Terug naar overzicht
Hoi Inge,ik heb op de site van het bruidsparadijs zo verschillende varkens gezien. www.bruidsparadijs.be . Kijk zelf maar eensgrtjsAnne
Hallo,ik heb een tijdje geleden een papier maché varken gemaakt, is heel simpel:Neem een ballon en blaas hem op. Kleef er met tessa band (zo afplakband voor als je muren verft) vier halve wc rolletjes aan voor de pootjes. Kleef een tuutje (weet niet hoe ik het anders kan noemen) van een eierdoos ertegen als neus.Dan scheur je een heleboel kranten in stukken van ongeveer 2 vierkante cm. Je bekleeft de ballon met zijn aanhangsels met al die stukjes, tot hij helemaal vol is. Dan scheur je een ander kleur papier (gele telefoonboek of zo) en je kleeft de ballon weer helemaal vol met deze tweede laag. Zo wissel je af tot je een zestal lagen hebt. Na een tweetal dagen is dit droog, dan kan je hem schilderen en er oren en een staartje aan vast maken. Ik had oren geknipt uit rubber en een staartje van een pijperager die je rond een potlood oprolt om te krullen. Op deze manier is het heel makkelijk om een varken te maken. Je snijdt dan gewoon met een breekmes een gleuf. Veel succes!Inge (1/8/09)
Haha, ik kwam effe loeren.Ik dacht dat je een echt varken zocht ;-)Met een nepvarken kan ik je spijtig genoeg niet helpen. Een echt varkentje loopt hier wel rond :-)Veel succes!
hey, weet dat ze dat bij ceremonie Wuyts- de vooght in hemiksem hebben. Dat kun je huren, weet wel niet hoeveel ze er voor vragen. Hebben er wel onze auto's en ceremoniemeester ed, maar dat varken hebben we niet genomen omdat we dat nogal groot vonden.groetjes