Nu Online
Momenteel zijn er 40 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Le Chapeau Antwerpen: schande!!

29-5-2009 10:33:05
Dag bruidjes in spé,
in volle zoektocht naar suitekledij voor mijn moeder wil ik hier toch eventjes mijn verhaal kwijt. We waren vorige maand gezellig een uitstapje aan het maken naar Antwerpen met mijn ma en tante voor suitekleding voor mijn huwelijk.
In een kleinere winkel van le chapeau voor suitekleding had mijn moeder haar droompakje gevonden alleen het was niet in haar maat. De verkoopster stuurde ons naar de grote winkel daar.
Wij vol enthousiasme de winkel aan het zoeken en na lange tijd toch gevonden.
Maar eens daar aangekomen keek niemand naar ons om, dus ik in de rekken zelf zoeken naar het pakje. Verkoopster kwam wat gepikeerd zeggen dat we de kleding niet mochten aanraken. Had nog niet de kans om uit te leggen dat we dat moesten hebben. Na 15 min stilstaan bleven ze ons negeren, geen verontschuldigingen niks.
Vond dat schandalig en we zijn toen naar buiten gegaan!
Ik wou koppig blijven zoeken maar de rest absoluut niet.
Het was wel wat druk toen maar we waren wss op 15 min buiten, betaald en al.
Mijn ma wou het ook niet meer passen in een andere winkel, had er geen zin meer in.
Uiteindelijk heeft ze iets gevonden, een kleedje in de winkel waar ik mijn jurk heb gekocht maar ze is toch nog wat onzeker erin.
Ze heeft moeilijke maten en voelt zich beter met een broek maar nergens meer gevonden op maat.
Nu na zoveel weken blijft me dat op de maag zitten vandaar dat ik het hier even kwijt wou.
Wil zeker niet overdrijven of een zaak zwart maken maar we wisten wat we wilden en kwamen van zover, gun ons dan een paar minuutjes van jullie tijd. En ik heb in geen enkele bruidswinkel meegemaakt dat ik de kledij niet mag aanraken, voelde me ineens zo vies.
Proficiat le chapeau!!!
En hautain waren ze zeker.
Vind dat dat eens gezegd mag worden.
Dus bruidjes laat jullie daar niet doen!
Groetjes.

Heidi
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1150

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik29-5-2009 11:49:05

Amai, zo erg...
Van hautain gedrag gesproken ... Ik zou er ook niets meer moeten hebben als ze zich zo gedragen ... Precies ofdage besmet zijt ofzo .. Ten eerste wordt ge al niet geholpen om het te vinden en als ge dan zelf op zoek gaat is het ook niet goed..
Wat willen ze dan ??

Bedankt voor de tip, mij zien ze daar ook niet!

nele
8-8-2009
 Meld misbruik29-5-2009 12:19:19

Hey Heidi,

Ik vind het echt rot voor je mama en voor jou ook want je zit natuurlijk met je mama in. Ik kan je ook verzekeren dat je er nog lelijkere verhalen zijn van de bruidjes hier op het forum over die winkel.
Ik hoop voor jou en je mama dat ze haar uiteindelijk wel goed zal voelen op de trouw.

groetjes,
Nele

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik29-5-2009 12:57:01

Ik ben al blij dat ik er geen trouwkleed heb gekocht!!
Doet wel goed om het eens neer te pennen hier.
Gr

tamara
4-7-2009
 Meld misbruik29-5-2009 14:06:00

Hey Heidi,

Het is zeker niet leuk als je vol enthousiasme op zoek bent naar kledij voor je mama en je dan zo behandeld wordt. Ik ben nu al een paar keer bij le Chapeau geweest, mijn schoonzus heeft er haar kleedje gekocht en ook ik heb mijn kleedje daar gekocht. Ik moet zeggen dat ik er schitterend ontvangen ben. Mijn schoonzus had ook geen klagen. Ik heb ook zelf de kleedjes mogen uitzoeken en dus ook mogen aanraken. Ik heb er zelfs een 13-tal gepast en ben er zeker 3 uur mee bezig geweest terwijl ze normaal maar 2 uur uittrekken voor jou. Met mijn zus ben ik een tijdje geleden ook teruggegaan (zonder afspraak) voor suitekledij. We zijn toen op een even vriendelijke manier ontvangen. Waarschijnlijk was het superdruk maar dat is natuurlijk nog geen reden om jullie zo te behandelen. Ik vind het heel spijtig dat jullie een slechte ervaring hebben met die winkel maar hopelijk gaat je mama zich toch super voelen in haar outfit op jouw grote dag.

Groetjes

lotte
17-4-2010
 Meld misbruik29-5-2009 14:39:03

Ik ben zo ook een behandeld geweest maar dan in 'l apostophe in wilrijk!! We mochten niets aanraken van de suitekleding want 'de klanten hebben dat niet graag en dan kopen ze het niet meer' volgens de baas van de winkel! Wij waren dus duidelijk geen klanten in zijn ogen.
Mijn schoonzus haar jurk kwam van le chapeau en na amper 3u waren de naden van haar rok al gescheurd achteraan! Ze was zelfs nog niet gaan zitten buiten in het gemeentehuis en de limo en was echt heel voorzichtig met haar kleed! Toen ze belde naar de winkel konden ze niets voor haar doen. Ze heeft haar feest 'smiddags in een rok van haar moeder verdergezet en haar mama heeft haar rok dan nog zelf moeten herstellen voor het avondfeest.
Ik heb mijn kleed gehaald bij boetiek maya in hemiksem en als er iets zou gebeuren de dag zelf mag ik altijd bellen voor een retouche die ze dan zo snel mogelijk komen doen!
Groetjes

sanne
25-7-2009
 Meld misbruik29-5-2009 17:25:23

Ik ben in november bruidsjurken gaan passen in Le Chapeau. Mijn verhaal staat hier ergens op het forum, maar om het kort te maken: mij zien ze er ook nooit meer terug!
Zooo onvriendelijk en arrogant! Gelukkig heb ik niet op m'n kop laten kakken en heb ik uiteindelijk bijna geëist om enkele jurken te passen. Ik had namelijk foto's bij van HUN site van jurken die ik mooi vond, maar die trien wou ze niet gaan halen. want 'je moet zoiets aanzien, is niet bij iedereen mooi', ja inderdaad, maar dan moet ik ze eerst kunnen passen om te zien of het mooi is! en nog zo'n opmerking 'ja, die moet ik dan gaan zoeken, want ze hangen hier nooit iets op hun plaats'!! haha, dat geloof je toch niet! sinds wanneer is dat mijn probleem? Ik heb de dag erna naar de winkel gebeld, kort uitgelegd dat ik niet meer zou terugkomen en dat hun verkoopster Godelieve haar klanten schandalig behandeld! Voila!

Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik29-5-2009 21:39:22

Ik ben er ooit geweest met een vriendin en dat viel toen super mee. Ik, als niet-bruid, mocht zelf een jurk aanpassen. Gewoon voor de fun omdat de vriendinnen me beetje aan het opstoken waren. Ondertussen ben ik zelf bruid in spé en ik dacht daar wel eens te gaan kijken. Opletten dus!

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik30-5-2009 0:45:44

Ja ik ben dus duidelijk niet de enige.
Vind het nog veel erger voor jullie als bruid, dat is toch op afspraak en nog doen ze de moeite niet... Je kon ook zien aan die verkoopsters dat ze vriendelijk waren tegen de klanten maar 'gemaakt' vriendelijk dan. Ik zie daar zo doorheen.
Nep-vriendelijk noem ik dat. Je krijgt dan een mooie uitnodiging thuis en ze beloven dan champagne enz om klanten te lokken.
Met zo'n grote commerciële winkels moet je toch uitkijken, daar zijn ze echt uit om je te pushen als je twijfelt... We wisten perfect wat we wilden, die 700 euro was op 5 min verdiend maar nee, dat verkopersinstinct hebben ze dan niet.
Ik denk dat die daar zo gedrild worden en commissies krijgen maar dat het toch maar domme ganzen zijn. Sorry als ik iem beledig maar dat is gewoon dom.
Ik las ook net nog op een ander forum van een bruidje dat haar kleed ging halen en bleek dat het gescheurd was...En dan nog een ander dat niet content was bij le chapeau Antwerpen.
En vind het zo erg voor dat bruidje met die gescheurde naden op haar dag, ocharme dat is een echte nachtmerrie.
Nu ik ben blij voor degenen die wel goed geholpen zijn en wil niet alle verkoopsters viseren.
Véél succes aan iedereen die nog op zoektocht is voor zichzelf en de suite!
Laat niet op julie kop zitten.
Groetjes.

Anna
7-8-2009
 Meld misbruik30-5-2009 0:51:25

Hallo,
ik heb mij jurk daar gekocht. Iedereen was supervriendelijk en geduldig!

Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik30-5-2009 21:38:16

Hoi,
Ook ik ben vorige week kleedjes gaan passen bij Le Chapeau en werd er supervriendelijk ontvangen. Ik had zelfs in de file gestaan en was daarom een half uur te laat op onze afspraak, maar daar hebben ze op geen enkel ogenblik een punt van gemaakt. Ze rekten met plezier enkele uren uit om mij verder te helpen. Misschien hangt het van de verkoopster af, maar ik had een relatief jong meisje en zij liet mij zo veel kleedjes passen als ik wenste. Zij heeft mij ook nooit onder druk gezet om te kopen of dergelijke....Ze is bepaalde kleedjes die ik zeker en vast wou passen maar die ik niet in de winkel zag hangen, gaan zoeken voor mij in het 'magazijn' zodat ik ze ook kon passen.
Echt ik kon mij geen betere winkel wensen!

Natuurlijk hoop ik dat het kleed ook in orde is en dat het natuurlijk niet scheurt zoals ik hier van enkele bruiden lees :s
Maar voorlopig heb ik er alle vertrouwen in :-)

Groetjes
Vicky
15/05/2010

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik31-5-2009 9:21:28

Ik heb er ook mijn kleedje. Vriendelijk zijn ze zoal bij het passen als mijn 1e pas altijd geweest, geen klachten over. Enkel toen we kwamen zien voor kleedjes voor de bruidsmeisjes keken ze niet naar ons om, was wel spijtig. Die hebben we dan ook ergens anders gaan kopen.
Wat wel is, de naaister gaf me geen vertrouwen. Nu zit ik te klagen maar ik heb haar resultaat nog niet gezien dus das afwachten tot 19juni.
Ah en die champagne die iemand aanhaalde, die krijg je als je je kleed gekozen hebt. Ik lust geen champagne en vroeg wijn en kreeg die nog ook ;)
Veel succes iedereen!

Laura

Saskia

Meld misbruik2-6-2009 10:07:27

Met Le Chapeau heb ik geen ervaringen, ben er bewust niet gaan kijken omdat ik er zelf niets dan slecht over gehoord heb...

Maar ik was vorig jaar op een huwelijksbeurs in St Niklaas en daar stond iemand gestald uit Temse als ik het goed heb. M'n jonge zusje kwam heel eventjes aan een trouwkleedje en er stond direct een verkoopster voor haar neus die heel bruut zei 'daar mag je NIET aankomen!!!'.

Ook heel beleefd hoor!

Ik begrijp je frustratie!

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik2-6-2009 16:22:53

Hey iedereen,
dank je voor de steun, doet goed!
Het is natuurlijk druk in zulke zaken maar beleefd blijven is toch een must in zulke zaak.
Onprofessioneel als ze beleefd zijn als het hun uitkomt (op afspraak of bij kalmte). Enne wat die champagne betreft, idd die krijg je als je een kleedje neemt, het is hun grootste verkoopstruck!
Iedereen is anders met een andere visie hé.
Groetjes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...