Nu Online
Momenteel zijn er 359 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

locatie en materiaal

20-5-2009 11:37:38
hallo allemaal,
ik heb hier al een paar vragen gesteld op de site en heb een paar reactie's ontvangen, bedankt daarvoor. Maar nu draaien we het volledig over een andere boeg. Wij zouden ons trouwfeest in onze tuin willen geven. Heeft er iemand een goedkoop idee om dit te kunnen doen. We moeten alleszinds een tent huren, maar wat moet ik doen voor de rest? eten en versiering en bediening, want iedereen die ik ken zal op het feest zitten en niet willen werken. en het zou eigenlijk ook niet te duur mogen zijn, want wij hebben maar een heel beperkt budget.

Hopelijk kunnen jullie mij beetje helpen

judith
5-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 456

tamara
4-7-2009
 Meld misbruik20-5-2009 11:53:14

Hey Judith,

Wij geven een BBQ gecombineerd met paella. Wij hebben zelf ook een beperkt budget en hebben alle mogelijkheden bekeken. Uiteindelijk is een BBQ het goedkoopste. We hebben wel ons vlees zelf besteld want als je via een traiteur gaat is het ook weer duurder. Mijn ventje is leerkracht en er zijn een aantal van zijn leerlingen die met veel plezier komen helpen. We hebben eens rondgevraagd voor de rest van de bediening (met BBQ valt de bediening al grotendeels weg) en er zijn vrienden van vrienden die het zien zitten om te komen helpen. Ze doen het met veel plezier en vragen er zelfs niets voor, in ruil voor een leuke avond waar ze ook mogen eten en drinken. De versiering doen we ook zelf. Als je weet rond welk thema je werkt kan je eens rondkijken bv. in de ikea. Wij hebben als thema strand / zuiders. Ik heb in de ikea van die witte windlichten gekocht om omhoog te hangen of op de grond te zetten. Tafelversiering heb ik daar ook gekocht. Transparante diepe borden met drijfkaarsjes, water en bloemetjes. Onze gasten zullen allemaal in het wit komen, we hebben een cocktailbar in bamboo met strooien parasol en gaan wit zand rondstrooien. Verder hebben we nog een heleboel bananenbomen en bamboeplanten (allemaal gehuurd). Er zullen een aantal mensen djembé komen spelen. Je zal ook een mobiele taptoog moeten voorzien als het in je tuin doorgaat, maar die kan je huren of zelfs gebruiken als je je drank besteld bij een brouwer. Wat nog niet opengemaakt is mag je zelfs teruggeven.

Hopelijk heb je hiermee een idee.
Vraag eens rond aan je vrienden en familie en zo kom je via via wel bij de juiste mensen terecht.

Groetjes en veel succes

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik20-5-2009 12:13:49

Hey,
Ik weet niet voor hoeveel personen je een tent moet hebben maar ik heb daar ook voor geinformeerd en dat viel serieus tegen qua prijs.
Wij hadden een tent nodig voor een 150-tal personen en dat kost al gauw een 2000 euro(tent, vloer, tafels, stoelen, toog,...)
Denk dat je dan al beter een zaal met tuin kunt huren waar je dan een bbq kunt doen.
Groetjes

jessica

Meld misbruik20-5-2009 12:18:36

Hey Judith,

Ook wij geven een tuinfeest. Wij hebben ook een tent gehuurd. De tapinstallatie huurden we bij de brouwer, net zoals de koelingen voor het drinken. Tafels en stoelen konden we bij de brouwer gratis lenen, omdat we ons drinken daar bestellen.
Ik heb bij casa zinken emmertjes gekocht, daar zet ik dan een plantje in voor op de tafels. Ik wilde eerst glazen vaasjes, maar dat is niet stabiel genoeg voor op die plastieken tafels..
We zetten op elke tafel een "feestreglementje" waar ook op staat welk drinken er is en dat je het kan vragen aan de toog. We hebben wel helpers, maar niet genoeg voor rond te gaan..
Voor bij de aankomst heb ik wel volk voor een glaasje cava of fruitsap aan te bieden.
Ons feest begint om 17 uur, om 18 uur komt er een frietwagen en om 21u30 komt er een ijswagen.
Verlichting zit bij de tent en buiten zetten we vuurkorven, en voor de rest versieren we met ballonnen, die we uiteindelijk allemaal de lucht in willen laten vliegen.
Mijn nonkel zorgt voor de muziek, via zijn computer. We hebben alle liedjes geselecteerd die we willen. Dat komt op een lijst, de computer wordt aangeloten aan boxen, dus niemand moet zich bezig houden met de muziek. Alleen de openingsdans moet aangeklikt worden! :-)
Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes

Liesbeth
30-9-2009
 Meld misbruik20-5-2009 13:15:50

Hoi Judith,

Hebben jullie geen plaatselijke jeugdbeweging? Daar kun je normaal ook wel terecht voor tenten, tafels, stoelen enz... Wij zijn met onze KSA vaak op feesten gaan helpen om te tappen en te bedienen. Voor een beetje geld in kas zijn er heel wat jeugdbewegingen die ja daar wel bij zullen willen helpen...

Groetjes,
Liesbeth

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik20-5-2009 13:22:27

Terraswarmers voorzien, want wij hebben vorig jaar trouw meegemaakt in tuin en hebben heel de avond koud gehad. Aangenaam is anders en twas hartje zomer.

beynen
12-9-2009
 Meld misbruik20-5-2009 14:57:41

wij doen het ook met een beperkt budget en zijn gegaan voor een bbq.
we hebben een schooltje gehuurd (+- 250€ incl verbruik en verzekering) en enkel mensen aangenomen om het te bakken en alles te verzorgen.

De rest haal ik allemaal zelf in de makro want traiteurs zijn soms echte dieven, sorry he...

Onze versiering: bloempotjes met plantjes die ik achetraf nog wil planten of binnen kan zetten..., prijs per potjes viel heel goed mee want zelf als ik deco wou was ik nog goedkoper gesteld dan in de ikea!
en dit komt van bij de plaatselijke bloemist

Gewoon goed rondhoren & rondkijken want sommige willen echt hun zakken vullen aan een trouw.

Zou wel idd iets voorzien voor als het afkoelt bvb vuurkorven of dergelijke.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...