Terug naar overzicht
je trouwt in de gemeente die staat op je paspoort. de kerk kies je zelfgroetjes
je moet inderdaad trouwen in de gemeente waar je domicilie is. Kerk kies je waar je wilgroetjes
Dag Sofie,Je trouwt inderdaad waar je domicilie is. Zo is mijn vriendin 2 weken geleden voor de wet in Limburg getrouwd en vorige week voor de kerk in West-Vlaanderen vanwaar ze afkomstig is.groetjesDavine
Hallo,Bruid of bruidegom moet een domcilie hebben in de gemeente waar je wil trouwen. Anders is het niet mogelijk.An & Tom - 24.09.05
Heb een vriendin die werkt op het gemeentenhuis van Dilbeek (wel bekend bij trouwers voor hun foto's) en daar krijgen ze geregeld mensen over de vloer van andere gemeenten om er te trouwen omdat het decor zou mooi is. Dit is mogelijk, maar het kost wel meer centen.
Het klopt dat normaal er getrouwd wordt in de gemeente waar een van beide trouwers gedomicilieerd is. Het kan elders maar dat kost inderdaad aanzienlijk meer.Dimi
hoiIk denk niet dat je mits betaling in een andere gemeente kan trouwen. Op de gemeente hebben ze mij althans op het hart gedrukt van niet. Dit kan belangrijk zijn als jullie gaan verhuizen ofzo: wij trouwen in de gemeente Wemmel (waar ik afkomstig ben) maar we verhuizen naar Grimbergen en ik mag mijn domicilie NIET veranderen voor de trouw. Er was op dit forum ooit een meisje waar haar trouw kort op voorhand hiervoor nog geweigerd werd door haar 'thuisgemeente', ik zou er dus toch mee opletten en me goed informeren. Bij ons is het alleszins niet mogelijk.groetjes!Gaëlle
Er is hier nog al eens een bericht over geweest.Het is zo dat je moet trouwen in de gemeente waar één van de 2 zijn domicilie heeft.Als je pas verhuisd bent, mag je echter wel nog trouwen in de vorige gemeente binnen de 6 maanden na de verhuis!