TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
An
13-8-2005
|
7-9-2005 23:12:17
Hoi Wendy, Wij zijn de 13de augustus voor wet en kerk getrouwd. Onze dag zag er als volgt uit. 7u15: kapster 10u: fotograaf -> fotoreportage 12u: bijeenkomst suite (ouderlijk huis bruid) met broodjes 13u: wet 13u 30: kerk 15u: feestzaal - toost met suite nog enkele familiefoto's 16u-18u: receptie 19u: avondfeest 22u: dessertbuffet Het was een goedgevulde en drukke dag, maar we hebben er van genoten. Tip: doe de fotoreportage voor het ceremoniele gedeelte.. wij waren zo ontspannen, hadden echt geen zenuwen (de weken ervoor was het nochtans anders hoor). Of je nu op 1 dag of op 2 dagen trouwt.. het blijven drukke en gespannen dagen. Uiteindelijk duurt de wet maar 10 à 15min. Groetjes en veel succes, An
|
|
Els
1-4-2006
|
8-9-2005 7:16:00
als je pas om 14u trouwt, dan heb je toch een hele morgend nog om foto's en zo te nemen?? ik zou het fijner vinden als je 1 huwelijksdag hebt, dan er twee te hebben...
|
|
An
24-9-2005
|
8-9-2005 8:09:23
Hallo,
Wij hadden ook graag alles op 1 dag, onze dag. Onze dagplanning ziet er wel lichtjes anders uit: 10.30u burgerlijk huwelijk 12.00u kerkelijk huwelijk 15.30u receptie 18.30u avondfeest 22.30u dansfeest.
Wij hebben normaal tussen de kerk en de receptie tijd genoeg voor foto's (ca.1u nodig).
Hoe jullie je dag invullen is natuurlijk heel persoonlijk en ook of jullie alles op één dag willen. Onze keuze was 1 dag en een hele lange.
Groetjes,
An & Tom - 24.09.05
|
|
Lien
26-5-2006
|
8-9-2005 8:23:58
Hallo Wendy
Wij doen het ook allemaal op een dag maar nemen de dag nadien onze foto's. Eerst vonden we dit raar, maar de fotograaf stond erop. Hij zei jullie zijn veel te zenuwachtig die dag en niets van kledij mag vuil worden ( wat wel is). De volgende dag gaan we naar zee en mag mijn kleedje vuil worden :-)
groetjes Lien
26/05/06
|
|
sonja
30-9-2005
|
8-9-2005 9:31:13
Wij trouwen ook op één dag om 14u in het gemeentenhuis (Ternat) en om 15u in de kerk (Sint-Katherina-Lombeek). Vonden het ook makkelijker zo, hebben ook niet veel tijd om foto's te nemen voordat de receptie begint (iets meer dan 1u), maar we gaan op onze huwelijksreis ook nog een fotoreportage maken. Zijn we lekker ontspannen en zullen de foto's ook ontspannener zijn. 30.09.05
|
|
gert
12-11-2005
|
8-9-2005 9:58:07
Hallo Wendy,
Wij doen ook alles op dezelfde dag hoor ! Het burgerlijk huwelijk duurt maximum 15 minuten en onze fotograaf heeft slechts 1u tot 1,5u nodig voor de fotoreportage. Wij trouwen 's morgens voor gemeentehuis en kerk en vertrekken dan voor de foto's.
Groetjes, Gert
|
|
Tine
6-5-2005
|
8-9-2005 11:19:57
Wij zijn vandaag reeds 125 dagen gehuwd, wat vliegt de tijd!!!
Ik wilde absoluut alles op 1 dag, dé dag en we hebben het ons zeker niet beklaagd!
Om 11u wet en om 14 kerk, de receptie was om 17u30 en het avondfeest om 19u30. Er zijn foto's voor de wet genomen bij mijn ouders, over de middag aan zee en voor de receptie in de tuin van de feestzaal. Foto's genoeg dus en mijn kleed was helemaal niet vuil daarvan, vuil was het pas na het dansfeest!
Nog even Lien waarschuwen: foto's de volgende dag, dat vind ik toch niet hetzelfde hoor, die uitstraling die wij hebben op de foto's dat zijn echt wel de blinkende ogen van die dag en een goeie fotograaf heeft voor een fotosessie toch maar een uur - anderhalf uur nodig!
Veel succes Tine
|
|
Lindsay
6-5-2006
|
8-9-2005 12:31:25
Wij doen ook alles op 1 dag, maar onze planning ziet er ook wel helemaal anders uit.
10u30: wet 11u00: kerk 12u15: broodjeslunch Fotoreportage 16u00: receptie 19u00: avondfeest
Ik wil absoluut de fotoreportage na het ceremoniële gedeelte. Ik kan me niet voorstellen dat je relaxed kunt zijn als dat nog niet voorbij is.
En inderdaad, het gemeentehuis duurt ocharme hoogstens 20 min. Das ook niet de moeite om op een andere dag te doen. En welke dag beschouw je dan als je huwelijksverjaardag?
|
|
Ann
2-7-2005
|
8-9-2005 13:08:42
Hallo Iedereen,
Een gouden raad neem voldoende tijd om foto's te nemen. Wij hadden iets meer dan 2 uur en hebben ons op het einde nog moeten haasten. Tijdens de foto's kan je lekker ontspannen en dat zie je op de foto's, daarentegen als het een race tegen de klok wordt...
gr Ann Al 68 dagen getrouwd!
|
|
evy
23-6-2006
|
8-9-2005 15:16:55
hallo, ik trouw op 23/06/2006 ook te aals. Bij ons is de wet ook om 14uur en de kerk om 15uur. wij dachten dat er niet veel tijd ging zijn voor foto's maar wij hebben met onze fotograaf afgesproken dat hij om 11uur onze fotoreportage doet en na de kerk is er dan ook nog een beetje tijd om wat extra foto's te nemen. Wij vonden dit het beste
|
|
sandy
16-7-2005
|
9-9-2005 8:14:53
wij hadden om half 11 voor de wet en om 2uur voor de kerk ertussen hadden we een broodjesmaal bij mijn ouders. Na de kerk zijn wij foto's gaan nemen.
ik zou toch ook de 2 op een dag doen, maar dat is iets wat je zelf kiest natuurlijk... en kan je geen vroeger uur meer krijgen? sandy
|
|
Vicky
9-9-2006
|
10-9-2005 15:59:15
Dag Wendy
Wij trouwen op een andere dag voor de wet, maar dat is gewoon omdat het stadhuis en de kerk 100 km van elkaar ligt. Ik zit er niet mee in dat het 2 dagen zijn. Voor de foto's zouden wij dat na de huwelijksreis willen doen, omdat je dan bruin en relaxt bent. De dag nadien lijkt me niet zo goed omdat je dan toch moe bent van het feest.
Groetjes
Vicky
|
|
kathleen
9-7-2005
|
14-9-2005 15:24:42
Wij zijn zaterdag 2 juli voor de wet getrouwd en zaterdag 9 juli voor de kerk. Heb er ook lang over getwijfeld om het op twee dagen te doen, ik was er eigenlijk ook niet echt een voorstander van maar mijn man wel. We trouwden op 9 juli immers met een huifkar en aangezien dat niet zo'n snel vervoersmiddel is zouden we die dag teveel tijd in de huifkar doorbrengen als we zowel voor de wet als voor de kerk huwden. Vandaar. Maar het was echt tof zo! Ik heb er zeker geen spijt van! Vrienden hadden voor de 2 juli gezorgd voor een oldtimer als vervoermiddel en nadien zijn we met ouders, grootouders en getuigen heel lekker gaan eten. Iedereen betaalde zijn deel en wij betaalden het eten van onze getuigen. Nadien is iedereen nog mee naar ons thuis gekomen en hebben we 's avonds nog kaasbuffet en dessertenbuffet gegeten. Het werd ook een lange dag! Voordeel was dat de twee families mekaar nog beter leerden kennen (een hele dag samen!) en dat we nu het gevoel hebben dat wij twee trouwfeesten gehad hebben!!! Geniet van je dag! Kathleen
|
|
Antoon
7-7-2008
|
17-9-2005 19:01:24
De ondervinding heeft ons geleerd,dat je best voor de wet trouwt,enkele dagen eerder.Anders wordt alles vlug vlug vlug,en heb je nergens tijd om te genieten van deze mooie dag;dat zegt ww.videomanie.be
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|