TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Katrien
22-8-2009
|
2-6-2009 20:36:47
Als ik van de suite verlang dat ze dezelfde kleren aan doe dan betaal ik ze ook. En het is toch niet omdat iemand laat weten dat ze ze duur vinden dat ze ze daarom niet gaan betalen? of wel?
|
|
evi
4-7-2009
|
2-6-2009 21:05:22
hey,
wij betalen ook de kostums van de suite, dan kunnen ze niet moeilijk doen over de prijs.
groetjes
|
|
isabelle
16-9-2009
|
2-6-2009 21:16:59
Mooie suitekledij om te huren is gewoon duur. Dat is zo.
Vraag hen ook waarom ze het zo laat zeggen, en dat ze toch wel moeten begrijpen dat ze toegezegd hebben, dus dat jij hen ter goeder trouw hebt geloofd. Ze verbreken een afspraak, dus dat ze niet moeten denken dat jij daarvoor gaat opdraaien.
Ik vind het wel straf. Toezeggen, een ander het laten regelen, en dan afzeggen ... Je niet laten doen!
|
|
Lieve
1-9-2006
|
3-6-2009 10:42:54
Hey,
Jullie bepalen wat de suite moet aandoen... dan vind ik dat jullie het ook moeten betalen. Ik begrijp de reactie van die ouders eigenlijk wel. Sorry, maar zoveel geld voor één dag, zou ik te duur vinden. Zeker als ik dan nog niet zelf mag kiezen, wat mijn financiële toestand ook is.
Maar het is inderdaad wel vreemd dat ze eerst toezeggen en daarna terugkrabbelen.
Groetjes, Lieve
|
|
Tine
28-8-2009
|
3-6-2009 11:27:59
Hallo,
Ik zou dit zeker ook niet leuk vinden dat ze eerst toezeggen en het dan plotseling te veel geld vinden. Ik vind het maar normaal dat je wilt dat ook de suite er netjes uitziet, ik heb ook graag dat iedereen hetzelfde gekleed is. Het is inderdaad zo dat vaak anderen de voorbereidingen moeilijk maken. Toch nog veel plezier met het voorbereiden. Desnoods kan jij nog voorstellen om een deel van het kostuum te betalen, als ze er echt moeilijk over doen. Ik zou gewoon eens met ze praten.
Tine 28/08/09
|
|
Kim
12-9-2009
|
3-6-2009 12:55:11
Hoi,
Och zwijg me van die schoonouders ;) Wij hadden een 14dagen geleden zo een stressmoment. Wij hebben geluk dat beide ouders hun deel van het feest betalen. Nu met nog 100 dagen op de teller had ik gevraagd om de gastenlijst op te stellen. Ik schrok mij een bult toen ze plots zei. Wij betalen 1250 euro voor het feest. Was ons dat even schrikken! Ze wilden dan al min 33 mensen naar het feest laten komen ondertussen zijn het er al 40 (en 't moest alles zijn he! receptie, eten en dessert en feest voor iedereen die ze vroegen) Echt ik was daar van gedaan he! Ja reken maar 70 euro de man - die 1250 euro :S. Echt ik prijs mij gelukkig he, want ik weet dat er anderen zijn, maar zo 100 dagen voor de trouw zoiets op je boterham krijgen, dat was schrikken! We hadden daar echt niet op gerekend en we zijn druk op zoek naar een huis ook! Gelukkig hebben we het weer uitgepraat gekregen en blijven ze nu toch bij hun originele belofte anders waren er ongelukken gebeurd denk ik!
|
|
patricia
26-7-2008
|
3-6-2009 14:59:41
mijn schoonfamilie was 40 min te laat op de dag van onze trouw, ze wisten niet dat het belangrijk was dat ze voor het gemeentehuis op tijd moesten zijn( om 10u15 bij ons, om 11u naar gemeentehuis)en er waren er bij die (qwa kleding)precies naar de zee op uitstap gingen! Allee ja, ik wil maar zeggen: blijkbaar is het voor hen zo moeilijk om voor 1 dag ne keer te doen wat jullie willen. En als het dan teveel gevraagd is om én voor kledij en ne cadeau te zorgen dan moeten ze er maar tegen kunnen als er commentaar volgt!! Ik wens je nog héél véél succes. Groetjes
|
|
Nathalie
4-4-2009
|
3-6-2009 15:04:13
Dag Ilse neem me niet kwalijk maar 100€ voor een kostuum is echt niet veel hoor !!! Maar bon, alle begrip hoor; mijn schoonmoeder heeft bij ons ook maar een heel klein bedrag bijgelegd terwijl mijn vader de volledige lunch en onze trouwringen heeft betaald ! Hopelijk lost het zichzelf nog wel op. Er zijn nu eenmaal geplogenheden die bij een huwelijk horen, eens wat dieper in de buidel tasten geldt (helaas) voor iedereen vind ik, ook in deze tijd en ook voor beiden ouders ! groetjes Nathalie
|
|
ellen
4-7-2009
|
3-6-2009 15:27:38
hey,
ik vind niet dat je van een suite kan verwachten dat ze een kostuum huren om er zogezegd allemaal hetzelfde uit te zien... maar zou idd wel eens met hen praten als ze eerst toezeggen en nu terugkrabbelen. hun deel betalen is ook geen optie want dan voelen de anderen zich misschien benadeeld.
veel succes nog.
|
|
Ilse
28-5-2010
|
3-6-2009 15:58:28
Hey,
Bedankt voor de reacties! Ik versta dat veel mensen dat ze zeggen dat we het desnoods zelf moeten betalen. Maar tgaat me nie om het geld. M'n verloofde is de 4e bij hen thuis die trouwd en hun woorden zijn rechtuit: "da's nie meer zo belangrijk voor ons als de eerste" daarom willen ze er geen geld aan geven! Twas trouwens hun idee om naar die winkel te gaan voor de suite, ze wouden dat iedereen er hetzelfde uitzag alsop de trouw van haar andere kinderen. Ze geven een lijstje van wie er allemaal aanwezig moet zijn die zij kennen. Ze betalen helemaal niets aan onze trouw.(wonen allebei nog thuis) Ik verlang dat nie da ze iets meebetalen. Maar ben er zo kwaad voor dat ze 100€ te veel vinden omdat hun zoon, toevallig de 4e is daar thuis die trouwd... Het allemaal zelf betalen, we lopen met 27! in de suite, zou voor ons een kostelijke affaire worden eh.
Groetjes
|
|
Nele
28-2-2009
|
3-6-2009 16:51:35
Nu moet me toch van t hart dat 100euro voor een kostuum echt NIETS is... als je een moet/wil kopen kom je er niet met 100euro... Dus ik snap t niet waarom jullie t zelf zouden moeten betalen omdat jullie willen dat ze t zelfde aanhebben? Anders zouden ze toch ook iets nieuws kopen voor een feest? Of gaan ze misschien feesten in hun ouwe plunje? ;)) groetjes, Nele
|
|
Lindsey
14-8-2009
|
4-6-2009 9:16:04
Hier hetzelfde probleem gehad ... Alles was goed voor m'n schoonmoeder.. Ik had ze gevraagd om zwarte kostuum met wit hemd, de dassen gingen wij voor zorgen.. Zo was iedereen gelijk!
Overlaatst toen we samenkwamen had ze voor haar nieuwe vent een grijze kostuum gekocht en voor haar zoon een zwarte met witte strepen of wit met zwarte strepen .. je weet wel! En alles wat we zeiden dat we gepland hadden was niet goed, constant onderbreken als we iets zeiden, zuchten, blazen, rare smoelen trekken, ...
De uitnodigingen hadden we op voorhand getoond, ze waren prachtig zei ze.. Tot ze haar uitnodiging kreeg. Dan was't plots allemaal niet goed meer ..
Hier ook zo dat een cadeau te veel zal zijn..
Mijn moeder betaald m'n kleed, ze betaalt nog een deel van het feest en we krijgen zeker een cadeau ...
M'n schoonmoeder daarentegen .. we hadden dassen gezien op internet, maar ze kwamen van de Ardennen. M'n schoonmoeder stelde voor dat ze ze ging halen voor ons ... 't was 25€ voor de dassen ... We waren het rads vergeten om ze te betalen en gans de familie weet het al hoe arrogant we zijn door dat we die niet betaald hadden..
Als 25€ al te veel is moeten we voor de rest al helemaal niets meer verwachten van haar.....
Maar op onze trouwdag zal ze er wel bij lopen alsof zei alles betaald en gedaan heeft en met de eer weglopen ... Zijn we al zeker van!
We hebben het heel erg moeilijk om nog te gaan, net als jij. We zien er zo tegenop ( ze is morgen jarig ... ) We weten zo dat als we er zijn dat ze er toch niets meer over gaat zeggen!
nou dan heb ik ook weer es m'n hart gelucht ...
Onthou gewoon dat je niet voor iedereen goed kan doen, zeker niet voor lastige schoonouders! Doe verder met de mensen die wel gelukkig zijn met jullie liefde, doen wij ook. de rest moet maar z'n plan trekken! Nah!
|
|
Ilse
28-5-2010
|
4-6-2009 18:13:39
@ Nele, Bedankt! Nja m'n toekomstige schoonvader is daar toe in staat! Z'n ganse kleerkast is dezelfde garderobe. Zwarte polo (draagt NOOIT een trui of zoiets, zelfs nie in de winter!) met een zwarte broek.
@ Linday, Blij dat ik er niet alleen voorsta! Is echt hatelijk als ze zo doen he! En ze begrijpen niet dat ze zo enkel het tegendeel bewijzen, op den duur willen we niet meer gaan he! Het jammere is dat ze ten opzichte van hun 3 andere kinderen wel in alles enthousiast zijn, alleen m'n verloofde en z'n oudste broer zijn in alles de dupe. M'n verloofde komt in onze gemeente wonen ( we wonen zo een 40 min uit elkaar) en z'n broer woont op 10 min van mij. Dus ze hebben allebei hun vertrouwde omgeving verlaten. Dan zijn ze nog verwonderd ook he! Ochja, is zoals je zegt, we trekken ons op aan de postitieve reacties en de mensen die ons wel steunen in alles! Veel geluk nog!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|