TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
19-9-2009
|
26-5-2009 14:40:16
oesje, domper op de feestvreugde.
Probeer het je niet te veel aan te trekken... Kom je anders goed overeen met je schoonmoeder ? Zo ja, probeer er met haar eens apart over te praten, zo neen laat je verloofde eens apart met zijn ma babbelen. Haar nieuwe vriend idem dito, bel hem en vraag of er intussen een probleem is om te filmen, of van waar het misverstand komt. Denk dat praten de enigste mogelijkheid is, zelfs als jullie overschot van gelijk hebben, probeer toch met zijn moeder de plooien glad te strijken. Want op de dag zelf ermee inzitten of zij dwaze smoelen trekken en jullie niet kunnen genieten is zeker geen oplossing...
Een woordenwisseling nu is beter op te lossen dan een rotgevoel op de dag van je huwelijk want dat gaan jullie haar wel kwalijk nemen. Eens roepen en dan uitpraten is makkelijker te vergeten.
Praat er eens met je verloofde over en zoek samen een oplossing.
Groetjes
|
|
Eva
10-10-2009
|
26-5-2009 15:11:03
Dag Lindsey,
dat is even balen ja. En totaal onverwacht aangezien je het dit weekend nog specifiek gevraagd had of er problemen waren. Ik kan me jouw gevoel behoorlijk goed voorstellen nu.
Net zoals de vorige reactie zou ik inderdaad eens gaan samenzitten met je schoonmoeder-in-spé en haar man om te kijken waarom ze nu zo uitvalt. Als dat echt niet met jou gaat, dan moet jouw verloofde dat doen want ik denk als jullie niet praten, dat de sfeer maar bedrukt zal blijven en dat is nu zeker niet de bedoeling met een trouwfeest hé!
Vooral kalm blijven en samen alles eens uitpraten. En lukt dit niet 1-2-3, kom dan gewoon even op dit forum je gal uitspuwen, kan misschien ook al wat helpen!
Veel succes en hopelijk een goede uitkomst! Eva
|
|
vanessa
20-6-2008
|
26-5-2009 15:53:05
van mij viel het ook allemaal tegen, mijn ma had haar nieuwe vriend mee, ik had hem nog nooit gezien, het was teveel dat hij wat zei, en hij moest dan aan onze eretafel zitten, hij staat ook al met zijn smoel op onze foto's en intussen is het alweer gedaan, dan kwam er een zottin met haar trouwkleed opdagen op mijn feest, ik vind het is jullie dag en jullie moeten zorgen dat het volledig naar jullie wens is en geen rekening houden met anderen. moest ik mijn dag kunnen herdoen zou ik het heel anders aanpakken.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
26-5-2009 20:55:54
Maar vergeet niet, zoals ze zeggen: de soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Nu is je schoonmoeder wat over haar toeren, laat het koelen en probeer nadien een gesprek met haar te hebben (niet nu meteen, want duidelijk is dit nu nog niet het moment, alles zit nog net iets te hoog). Probeer te luisteren, maar maak wel je eigen standpunt ook duidelijk. Het is jullie dag!
Succes!
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
Katrien
22-8-2009
|
26-5-2009 23:10:07
Het is daarom dat wij NIETS met onze ouders op voorhand besproken hebben want daar komt altijd miserie van. Hoe raar het ook klinkt. Een trouw regelen is echt niet gemakkelijk. Ik weet er alles van, heb vreselijke nachtmerries. Het is echt moeilijk om voor iedereen goed te doen. Je komt er wel.
|
|
inge
27-6-2009
|
27-5-2009 17:16:18
Ocharme... Ik heb met je te doen. Ik zal je zeker niet de raad geven om met haar te gaan praten. Met sommige mensen kan je namelijk NIET praten, zucht.. Zorg alleen dat jij met je ventje blijft opschieten, en de rest...de pot op. Nah. Veel sterkte xxx
|
|
Lindsey
14-8-2009
|
27-5-2009 21:37:14
mja ... Ze heeft precies altijd iemand nodig waarmee ze ruzie kan maken!! Nu het weer beter gaat met haar dochter, moet het slecht gaan met haar zoon.
Inderdaad, met sommige mensen kun je niet praten! Ze behoort daar dus ook bij ...
We doen toch ons gedacht, en zullen niet toegeven! Wil ze er 's morgens niet bij zijn, tjah dan is het maar zo hé! ik vind het gewoon zo erg voor m'n vriend ... Maar hij zegt dat ze al altijd zo is en altijd zo zal blijven. Als het haar gedacht en zin niet is, dan is ze kwaad tot het haar gedacht en zin wel is ..
Praten geprobeerd ... ze is en blijft kwaad tot ze haar zin krijgt.
't is niet gemakkelijk..
m'n vriend en ik hebben alles nog eens bekeken en ook haar idee eens proberen in te passen, maar 't his gewoon niet mogelijk.. Hij kan moeilijk 2 keer komen aanbellen omdat zei te lui zijn om al 's morgens aanwezig te zijn, en als haar partner niet wilt filmen, dan hoeft het voor ons niet! En de bruidskindjes ... Daar zorgen wij ABSOLUUT NIET voor! Dat stond van het begin al vast ...
We zien wel .. Voorlopig laten we het nog even rusten!
|
|
Heidi
4-7-2009
|
28-5-2009 0:36:04
Dag Lindsey, ik kan me wel een beetje inleven in jouw situatie. Mijn toekomstige schoonmoeder is ook niet van de gemakkelijksten en erg dominant zo erg zelfs dat ik twee weken ben weg gegaan bij mijn vriend omdat ze hem zo onder druk zette. Pff om moedeloos en depri van te worden!! Maar het tij is gekeerd en ze was bijgedraaid totdat we gingen trouwen en de bemoeienissen begonnen weer (wel in mindere mate). Ik geef er geen aandacht meer aan en ben er achter gekomen dat ik het niet ben wat haar dwars zit maar ze zit in de knoop met zichzelf. Mss ligt er wel een andere oorzaak achter het gedrag van je schoonmoeder en reageert ze dat onbewust af op u. Ik zou het wat laten bezinken en gewoon verder doen alsof er niets aan de hand is dan stopt het wel vanzelf. En anders heeft ze het zelf gezocht en moet ze de gevolgen maar dragen. Geloof me, het is het niet waard. Kop op en geniet ervan met mensen die je wel steunen. Dit is moeilijk maar jullie geluk gaat voor alles. Groetjes.
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
28-5-2009 14:55:45
Ik herken dat maar al te goed. Schoonmoeders en hun bemoeienissen. Kwaad zijn totdat ze hun zin krijgen en dan nog niet goed zijn. Als ik eraan terug denk, word ik weer al ambetant. Nu gaat alles goed tussen mijn schoonmoeder en mij (na de trouw). Ik heb zelfs complimentjes gehad dat ik alles goed georganiseerd had. (val nu achterover) Maar vergeten zal ik dit niet. Ik bereid me al voor op haar bemoeienissen als we ooit aan kindjes beginnen. Dit lost natuurlijk niet uw probleem op. Hoe ik het gedaan heb? Veel op mijn tanden gebeten en af en toe toegevingen gedaan die volgens mij nog door de beugel konden en in andere dingen gewoon volharden. Het hangt natuurlijk ook af of je partner jou steunt of niet. Veel succes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|