Nu Online
Momenteel zijn er 387 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ontroerend dankwoord ouders

8-9-2005 8:22:16
Goede morgen iedereen

Ik ben begonnen aan mijn misboekje en aangezien mijn ouders heel belangrijk zijn voor mij en ik hen die dag nog eens speciaal wil bedanken ben ik op zoek naar een ontroerend gedichtje of dankwoord.

Ik heb hier al eens gezocht maar heb er niet veel gevonden.

Heeft iemand een leuk gedichtje of zelf geschreven tekstje of tips waar ik zoiets kan vinden ?

Mercikes alweer !

Lien
26/05/06

Lien
26-5-2006
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 8775

An
24-9-2005
 Meld misbruik8-9-2005 8:35:13

Hallo,

Ik heb niet direct een tekstje, maar mss wel een tip.
Het meest ontroerend is als je een persoonlijk tekstje schrijft, ook al is schrijven niet je specialiteit. Je ouders zullen het zeker appreciëren.

Groetjes,

An & Tom - 24.09.05

Catherine
27-5-2006
 Meld misbruik8-9-2005 10:29:56

Hallo,

Mijn vriend en ik zullen samen een tekst voorlezen in de misviering (niet tegelijk maar elk een stuk van de tekst natuurlijk):
" Er was eens een boom, een grote boom, die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zekere dag, kwam er een man, gewapend met een mes. De boom hield van schrik het ruisen in; maar er was geen ontkomen aan. De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug, en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht: "Welke tak is er nu aan de beurt?" Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van die tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: "Hoor je mij, herken je mij nog? Ik ben van jou, uit jou hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied, maar jou vergeten doe ik niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou."
Ik vond het heel mooi en vrij toepasselijk omdat mijn ma het nogal moeilijk gehad heeft om mij los te laten toen ik samen ging wonen. En dit is dan een manier om te zeggen dat ze echt geen schrik moet hebben dat ik haar zal vergeten.

groetjes,
catherine
27.05.2005

Catherine
27-5-2006
 Meld misbruik8-9-2005 10:30:44

ok, het moest dus 27.05.2006 zijn natuurlijk ;-)

Guy
29-7-2006
 Meld misbruik8-9-2005 10:58:13

Hoi,

Luister eens naar het liedje Daddy's little girl van Faith Hill. Zeer toepasselijk en mooi.

groetjes
Guy
29/07/2006

Tiziana
7-10-2006
 Meld misbruik8-9-2005 12:55:26

Voor wij samen als twee gelukkige mensen,
als man en vrouw, zullen verder leven
willen we jullie, onze ouders,
bedanken voor alles wat jullie voor ons hebben gedaan.

Jullie waren het die steeds klaar stonden voor ons :
met uitgestoken hand
met goede raad
met een glimlach
met een warm hart
en zoveel meer.

DANK-JE-WEL

Nog veel succes.
Groetjes,
Tiziana

Nathalie
5-8-2005
 Meld misbruik8-9-2005 19:34:09

Hoi Lien,

voor ons zit het er al op sinds 5 augustus, de tijd gaat snel. Mijn vriend heeft zelf het dankwoord geschreven. Het is altijd heel ontroerend wanneer je het zelf schrijft, toch wil ik het je meegeven, misschien ben je er iets mee.

Dankwoord voor de ouders

Beste kennissen, vrienden en familieleden,
deze viering zit er bijna op en wij hopen dat jullie ervan genoten hebben. Maar we kunnen deze viering niet beëindigen zonder 4 heel speciale mensen te bedanken: onze ouders. Rita, Rik, Claire en René. We willen jullie vanuit de grond van ons hart bedanken voor alles. Wie zouden wij zijn zonder jullie goede opvoeding, zonder de thuis die we bij jullie hadden, zonder jullie wijze raad en zonder jullie steun? Ook al hebben we dikwijls gegrommeld op jullie en hebben jullie ons dikwijls beduveld, zonder jullie zouden we hier nu niet staan. Denk maar eens aan al die keren dat we moesten zeggen ‘eigenlijk had jullie gelijk’ of ‘ ‘hadden we maar … en vul de rest zelf maar in.
We zullen nooit vergeten hoe goed we het thuis hadden, we zijn nu wel al even het huis uit, maar dankzij dit cadeautje zullen we toch altijd thuis zijn.

Liefste ouders, willen jullie nu even naar voor komen dan kunnen we jullie ons cadeau overhandigen.

Groetjes en nog succes
Nathalie

Lindsay
16-8-2014
 Meld misbruik29-10-2013 16:25:33

@Nathalie: een prachtige tekst!! En wat hebben jullie gegeven aan jullie ouders...?
grtjs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...