Nu Online
Momenteel zijn er 634 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

champagne fontein

18-5-2009 16:54:43
ik trouw volgend jaar en mijn vriend en ik zijn volop aan het brainstormen over hoe we ons avondfeest gaan aankleden .nu was ik aan het denken aan een champagne fontein , glazen die je opstapelt in de vorm van een taart. een leuk entertainment .weet er iemand waar ik dat kan vinden? het is echt heel mooi !

sofie
29-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1395

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-5-2009 17:00:29

dat doet normaal de feestzaal zelf..

maar opgelet: bij mijn nonkel is de toren ingestort... spijtig genoeg geen beelden van, want het was echt zoiets voor in zo'n lachprogramma op tv

je kan wel echte champagnefonteinen huren. gewoon even ingeven in google. Doen meestal firma's in nederland die ook chocoladefonteinen verhuren

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-5-2009 17:04:30

Ik denk ook dat al die glazen dan zo gaan plakken van die champagne, niet?

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

tami
26-6-2010
 Meld misbruik18-5-2009 17:56:25

Sofie,

hiervoor heb je champagnekelken of witte wijnglazen met een voet nodig (fluitglazen kunnen wel maar vanwege de hoogte zijn ze minder stabiel dan kelken), een heel vaste hand en stalen zenuwen. Het is imperatief dat je glazen een voet hebben !
Weet wel dat dit een heel dure aangelegenheid is : de champagneglazen worden van boven af gevuld en je blijft dus voorzichtig maar gestaag steeds in hetzelfde bovenste glas gieten, tot alle glazen boordevol gevuld zijn.

De realisatie : begin met een onderste cirkel te vormen, alle glazen moeten elkaar raken ! Doe dit op een heel stevige bodem (dus géén waggelend tafeltje want er komt nogal wat gewicht op !) en liefst niet op een dikke laag tafelkleden maar best wel op 1 katoenen tafelkleed want met alle champagne die van de glazen druipt, zouden de onderste glazen kunnen gaan schuiven op een onbedekt tafelblad. De stabiliteit is heel belangrijk. Je begint dus bij een onderste cirkel en bouwt dan verder naar boven, pyramidaal, ervoor zorgend dat elke rij glazen elkaar altijd raakt !

Helemaal bovenaan komt 1 glas te staan en het is enkel dit glas dat continu gevuld wordt. Door het gefluit, applaus en de aanmoedigingen, kunnen bruid/bruidegom uit hun concentratie geraken, vandaar dat je best iemand met stalen zenuwen de klus laat klaren. Bouw de pyramide niet te hoog zodat je nog bij het bovenste glas kan.

Gouden raad : eerst thuis eens uitproberen met water en plastic champagneglazen maar wel met een voet! Dan weten jullie ook hoeveel glazen nodig zijn (desnoods voor meerdere pyramides) en hoeveel glazen je voor de onderste cirkel moet voorzien.
Je kan de pyramide op een plateau zetten om champagne te kunnen opvangen maar de omtrek is dan wel veel minder groot...
Het klinkt allemaal veel ingewikkelder dan het is, hoor.
Ik kan je wel een aantal foto's doormailen als je wil ; bezorg me je mailadres en het komt voor mekaar. OK ?
Veel sukses alvast !
Groetjes

Lisa

Meld misbruik6-12-2013 17:18:10

Champagnetoren zelf maken brengt volgens mij nog best wat risico's met zich mee..
Je ziet ook steeds van champagnetorens. www.champagnetoren.be is volgens mij wel een goede! Hopelijk heb je er wat aan :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...