Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer bruidstaart laten brengen

22-5-2009 18:03:50
Hoi, nog 42 daagjes en het is eindelijk zover. Wij waren net bezig met de muziek die willen hebben bij het brengen van de bruidstaart en ik vroeg mij eigenlijk af wanneer we deze de zaal in laten brengen. We hebben eerst receptie ,daarna koud en warm buffet. We hebben ook een dessertbuffet en bruidstaart.Doen we dit samen met het dessertbuffet, ervoor of misschien beter erna. En doen we de openingsdans dan na de bruidstaart of ervoor? Hoe doen jullie het?
groetjes Nathalie
03-07-09

Nathalie
3-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 425

tami
26-6-2010
 Meld misbruik22-5-2009 21:12:42

Hi Nathalie,

het hangt er van af of jullie bruidstaart enkel voor de gasten vh avondbuffet bestemd is of ook voor die, die evtl nadien nog zouden bijkomen.
Ook blijft een dessertenbuffet in vele zalen heel de nacht staan. Als dat bij jullie ook het geval is, zou ik de bruidstaart eerst aansnijden en daarna het dessertenbuffet laten aankondigen (omdat het dus toch blijft staan).
Ingeval het dessertenbuffet niet de hele nacht blijft staan, kunnen jullie hier eerst mee beginnen en de apotheose van de bruidstaart houden om mee te eindigen ;=)
Groetjes.

jessica

Meld misbruik22-5-2009 22:33:48

Hey Nathalie,

Ik zou eerst de bruidstaart laten brengen en dan gelijk het dessertenbuffet openen, omdat er misschien mensen bij zijn die niet zo graag taart lusten. Anders zit iedereen al lekker te smullen, uitgezonderd die mensen dan. En als je eerst het dessertenbuffet opent, gaat iedereen daar al direct aan beginnen en is er geen plaatsje meer vrij voor de taart. Na de bruidstaart zou ik de openingsdans doen, omdat dat toch het begin is van de dansavond. Anders begint het bij sommigen al te kriebelen om te dansen, en dan word je terug op je plaats gezet..
Groetjes

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik23-5-2009 9:41:25

Hey, ik meende dat het toch de gewoonte is om eerst de openingsdans te doen en dan de bruidstaart met dessertenbuffet.
Op de meeste huwelijken heb ik dat zo gezien en de mensen eten zo meer van het dessert omdat ze zo de rest van het eten knn laten zakken. De bruidstaart mag gerust een dik uur volgen op het hoofdbuffet. Enne ik vind de openingsdans niet de start van de dansavond, ik zie het als iets heel aparts, hét moment van bruid en bruidegom en familie.
Zo gaan wij het toch doen.
Groetjes.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-5-2009 13:07:20

Toch is het bij ons meestal eerst dessert en dan openingsdans. Hierna volgt de vermenigvuldigingsdans (eerst met je ouders en schoonouders en daarna de rest van het volk). Zo staat iedereen al op de dansvloer en kan het feest echt van start gaan.
Bij ons komt eerst de bruidstaart binnen met veel vuurwerk en zo, de taart wordt aangesneden en het dessertenbuffet geopend. De bruidstaart wordt bij het buffet geplaatst.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...