Nu Online
Momenteel zijn er 436 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwkleed eerste keer passen

5-9-2005 12:19:59
Dag bruidjes,

Ik mag eindelijk den 25sten september voor de eerste keer trouwkleedjes gaan passen. Heb zojuist gebeld naar Mia Monta in Zottegem voor een afspraak. Iemand ervaring met die winkel? Ze zijn er alleszinds heel vriendelijk! Heb ook naar pierre-yves gebeld maar die waren een stuk minder vriendelijk die zeiden me vlakaf dat ik beter eind september bel voor een afspraak begin oktober. Terwijl bij mia monta hadden ze me gezegd dat ze dit weekend veel verkocht hadden voor bruidjes van april-mei en dat er zelfs iemand was die voor augustus volgend jaar ook al gekocht had! De nieuwe collectie begint te komen maar eind september is alles binnen. Dat het maar rap zover is hoor. Ik sta te popelen !!!

groetjes
sofie
15.07.05

Sofie
22-7-2006
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 551

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik5-9-2005 12:49:20

Dag Sofie,

Ik trouw op 11 maart 2006 en ik ben ook al naar Pierre-Yves in Aalst geweest. Ik was ook een beetje teleurgesteld in hun service. Ik heb maar drie kleedjes mogen passen en die verkoopster was me echt aan 't pushen om één van die kleren te kopen. 't Was wel mooi (Rembo) maar ik wou toch nog andere dingen passen ('t was de eerste winkel waar ik binnenging). Dan wou ze me laten een optie nemen op dat kleedje (voor 125 EUR!), omdat anders de stoffen uitgeput gingen zijn! En dat terwijl ze me net gezegd had dat het uit de nieuwe collectie (2006) van Rembo was, terwijl ik het op de site zien staan had bij de collectie 2005. 'k Vond het niet zo'n fijne ervaring. Misschien heb ik wel een verkeerde verkoopster getroffen, want 'k heb al andere gehoord, die er wel tevreden waren. Ik ben alleszins nog volop op zoek :-)
Ik denk dat ik ook eens bij Mia Monta ga, maar ik ga wachten tot hun opendeurdagen, voorlopig staat m'n agenda nog vol met andere pasbeurten!

Groetjes,
Sylvie

Evy
22-7-2006
 Meld misbruik5-9-2005 12:49:28

Op www.trouwshop.com dan naar Forum, dan Wat draag jij? en dan naar Rate That shop (Belgie). Daar staan commentaren op bijna alle winkels van Belgie. Er zijn trouwens ook nog sites van Feestzalen in Belgie enz...

Evy
22-7-2006
 Meld misbruik5-9-2005 12:53:42

Oja, ik mag trouwens de 12de september, volgende week dus al!! ook de eerste keer gaan passen. Ik heb op internet m'n droomjurk gezien bij de nieuwe collectie van St. Patrick en die collectie hebben ze bij Moderna in Schepdaal al reeds binnen. Ze zeiden aan de telefoon dat ik best voor begin oktover ga, want dan zijn het opendeurdagen en zal er al het mooiste vlug uit zijn. Ik had ook al gebeld naar Pierre-Yves en kreeg er ook zo'n antwoord... Op trouwshop.com ook al zo'n slechte commentaren daarop...

Groetjes, Evy
(22/07/2006)

Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik5-9-2005 12:54:02

Hey sylvie,

Ben jij ook van die streek misschien? Ik kom uit het oostvlaamse kalken daarmee. Welke andere winkels ga jij nog contacteren als ik mag vragen?

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik5-9-2005 13:04:07

Dag Sofie,

Ik ben van Haaltert (vlakbij Aalst). Maar ik ben momenteel heel het Vlaamse land aan 't afschuimen voor een trouwkleed! :-)
Ik ben ook al naar Meise bij Dianna David geweest en in Wolvertem bij De Cock. Dianna David viel wat tegen, gewoon omdat hun kleren eigenlijk niet m'n stijl waren. De service was daar wel super! De Cock in Wolvertem is ook wel goed, heel vriendelijk en je hoeft er geen afspraak te maken om te passen.

Aangezien we momenteel in Leuven wonen, ga ik daar een paar winkels doen. Op 17 september mag ik naar Atame (Leuven) en naar Maxim's Couture (Aarschot). En dan denk ik dat ik ver rond ben... Misschien nog D-Couture in Gent (tel. 09/225.53.28), daar hebben ze wel enkel de collectie van Anne Belin, maar ik vind die ook wel mooi. Daar ben ik al eens info gaan vragen en ze waren er ook heel erg vriendelijk, hebben me alles getoond en gaan me uitnodigen voor de opendeurdagen. Als je naar daar wil gaan, vraag dan naar Tamara, zij is de verkoopster die verantwoordelijk is voor de bruidsafdeling.

Nog veel succes!

Groetjes,
Sylvie

An
24-9-2005
 Meld misbruik5-9-2005 14:02:46

Hallo,

Mijn mama en mijn zus hebben hun suitekledij gekocht bij Josette in Diepenbeek, maar uit de collectie van Mia Monta. Heel mooie kleren en fijn afgewerkt.

Ikzelf heb mijn kleed gekocht bij Pieree-Yves in Brussel. Vrijdag as zal ik weten of ik er spijt van heb, want dit is mijn verhaal:
Zaterdag 12/02/05 ging ik op zoek naar mijn trouwkleed vergezeld van de nodige jury. Ik had een afspraak bij Piere-Yves te Brussel en bij Organdi Valens in Brussel. Bij Pierre-Yves een mega-vriendelijke verkoopster met de nodige ervaring. Na 3 kleedjes passen en wat vragen, zei zij: wacht even, ik denk dat ik het weet voor u; en het kleed dat ze toen liet zien is het ook geworden. Ik heb nadien nog een aantal andere kleren aangehad op aanraden van de verkoopster zelf, zodat ik achteraf niet zou beginnen twijfelen van zou ik toch niet mooier zijn met ... of zou ... niet beter geweest zijn. Had ook nog de afspraak bij Organdi Valens, dus geen gepush. Een week later heb ik de knoop doorgehakt en is mijn kleedje besteld. De maten werden genomen en de eerste pasbeurt afgesproken - dinsdag 05/07/05 om 16u. Een halve dag verlof genomen en dan krijg ik rond 10u die dinsdag telefoon van Pierre-Yves himself: het kleed is niet klaar, u kan niet komen passen. Teleurstelling, verbazing, ... enfin zaterdag is het klaar om 9.30u kan u komen passen. Zaterdag naar de winkel: een verschrikkelijk onhandige verkoopster die mijn sleep op mijn tenen hangt en dan zegt dat het nog heel wat verkort moet worden krijgt uiteindelijk toch mijn kleed aan (helemaal niet moeilijk normaal gesproken) en als ik uit het paskot kom ziet mijn mama dat er gewoon op 3 plaatsen een draad doorheen mijn rok is getrokken en je ziet het echt hard. Geen kleine fout, maar een vesrchrikkelijk zicht over de hele lengte. Zegt die zelfde verkoopster dat ze het er wel zal uitstrijken ??????
Na veel discussie (het moest allemaal rap rap gaan, want de verkoopsters stonden klaar voor de grote bruideninvasie op zaterdag) beloven ze dat de rok opnieuw gesneden wordt. Alle, om 10u staan wij in de Adolphemaxlaan zwaar ontgoocheld in de service van huize Pierre Yves. NA een tijdje troost ik mezelf dat het wel in orde komt. Mijn mama heeft vorige vrijdag nog gebeld dat ze verwacht dat het kleed piekfijn in orde zal zijn en dat ze anders verdere stappen onderneemt. Dat zij wel heel wat anders had verwacht van zo'n huis en dat de couturier dat toch ook moet gezien hebben. Ze hebben haar gegarandeerd dat het in orde is. Nu vrijdag mag ik nog eens gaan passen (14 dagen op voorhand). En ik hoop dat het ook effectief in orde is deze keer. Anders w het paniek. Enfin, ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,

An & Tom 24/09/05

els

Meld misbruik5-9-2005 14:23:50

Ik ga een dagje eerder passen bij miamonta namelijk 24 september. Ben ook al eens bij pierre-yves binnen geweest en vond ze helemaal niet vriendelijk. Ik heb VIER jurken aangehad en toen moest ik buiten, want ja ik wist niet wat ik wou en dan ging het toch niet gaan!!!

Na miamonta ga ik nog eens naar aphrodite in Sint-Niklaas en naar Couture Anny in Gent.

groetjes,

Els

Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik5-9-2005 14:27:08

Dag els,

Toeval maar ik ga ook den 24 sten september bij mia monta gaan passen, den datum bovenaan is niet juist. Ik mag om half 3 komen en jij?
Ik hoor hier niks anders als slecht van pierre yves. Zal nog zien wat ik ga doen hoor.

els

Meld misbruik5-9-2005 16:01:19

Ik mag om 9u15 langsgaan. Heb mijn moeder nog niet gezien, zal haar vanavond eens bellen voor dat nummer. Kan dan wel nog een paar dagen duren aangezien ze haar collega dan nog moet tegenkomen.

groetjes,

Els
29-07-2006

Lien
26-5-2006
 Meld misbruik6-9-2005 13:53:33

Hallo Sofie

Ik ga zaterdag 17 sept passen bij Mia Monta, ik zal je laten weten hoe het was !

groetjes

Lien
26/05/06

Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik6-9-2005 14:48:41

Ok laat zeker iets weten, ben wel benieuwd!

groetjes
sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...