertrekken, gaan we deze op tafel zetten (we hebben er wel eentje per persoon voorzien en sturen geen kaartjes achteraf). Ikzelf vind het wel toffer om een bedankje op de avond zelf te geven ipv dit nadien op te sturen. Vele groetjes Ellen
Onze kaartjes volgen 6 weken na het huwelijk. zodat de mensen dan eens herinnerd worden aan de mooie dag. lijkt ons leuker dan de dag zelf iets in de handen te moeten draaien. En inderdaad ... Ge hebt dan zelf niets aan u feest, en als ge dan eentje vergeet te geven enz ...
Een foto achteraf is ook een bedanking. Dus ik vind het onnodig om er 2 te doen: een op het feest en een na het feest. Ik vroeg even rond, en de meesten vinden een foto toch het leukste, dat bewaren ze. Ik dacht eerst dat het te klassiek was, maar de meesten prefereren dat toch. Wij gaan dus voor de foto achteraf als bedanking.
Wij geven ook niets omdat de mensen er ook geen belang aan hechten en het thuis toch gewoon weggooien. Dus waarom zoveel geld geven en inderdaad altijd uw bedankje op het feest moeten afgeven is ook vervelend voor het bruidspaar.
Wij hadden op de avond zelf al een foto van ons als bruidskoppel en een fotohoudertje.Dit stond tentoongesteld op een tafel aan de uitgang, waar ze ook de kaartjes (vervanging gastenboek) konden deponeren.wij hebben die niet afgegeven, die mochten ze gewoon nemen (hebben we even tijdens onze speech vermeld)iedereen is wel wat komen zeggen als ze weggingen, maar daar ik bijna de hele tijd op de dansvloer heb gestaan, zijn ze tot op de dansvloer moeten komen, maar dat vond ik helemaal niet erg, je kan je gasten toch moeilijk naar huis laten gaan zonder nog gedag te zeggen (was ook meestal niet meer dan dat)
wij hebben doosjes die we ofwel aan mijn zadel gaan hangen aan de uitgang/inkom ofwel op tafel zelf zetten op voorhand.Een kaartje vonden we passe en dan nog eens de kosten te doen van ze op te sturen ed. Vindt het leuker als het meteen is
Een bedankje geven (naast een foto) is zeker niet overal een gewoonte. Ik denk dat zoiets ook streekgebonden is. Voor ik hier op het forum kwam had ik van die gewoonte zelfs nog nooit gehoord. Vorig jaar 6 trouws gedaan in onze streek (West-Vl) en nergens zijn er bedankingkjes uitgedeeld. Wij sturen een foto op achteraf en das genoeg denk. Je geeft tenslotte een feest voor de mensen, das toch ook al een mooie dankjewel?
Wij doen ook geen bedankjes. Kost idd een hoop geld, bij veel mensen belandt dit toch in de vuilbak.
Hi Carolien,bij ons geen bedankjes.Wij zijn van plan om met elk koppel -of gezin, indien ook kinderen- een foto te maken. Die foto wordt als bedankje verzonden en blijft misschien uit de vuilbak weg aangezien de gasten er zelf ook op staan :) Zo lossen wij het op. Groetjes.
Bij ons ook geen 'bedankjes' op het feest.Ik vind dat trouwens geen echte bedankjes: je maakt gewoon een hoop prul, de mensen mogen dat meenemen en daaruit moet blijken dat je hen bedankt. (voor wat juist? hoe weet je al op voorhand dat je wil bedanken - als het echt gemeend is?)Ik vind het netter om achteraf te bedanken met een kaartje (hoeft niet per se een foto maar is wel leuk) en dan eens persoonlijk te zeggen dat je hun cadeau en ook hun aanwezigheid leuk vond.
Wij hebben de twee gecombineerd. Wij gaven elk koppel (of elke alleenstaande) een kaartje met onze foto op, en op de rug hadden wij een Win For Life lotje vastgemaakt. De boodschap was dat wij al het grote lot hadden gewonnen door te trouwen, maar ik weet niet meer hoe het er precies opstond.