TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
|
19-5-2009 13:27:25
geen paniek! er bestaan heeel veel bruidsboekjes en zo die je op weg helpen, en dan is er nog altijd dit forum natuurlijk :-) 1. zoek een feestzaal en leg je datim vast 2. boek de kerk 3. boek het gemeente
zo ver staan wij al :-), de rest komt wel gaandeweg: fotograaf, dj, jurk neem best een datum in 2010 dat moet je je minder opjagen :-)
|
|
beynen
12-9-2009
|
19-5-2009 13:30:02
idd 1. De datum (alles kan je al de rest niet vastleggen!) 2. Plaats;datum,kerk,gemeente 3. Uitnodigingen 4. DE KLEDIJ, muziek,vervoer,...
|
|
Lindsey
14-8-2009
|
19-5-2009 13:31:59
hoihoi,
In het begin wist ik ook niet hoe of wat, maar uiteindelijk kwam alles in z'n plooi terecht.
Ik heb een soort van "dagboek" gemaakt met volledige verloop van onze voorbereidingen. Als ge uw email-adres geeft wil ik het gerust even doormailen. Zo kunt ge zien hoe wij eraan begonnen zijn.
groetjes en succes
|
|
inge
27-6-2009
|
19-5-2009 13:54:46
Wanneer trouw je Eline? Of heb je nog geen datum?
|
|
annen mark
5-9-2009
|
19-5-2009 14:01:51
Beste Eline,
Hier op deze site, maar ook op andere sites, trouwtijdschriften vind je 'weddingplanners'. Deze zijn heel handig om alles een beetje gestructureerd te doen. Kijk er eens naar en maak gerust je eigen aangepaste planning!
veel succes
Ann 05/09/2009
|
|
Sofie
19-9-2009
|
19-5-2009 14:25:39
In de meeste trouwmagazines vind je een lijst met TO DO x-maanden voor de trouw. Begin is altijd : zoek een zaal en een datum ! Dan pas kan je aan de rest beginnen. Om je zaal te zoeken is het ook niet slecht een lijst op te maken van je gasten. Tot in detail hoeft uiteraard niet, maar niet elke zaal kan 200 of meer personen zetten. Dus als je minder dan 200 personen voor je avondfeest verwacht heb je massa's keuze aan zalen, vanaf erboven is er minder keuze, maar daarom niet slechter van kwaliteit.. Regio speelt uiteraard ook een rol.
Nadien kan je wet en eventueel kerk of vrijzinnige viering vastleggen. Hoe zien jullie dit ? Kerk, geen kerk, viering, of uitgebreidere wet ... ? Nadien kan je beginnen uitkijken naar je jurk en de fotograaf, ceremoniemeester (al dan niet), ... Allemaal super leuke dingen !!! Als je een jaartje er op voorhand al bij bent moet je zeker niet flippen, voor elke voorbereiding is er een periode... Het dichtst bij de trouw, het drukst, maar leuke drukte. Wij trouwen binnen 4 maanden en kijk er al ongelooflijk naar uit ! Hoe dan ook plan rustig en niet overhaast, degene die je wijsmaakt dat je te traag of te dit bent, niet aantrekken, 12 maanden is een heuse periode en daarin kan veeeeeeeeeeeel gedaan en geregeld worden.
Veel succes en geniet ervan !! Wij waren 1,5 op voorhand verloofd en is nu maar 4 maanden meer... Het gaat snel voorbij, dus geniet er vooral van !!
|
|
annabel
12-6-2010
|
19-5-2009 17:27:31
he he weet exact hoe jij u voelt! heb al duizend keer na mijn gastenlijst gekeken en geschrapt en erbij...en hebbe onze datum en zaal al ma nu zou ik begot ni wete hoe verde...ma kom hier geregeld eens piepe en zo weet ik al snel meer. je zie dus...je bent zeker ni alleen ;)
belle
|
|
Katrien
1-9-2011
|
19-5-2009 17:55:20
Net zoals iedereen zou ik roepen ZAAL... Maar wat niet te vergeten valt is eens na te gaan over hoeveel budget je beschikt... Betalen jouw en zijn ouders alles? Zo ja, staat er een limiet op? Want een feest van 200 personen kost al een aardig centje... Dus, eerst effe budget checken... Dan, zalen bekijken. Als je surft dan kom je al heel wat zalen tegen, en anders moet je nog maar eens een onderwerp hier maken... Vanaf dan moet het, vind ik, niet zo chronologisch gaan omdat je nog veel tijd hebt maar je moet het gemeentehuis verwittigen, bloemen bespreken, met pastoor afspreken, vervoer regelen, misboekjes maken (en keuze muziek), kledij kiezen (niet té lang mee wachten) ev. kledij bruidskindjes (niet te vroeg mee beginnen...) nadenken of je op het einde van het feest al dan niet een presentje wil meegeven, gastenboek voor op het feest, uitnodigingen (opsplitsen in wie enkel voor de receptie - wie receptie én avondfeest en wie enkel avondfeest) menu bespreken, fotograaf vastleggen, ev. ceremoniemeester aanspreken, euh... dan heb je al veel gedaan hoor :-) maar vooral niet panikeren! je hebt nog echt veel tijd hoor...
|
|
Kim
1-8-2009
|
20-5-2009 20:15:44
Hier volgt kort en krachtig hoe ik het doe:
-eerst de zaal en datum hier aan aanpassen -langs gemeentehuis en eventueel priester contacteren -ondertussen eens kijken voor uitnodigingen als je die evntueel zelf wil ontwerpen -trouwkleed zoeken -evntuele assecoires zoeken die je wil kostuum bruidegom -vervoersmiddel vastleggen -dj zoeken -gastenlijst samenstellen ringen kiezen -eens langs advocaat als je een huwelijkscontract wil afsluiten -bloemen kiezen -versiering die je wil, zoeken
Misschien sla ik nog een aantal dingen over, maar het helpt als je alles eens op een rijtje zet en dat opschrijft en dan kan je per onderdeel erbij zetten wat er al in orde is om zo een goed overzicht te hebben. Vooral rustig blijven is de boodschap...alles komt in orde.
Groeten KIm
|
|
els
|
23-5-2009 15:05:59
misschien eens de hulp van een weddingplanner inroepen? Zij kunnen jullie misschien goed op weg helpen. veel succes! Groetjes,
Els
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|