Nu Online
Momenteel zijn er 459 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

notaris ...

27-5-2009 14:02:50
dag mede-bruiden

Begin precies iedere dag meer te flippen ... Nog 79 dagen.. En iedere dag merk ik dingen die we nog niet gedaan hebben ..

Nu ben ik zo m'n lijstje aan het overlopen .. We trouwen in augustus en zijn nog steeds niet naar de notaris geweest ..
Moet dit een aantal weken/maanden op voorhand of .. ?? hoe werkt dit ??

groetjes

Lindsey
14-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 502

Ellen
27-6-2009
 Meld misbruik27-5-2009 14:23:06

Hey

Ik heb daarnet een afspraak gemaakt met de notaris en we trouwen voor de wet op 20 juni 2009. Eigenlijk zijn we al zeer laat, maar ze gaan hun best doen om het toch nog in orde te krijgen...
Normaal ga je eerst op gesprek en wordt het huwelijkscontract bij de 2de afspraak opgemaakt. Je zou dus al zeker een afspraak kunnen maken, dan kan je alles nog op het gemak regelen (ik zou ook al veel langer op voorhand afgesproken hebben, maar mijn toekomstige dacht daar anders over, met alle gevolgen van dien :) )
Veel succes met de voorbereidingen!

Vele groetjes

Ellen

inge
27-6-2009
 Meld misbruik27-5-2009 14:24:40

Een afspraak maken bij de notaris voor een verkennend gesprek (gewoon bellen. De eerste raadpleging is steeds gratis. Dan gaat hij voor jullie een contract opstellen. Dit zal zo rond de 250 a 300 euro kosten.
Drie weken op voorhand was tijd genoeg, zei de notaris tegen ons.
Een huwelijkscontract kan ook ten allen tijde tijdens het huwelijk aangepast worden.

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik27-5-2009 14:44:42

Wij zijn op 16 februari getrouwd. Eind januari zijn we naar de notaris geweest, op 2 februari (mijn verjaardag) hebben we ons contract getekend! Er is voor jou dus nog tijd!
Komt allemaal in orde!
Nele

marijke
13-9-2009
 Meld misbruik27-5-2009 16:24:33

Wat mensen soms uit het oog verliezen is dat ze geen huwelijkscontract moeten laten opstellen, he. Het burgerlijk wetboek heeft alle nodige bepalingen, zodat bij een overlijden of bij een scheiding (vies woord)alles evenredig en rechtvaardig kan worden verdeeld. Een contract met gewone overname van het wettelijk stelsel is dus totaal overbodig en kost geld om uiteindelijk louter te bevestigen hetgeen reeds in de wet staat vooropgesteld. Het wettelijk stelsel kort samengevat: alles wat eigen is voor het huwelijk blijft eigen, alles wat gedurende het huwelijk wordt aangekocht/verdiend(loon)/geschonken is gemeenschappelijk (vermoeden van gemeenschap). Huwelijkscontracten waarin dit letterlijk wordt neergepend dienen dus enkel om notarissen te verrijken.Wanneer je scheiding van goederen wenst of inbreng van eigen goederen in de huwgemeenschap, ben je natuurlijk wel iets om bij de notaris langs te gaan voor een akte. Wou dit gewoon maar even melden, omdat het in de praktijk nog veel te veel gebeurt dat mensen van een notaris terugkomen met een akte die in feite totaal overbodig is...

Een eerste consultatie bij een notaris is kosteloos, dus informeer je gerust op voorhand.

sorry voor de preek, maar wou dit gewoon even melden.

groetjes

Cathy
1-8-2009
 Meld misbruik27-5-2009 16:34:28

Wij trouwen één augustus en hebben gisteren ons verkennend gesprek gehad. de notaris zei ons dat we zeer ruim op voorhand waren, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Nog veel succes met de voorbereidingen!

Cathy

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik27-5-2009 17:18:31

Hey Lindsey,

Wij trouwen 13 juni en zijn maandag onze akte gaan tekenen, vooraf hadden wij al een tijdje geleden een gesprek gehad, maar na je gesprek kan zo'n contract eigenlijk binnen de 2 weken opgemaakt worden.

groetjes

Cindy
13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik27-5-2009 20:02:28

bedankt voor de informatie iedereen !!!
We gaan dan gewoon eens informeren bij onze notaris ...
'k herinnerde me gewoon nog dat hij zei dat we nog es moeten langskomen als we willen trouwen ... en da springt me hier plots te binnen .. en je kent dat hè !! paniek .. :)

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik27-5-2009 22:26:19

@ Marijke, toch oppassen hoor. Als je uiteen gaat is het vrij goed geregeld maar als er iemand sterft heb je miserie!!! Je huis kan je in de akte van je huis overlaten aan de langst levende maar je geld gaat naar je ouders, kinderen of broers en zussen. Wij hebben ook maar een klein stukske erbij laten laten zodat het geld ook naar de langstlevende gaat.

groetjes, Carolina

Anneke
18-7-2009
 Meld misbruik27-5-2009 22:44:44

@Marijke

KEUZEBEDING in je contract laten bijvoegen (heeft onze notaris aangeraden om later problemen te voorkomen met je kinderen, dat wens je niemand toe, maar it happens...)

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik28-5-2009 18:07:44

Hey Lindsey, wij trouwen een weekje na jullie en we zijn 2 weken geleden naar de notaris geweest. Die zei ons dat we hiervoor nog tijd genoeg hadden/hebben. Geen paniek meid!

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik28-5-2009 18:34:57

bedankt voor alle reacties :) paniekaanval is over ... fieuw :) nu zitten we alweer met andere dingen om te flippen :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...