Terug naar overzicht
Hallo,Ik heb niet direct een tekstje, maar mss wel een tip. Het meest ontroerend is als je een persoonlijk tekstje schrijft, ook al is schrijven niet je specialiteit. Je ouders zullen het zeker appreciëren.Groetjes,An & Tom - 24.09.05
Hallo,Mijn vriend en ik zullen samen een tekst voorlezen in de misviering (niet tegelijk maar elk een stuk van de tekst natuurlijk):" Er was eens een boom, een grote boom, die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zekere dag, kwam er een man, gewapend met een mes. De boom hield van schrik het ruisen in; maar er was geen ontkomen aan. De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug, en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht: "Welke tak is er nu aan de beurt?" Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van die tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: "Hoor je mij, herken je mij nog? Ik ben van jou, uit jou hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied, maar jou vergeten doe ik niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou."Ik vond het heel mooi en vrij toepasselijk omdat mijn ma het nogal moeilijk gehad heeft om mij los te laten toen ik samen ging wonen. En dit is dan een manier om te zeggen dat ze echt geen schrik moet hebben dat ik haar zal vergeten.groetjes,catherine27.05.2005
ok, het moest dus 27.05.2006 zijn natuurlijk ;-)
Hoi,Luister eens naar het liedje Daddy's little girl van Faith Hill. Zeer toepasselijk en mooi.groetjesGuy29/07/2006
Voor wij samen als twee gelukkige mensen,als man en vrouw, zullen verder levenwillen we jullie, onze ouders, bedanken voor alles wat jullie voor ons hebben gedaan.Jullie waren het die steeds klaar stonden voor ons :met uitgestoken handmet goede raadmet een glimlachmet een warm hart en zoveel meer.DANK-JE-WELNog veel succes.Groetjes,Tiziana
Hoi Lien,voor ons zit het er al op sinds 5 augustus, de tijd gaat snel. Mijn vriend heeft zelf het dankwoord geschreven. Het is altijd heel ontroerend wanneer je het zelf schrijft, toch wil ik het je meegeven, misschien ben je er iets mee.Dankwoord voor de oudersBeste kennissen, vrienden en familieleden,deze viering zit er bijna op en wij hopen dat jullie ervan genoten hebben. Maar we kunnen deze viering niet beëindigen zonder 4 heel speciale mensen te bedanken: onze ouders. Rita, Rik, Claire en René. We willen jullie vanuit de grond van ons hart bedanken voor alles. Wie zouden wij zijn zonder jullie goede opvoeding, zonder de thuis die we bij jullie hadden, zonder jullie wijze raad en zonder jullie steun? Ook al hebben we dikwijls gegrommeld op jullie en hebben jullie ons dikwijls beduveld, zonder jullie zouden we hier nu niet staan. Denk maar eens aan al die keren dat we moesten zeggen ‘eigenlijk had jullie gelijk’ of ‘ ‘hadden we maar … en vul de rest zelf maar in.We zullen nooit vergeten hoe goed we het thuis hadden, we zijn nu wel al even het huis uit, maar dankzij dit cadeautje zullen we toch altijd thuis zijn.Liefste ouders, willen jullie nu even naar voor komen dan kunnen we jullie ons cadeau overhandigen.Groetjes en nog succesNathalie
@Nathalie: een prachtige tekst!! En wat hebben jullie gegeven aan jullie ouders...?grtjs