Nu Online
Momenteel zijn er 349 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

slotgebedje

17-5-2009 18:09:39
hey bruidjes,
IK ben nog op zoek naar een leuk slotgebedje dat door iemand van onze vrienden kan voorgelezen worden.
Jullie enig idee?
groetjes,
Valérie 08/08/09

Valérie
3-12-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 569

Daisy
25-9-2009
 Meld misbruik18-5-2009 11:25:56

hey,

stuur mij een mailtje en stuur jullie die van ons door.

groetjes Daisy
25/09/2009
lievendaisytroost@skynet.be

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik18-5-2009 11:46:35

Het slotgebed wordt bij ons door de priester gedaan maar hiervoor heb ik nog wel een bezinningstekst dat door een vriend gaat gedaan worden.

Bezinningstekst:

Herinner je het nog?
Binnenkomen uit de ijzige kou en als een mot aangetrokken worden door het licht van het vuur. Met je rug naar het vuur gekeerd, aftasten hoe dicht je kunt.
Je trui voelen opwarmen en het weefsel voelen branden op je huid. Je handen dicht op elkaar, wrijvend, verlangend naar meer …

Herinner je het nog?
Het kampvuur op de weide. Hout sprokkelen, stapelen en het vuur proberen aan te steken met kranten, lucifers, ….
Zou het aanwakkeren? Moeten we nog wat hout toevoegen? En wij gezellig ingeduffeld in onze warme jas, genietend van warme kop chocomel of jenever, doelloos starend naar die knetterend vuurhaard …

Herinner je het nog?
De kaarsen op jouw taart, een wens maken en de kaars hard uitblazen.
Het etentje bij kaarslicht, gedempte lichten, heerlijk romantisch en alle tijd van de wereld om bij te praten. Het vuurwerk, samen genietend van de kleurrijke spetteringen in de lucht.

Herinner je het nog?
De vurige blik
Gloedvolle woorden
Aanstekelijk gezelschap

Herinner je het vuur nog?

slotgebed:

Heer,
Als mensen elkaar bevestigen en ja-woorden van liefde spreken, als mensen elkaars geluk en vrijheid koesteren, wordt uw menslievendheid hartverwarmend onder ons zichtbaar.
Wij danken U voor alle liefde, die Gij ooit in mensen hebt ontstoken. Laat haar tot ontplooiing komen in Carolina en Bart en in ons allen die hun vrienden willen zijn. Blijf ons allen vervullen met liefde en vrede, opdat wij allen uw warmte uitstralen en dat wij een bron van vreugde mogen zijn voor elkaar.
Geef hen zo vele jaren geluk met elkaar, met hun kinderen en met alle mensen die zij ontmoeten op hun levensweg,
door Christus onze Heer,
Amen.

groetjes, Carolina

tami
26-6-2010
 Meld misbruik18-5-2009 13:00:08

God in de Hemel, becherm ons en hen die wij liefhebben.
Al wat Gij geschapen hebt, zullen wij eren, nu onze levens samensmelten en wij ons hart aan elkaar verpanden.

Wij zullen Moeder Aarde eren en vragen U dat ons huwelijk rijk moge zijn aan begrip en steun voor elkaar, sterker wordend, seizoen na seizoen.

Wij zullen het leven eren en vragen U dat onze unie warm en harmonisch moge zijn, met liefde in ons hart voor elkaar en voor anderen.

Wij zullen ook het water eren, opdat het onze verstandhouding zou zuiveren en ons slechts naar onze wederzijdse liefde dorstig zou maken.

Met al de natuurkrachten die door U geschapen werden, bidden wij U om geluk, zodat wij voor eeuwig samen mogen blijven groeien als één volmaakt geheel.

Amen.

Valérie
3-12-2009
 Meld misbruik18-5-2009 16:22:07

alvast bedankt voor jullie reacies maar ben iets meer op zoek naar niet zo een christelijke teksten eigenlijk aangezien we zo min mogelijk christelijke verhalen in onze misviering hebben.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-5-2009 17:26:19

Wij hebben hetvolgende:

Slotgebed

God,
Omring Véronique en Robby met vriendschap van vrienden en collega’s die behulpzaam met hen op weg gaan.
Omring Véronique en Robby met de toewijding van hun ouders die hun kinderen ook nu ze getrouwd zijn in hun hart blijven dragen.
Omring Véronique en Robby met heel veel liefde voor elkaar en maak hen levenslang elkaars steun en toeverlaat zodat zij elkaars dromen kunnen blijven waarmaken.

Zending en zegen

Véronique en Robby,
Zeg het met of zonder woorden,
zeg het met een glimlach,
zeg het met een gebaar van verzoening,
met een handdruk,
met een woord van waardering,
met een spontane omhelzing,
met een zoen,
met de twinkeling in je ogen,
zeg het met duizend kleine attenties elke dag opnieuw:
Ik zie je graag !
Hou het woord in ere dat je elkaar vandaag gegeven heb. Heb elkaar lief en maak er iets unieks van.
En zegene u allen hier aanwezig, in de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest. Amen.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Sofietje
20-6-2009
 Meld misbruik18-5-2009 20:11:06

Hey, wij zijn ook niet zo heel christelijk gezind, vooral gezien het feit dat mijn a.s. niet gedoopt is lol

wij hebben het volgende:

BEZINNINGSMOMENT

Voorgelezen door ...

X en Y,

Liefhebben is samen een waagstuk beginnen,
waarvan je weet dat het de moeite waard is.
Het is samen op zoek gaan langs een stille weg,
het is iets waar je kleine menselijke verstand moeilijk bij kan,
het is wanneer je hart op volle toeren gaat draaien.

Liefhebben is afstand nemen van je eigen ik,
is met moed in je handen naar de andere toegaan
in de hoop dat hij of zij je neemt zoals je bent,
is beseffen dat je alleen niet kunt, wat je met twee wel kunt.
Het is nooit ophouden de moed op te nemen
om vergeving te vragen,
om zorgeloos van al het mooie te genieten.

Liefhebben is een kunst die moet geleerd worden
met veel geduld, met vallen en opstaan.
Het kan maar één groot kunstwerk worden
als beiden eraan helpen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...