Nu Online
Momenteel zijn er 291 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jullie of U?

26-5-2009 21:58:17
Hallo,

We zijn momenteel onze uitnodigingen aant formuleren en hadden het graag niet te formeel gemaakt. We zitten echter wat in de knoei met jullie of u.

Momenteel is het zo -

"We willen deze bijzondere dag afsluiten met een groot feest! Jullie zijn uitgenodigd om dit samen met ons te vieren vanaf XXX.

Komen jullie mee feesten? Graag een seintje voor 15 juli!"

Dit leest misschien wat raar voor mensen die alleen komen. Wat vinden jullie?

Barbara

Barbara
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1089

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik26-5-2009 22:04:21

wij hebben u gebruikt ...

We willen deze bijzondere dag afsluiten met een groot feest! U bent uitgenodigd ...

Komt u mee feesten ...

Op de envelop zet je sowieso : DHR & MEVR of MEVR als ze alleen zijn

dan weten ze het hè

Lien
7-5-2010
 Meld misbruik26-5-2009 22:08:38

ik ben ook meer voor het informele, en zou opteren voor jullie... maar je moet kiezen waar jullie je het beste bij voelen he

Rebecca
27-6-2009
 Meld misbruik27-5-2009 7:57:01

Hoi,

Ik zou U zeggen... Waarom? Het kan dienen voor de twee (enkelvoud en meervoud).

En, denk aub aan de singles; het is echt niet leuk om een kaart te krijgen met jullie als je alleenstaande/vrijgezel/weduwnaar e.d. bent...

Dat is mijn mening erover; het is nu niet dat U zo heel stijf overkomt, maar denk dat je daar minst fout mee doet.

Succes!

Rebecca
27/06/09

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik27-5-2009 10:25:32

Hangt er van af hoe formeel je het wil hebben.

Jullie is wel een meervoudsvorm. Ook wel een beetje raar als single om dit te ontvangen.

Wij trouwen en nodigen een kleine groep mensen uit, allemaal goeie bekenden. Wij gebruiken zelfs 'je'.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-5-2009 17:09:30

Wij hebben ook voor 'U' gekozen.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik28-5-2009 14:10:56

Ik zou dus ook "U" gebruiken.
Dit is inderdaad zowel enkel- als meervoud en het kan zowel formeel als informeel worden opgevat

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info