TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
s
1-6-2007
|
26-5-2009 20:27:56
Trouwen maak je natuurlijk zo duur als je zelf wil. Daar ben je niks mee natuurlijk.
Wil je een ceremoniemeester, videograaf, bedankjes voor feest, speciale auto's, dure menu, kleed van meer dan 1000 euro, schoenen van meer dan 100 euro, maatpak, speciale uitnodigingen, kerkelijk huwelijk, live muziek in de kerk of feest,... Als je een klassieke trouw met alles erop en eraan wil, kom je inderdaad al snel aan 10 000 euro. Zeker als je 160 mensen wil uitnodigen. Al komen er daar 'maar' 100 van, dan nog blijft het duur.
Zoek alles vooraf eens goed uit. Zoek op internet lijstjes voor trouwvoorbereidingen en stip aan wat je wil. Zoek daarna richtprijzen via internet of door prijzen aan te vragen via mail... Heel wat zoekwerk, maar na een paar weken ga je een duidelijk beeld hebben van wat je eventueel wil en wat het kan kosten. (veel dus) Da's volgens mij de enige manier om aan betrouwbare prijzen te komen en om een juist gedacht te hebben. Met vrienden zeggen dat... ben je eigenlijk niets. De mensen zeggen zoveel.
En dan nog een kleine opmerking in verband met die hoofdletters. Dat wordt op fora en in emails als roepen aanzien. Komt dus behoorlijk onbeleefd en agressief over. Alle, zo ervaar ik het toch. Sorry voor de opmerking. Maar het is maar dat je het weet en er eventueel als je dat wil op kan letten.
|
|
tania
|
26-5-2009 20:32:33
hallo dank jewel voor je tips. sorry die hoofdletters zijn bedoelt als belangrijkste zinnen.niet uit onbeleefdheid ofzo. maar toch bedankt voor de tips groetjes tania
|
|
Sofie
|
26-5-2009 20:37:50
Hey Tania
Ik schat dat onze trouw rond de 22000 zal kosten all in dus dat is inderdaad een heel groot bedrag, zeker als je vel zelf moet betalen Maar je kan het ook goedkoop houden hoor Als je enkel een dansfeest houdt zonder eten bvb en bespaart op fotograaf, ceremoniemeester, vervoer etc zal je er onder de 10000 euro ook wel raken
x
|
|
joke
12-12-2009
|
26-5-2009 21:19:56
Hey Tania,
Trouwen is inderdaad zo duur als je het zelf maakt. Al heb ik wel gemerkt dat, al probeer je te besparen, toch kost het veel geld. Onze trouw kost rond de 10000 euro (we doen geen feest)Maar, trouwen doe je maar 1 keer (dat is toch de bedoeling :-) ) Maak er een dag van die je nooit zult vergeten, want je kunt hem achteraf niet meer overdoen. Groetjes!
|
|
isabelle
16-9-2009
|
26-5-2009 21:45:10
Tja, trouwen is duur. Je ligt makkelijk aan 10 000 euro. Zeker als je 160 mensen erbij wil (is nogal veel). Maar je kan veel dingen afwegen, uitzoeken. Een trouwfuif geven is vaak relatief goedkoop. Verder moet je ook rekening houden dat je eenmaal je beslist om te gaan trouwen, ook echt steeds meer de neiging hebt om toch 'het beste' te kiezen (en is vaak 'het duurste'). Zo wilden wij een gewone mooie ring, maar eenmaal je daar bent zie je een prachtige ring, en dan spreek je jezelf in dat het toch iets is wat je je hele leven draagt. Of bij je jurk: je trouwt maar 1 keer (enfin, da's de bedoeling) enzovoorts)
Ik denk: als je wil trouwen, moet je 't doen.
|
|
isabelle
16-9-2009
|
26-5-2009 21:45:52
Trouwens, die hoofdletters, ik lees dat je dat zo niet bedoeld hebt, maar ik zou het niet meer doen, als ik jou was. Ik schrok toch echt wel.
|
|
Mieke
25-7-2009
|
26-5-2009 21:47:20
Ik denk dat onze trouw rond de 7000 euro zal kosten. Ik heb een hele mooie zaak gevonden met bruidskleding en helemaal niet duur... Onze ringen hebben we gratis doordat we veel goud hebben binnengebracht bij de goudsmid. We hebben een bus ingelegd in plaats van suite wagens We hebben geen groot feest maar een receptie van 3 uren met alles erop en eraan. Na het kerkelijk huwelijk gaan we eten met de ouders, grootouders, getuigen, peters, meters, broers en zussen... De uitnodigingen heb ik zelf gemaakt... Voor de foto's hebben we een hobbyfotograaf Als je een beetje uitkijkt kan je veel geld uitsparen. Wees ook niet bang om overal prijs te vragen want soms komen de locaties waarvan je denkt dat ze gigantisch duur gaan zijn als goedkoopste uit de bus... Veel succes
|
|
Van Gelder
18-8-2018
|
26-5-2009 23:01:01
sorry, maar schrikken van hoofdletters, ik heb daar toch mijn gedacht bij... sorry
mij stoort het in ieder geval niet
Groetjes Caroline
|
|
Diane
16-5-2009
|
27-5-2009 11:06:41
Wij waren met 90 personen en alles bij elkaar was het 15000 euro. Als je 160 personen op je feest wil, ik vrees dat dit de grootste hap uit het budget is. Wij hadden ook geen ceremoniemeester of peperduur vervoer. Groetjes, elisadiana1@hotmail.com
|
|
nele
8-8-2009
|
27-5-2009 13:12:43
Hey Tania,
Als je het niet te duur wilt houden zou ik al zeker niet naar een zaal met menu's zoeken, er zijn echt goedkopere oplossingen zoals een grote BBQ met een mooie tent. Vrienden van ons hebben zo 2 trouwfeesten meegemaakt en waren laaiend enthousiast. Je outfit maak je ook zo duur als je zelf wilt. Je kleedje kan 2de hands of van een uitverkoop komen bv en je lingerie hoeft echt geen €150 te kosten zoals bij sommigen, ik draag bv een huidkleurig stringetje van €5. Wij hebben geen auto's voor de suite, is ook weer geld uitgespaard en je uitnodigingen kan je zelf maken. Ik hoop dat je al iets bent met deze tips maar er zijn echt nog veel meer budgetvriendelijke mogelijkheden. Geen paniek :)
groetjes, Nele 08-08-09
|
|
Vera
22-8-2009
|
27-5-2009 13:15:23
Onze trouw zal zo'n 13000 kosten. Het hangt er echt vanaf wat je wil of niet wil. Veel gasten of enkel goede vrienden en familie? Uitgebreid eten in een chique zaal of een BBQ in een parochiezaal? Uitnodigingen zelf maken of laten drukken? Een ceremoniemeester of niet? Inderdaad, trouwen is niet goedkoop, maar je hebt zoveel keuze en als je wat creatief bent, kan je ook een prachtige dag in elkaar steken zonder er een financiële kater aan over te houden.
|
|
inge
27-6-2009
|
27-5-2009 14:59:39
Zoals hieronder al beschreven, laat je niet gek maken door wat de mensen allemaal zeggen.. Je kan een huwelijk zo duur maken als je zelf wil. Wij hebben gekozen voor een receptie op een buitenverblijf, cava bij de brouwer besteld, een traiteur komt de hapjes doen. Tafeltjes en tafelkleden gaan we huren. En dixiebandje komt er spelen. Wij hebben 's avonds een bbq in een parochiezaaltje. De tafels gaan we zelf versieren (ava) De kleding van mijn man komt uit de solden.(wel mooi hoor!)
Het hoeft allemaal niet duur te zijn om gezellig te zijn. Dat mag je niet uit het og verliezen.
Wij gaan een 6000 uro kwijt zijn , kleding en ringen inbegrepen. (geen taxi's , geen bedankjes, geen ceremoniemeester , zelf uitnodigingen ontwerpen)
|
|
tania
|
27-5-2009 19:31:28
halo iedereen, dank je voor de vele tips.ik heb er veel van gehad.we gaan wat rond horen en we zien wel. Ik ben blij met al die iedeetjes die jullie hebben gegeven. en sorry voor de hoofdletters.ik wist niet dat het zoveel teweeg bracht. groetjes tania ps veel plezier en succes met jullie trouwdagjes :-)
|
|
Heidi
4-7-2009
|
28-5-2009 0:21:38
Hey Tania, het kost idd veel geld om te trouwen,zeer veel geld. Ik wou er ook eerst niet te veel aan geven maar eens ik bezig was met de voorbereidingen was ik niet meer te stoppen:-) Je moet niet alleen denken aan kleed, fotograaf en feestzaal, ook vervoer, videograaf, ringen, kledij bruidegom, kindjes, bloemen, schoenen, accesoires, DJ, uitnodigingen, huwelijksreis ...... kosten ook veel geld. Je kan natuurlijk altijd besparen en dingen laten vallen, het hangt ervan af wat voor een huwelijk jij in gedachten hebt. Een normaal huwelijk kost toch algauw 15000 euro, zo staat in de boekskes. Dat van ons nog veel meer. Ik ken ook koppels die flink bespaard hebben door een fuif te geven, goedkope kleren en ringen... Het is niet hetgene wat ik wou en daarom heb ik eerst flink gespaard voor ik eraan begon. Als je daarmee tevreden bent zou ik zeggen doe dat,zoniet zou ik nog een paar jaartjes wachten of goede sponsors zoeken. Dat zijn mijn tips voor jou. Héél vees succes en geniet ervan!! Groetjes.
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
28-5-2009 14:45:10
Hey,
het hangt af wat je wil en idd sommige dingen zijn goedkoper dan ze eruit zien. Wij waren naar een feestzaal gaan kijken en toen ik de oprit opreed, dacht ik: dit is zeker boven ons budget. We zijn toch binnen geweest en uitleg gevraagd en wat bleek dat die nog goedkoper waren dan de vorige die we bezocht hadden. (uiteindelijk zijn we daar dan wel niet geweest) Onze trouw kostte 17000euro. Geen ceremoniemeester, een amateur cameraman, geen suite, geen wagens. Het kost meestal veel geld. Maar ik denk dat het meeste afhangt van de feest die erop volgt. Bij ons was dat de grootste kost. Wij hadden maar 75 mensen op het avondfeest en 130 voor de receptie, niet echt veel dus. Maar het was wel een feest met een goed menu. En eten en drank kosten geld. Maar dat kan ook anders natuurlijk. Een lekkere BBQ of zo is ook leuk.
|
|
barbara
17-7-2009
|
1-6-2009 0:54:15
hallo.
Mijn huwelijk gaat me praktisch niks kosten, nog geen 1000euro denk ik. de ringen kregen we van mijn moeder, het feest betaalt mijn papa, alle feest is een groot woord. wij hebben een zaaltje waar we met de familie uit eten, alles erop en eraan. en de volgende dag hebben we een bbq voor de vrienden bij ons in de tuin. mijn kleed komt uit holland en kostte me 150euro. mijn vriend zijn broek uit de c&A aangezien die maar een keer zal gedragen worden haha. uitnodigingen etc maak ik gewoon zelf. fotograaf is een collega van mijn vriend. ik zeg het een totaal van nog geen 1000euro. maar wij willen dan ook geen groot feest etc. klein en simpel. je kan natuurlijk ook een buffet doen e. je ziet trouwen hoeft niet duur te zijn. natuurlijk heeft niet iedereen zo een sponsors als ik met mijn ouders, maar voor alles een oplossing. hopelijk krijg je het huwelijk die je wil, voor de prijs die je wil. groetjes
|
|
heidi
|
3-6-2009 20:34:16
je maakt je feest zelf zo duur als je wil, wij zijn traiteur en krijgen steeds meer aanvragen voor huwewelijken en vooral dan voor dessertbuffet, veel mensen doen gewoon dit, zeer leuk, lekker en niet al te duur, neem gerust eens een kijkje op onze site www.traiteurdeverleiding.be
|
|
An
|
5-6-2009 15:31:52
Een gewone trouwfuif hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Gewoon doen wat je zelf wilt. Best is dan wel vermelden op je uitnodiging dat het om een fuifje gaat zodat de mensen geen supergroot feest verwachten en dan valt dit zeker niet tegen. Je moet niet verschieten van al die hoge prijzen die je hier op het forum tegenkomt. Dit zijn meestal de bruidjes die graag een supergroot diner hebben want dit is toch wel de grootste kost van het ganse feest (diner +- 80€ per persoon)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|