Nu Online
Momenteel zijn er 505 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Niet tof van collega en vriendin

3-6-2009 14:03:40
Ik ben op mijn tenen getrapt: een collega van mij is samen met een vriendin van mij. Ze gaan samen een huis kopen. Nu hebben ze vandaag beslist van exact 1 dag voor ons te trouwen, op 3 juli, moest dat nog gaan voor het gemeentehuis. Ze trouwen enkel voor de wet en gaan dan iets eten met de dichte familie, maar ze zijn wel de dag erna bij ons op het feest uitgenodigd. Ik vind dat zo precies van: ik heb mijn toffe collega's bij mij en een deel van mijn vrienden op een feest en moet toch het feest niet betalen.
Ik zou graag, samen met de liefde van mijn leven, in de spotlight staan die dag en dat gaat ook zo zijn, maar toch, maar ik vind dat toch niet zo respectvol alleszins. Sorry voor mijn gezaag hé, maar ik moet het kwijt, anders kan ik niet verder werken :-)

Valerie
04/07/09

Geert
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 394

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik3-6-2009 14:43:22

Hoi,
dat begrijp ik dat je dat niet leuk vindt !! Wat denkt die wel zeg? Idd, ze kan trouwen en bij jou mee feesten?! Zou ik ook helemaal niet appreciëren. 'k heb zelf ook iets voorgehad met een collega op mijn trouwfeest dus ik weet dat het niet makkelijk is.
Probeer het zo te bekijken; waarschijnlijk gaat het toch niet meer op het gemeentehuis (tenzij je natuurlijk maar in een kleine gemeente woont??) en wacht ook af of haar cadeau de moeite loont ha ha !!! want mijn onbeleefde collega heeft enkel last en genante momenten meegebracht naar mijn feest.
EN voordat iedereen hierop springt : nee, ik ben helemaal niet getrouwd voor cadeaus te krijgen maar het hoort er nu éénmaal bij.
Succes

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik3-6-2009 14:44:24

Kan ik best begrijpen, plezierig is iets anders.
De collega's zullen natuurlijk van hen ook willen weten hoe het gegaan is op "hun dag".
Ik zou zelf ook niet weten hoe dit aan te pakken maar ik hoop dat het "jullie " dag wordt!!!
groetjes

s
1-6-2007
 Meld misbruik3-6-2009 17:25:29

Ik denk er eigenlijk een beetje anders over.
Die mensen doen toch wat ze willen?
Ik weet dat ik in die dingen vaak anders denk dan de eerder traditionelere bruidjes, maar die vriendin en collega hebben toch net als jij het recht om te doen wat ze willen met hun trouw?

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik3-6-2009 19:01:07

Sorry S hieronder maar nen normale mens doet zoiets toch niet hé! 2 vriendinnen van mij trouwen dit jaar ook. Wij hebben onze datum speciaal niet te dicht bij de 2 andere feesten uitgekozen.
Ik zou er toch iets van laten horen. Al doe je het al grappend "zogezegd toch".

groetjes, Carolina

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik3-6-2009 19:01:10

Sorry S hieronder maar nen normale mens doet zoiets toch niet hé! 2 vriendinnen van mij trouwen dit jaar ook. Wij hebben onze datum speciaal niet te dicht bij de 2 andere feesten uitgekozen.
Ik zou er toch iets van laten horen. Al doe je het al grappend "zogezegd toch".

groetjes, Carolina

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik3-6-2009 19:30:19

Heb er toch iets van gezegd, dat ik het niet zo leuk vond, kon enkel via telefoon, want hij had een dagje verlof. Hij vertelde doodkalm dat ze, om het makkelijker te maken voor het kopen van het huis en omdat zijn oma eind juli geopereerd wordt, dus net besloten hadden om op 3 juli te trouwen. Dat klonk al iets aannemelijker, maar dan gaat ge me toch nog ni zeggen da 3 juli den enige dag was... Och ja, iedereen op het werk is er niet van te spreken. Ik dacht in het begin dat ik weer bridezilla-gewijs aan het denken was, maar nee hoor, veel mensen vinden het precies nog erger dan ik :-)
Och ja, ik kan er toch niets aan veranderen hé, maar bedankt voor de steun al!

Valerie

heidi

Meld misbruik3-6-2009 20:10:10

ook wij hadden dit voor, wij zijn op 16 mei in het huwelijksbootje gestapt, een datum dat al meer dan een jaar aan iedereen meegedeeld was, nu 6maand geleden kregen we een uitnodiging van vrienden dat zei gingen trouwen op 15 mei, zideden een gewone drink maar het duurde wel lang (wij zijn niet lang gebleven en dit werd ons al kwalijk genomen, maar wij moesten er om 6u30 wel al uit voor onze dag), het was zeker niet leuk en ik vond het een teken van weinig respect... maar ik heb het niet aan mijn hart laten komen, onze dag was schitterend met alles erop en eraan, niets kon dit kapot maken. geniet gewoon van jouw dag, laat ze maar doen.

s
1-6-2007
 Meld misbruik3-6-2009 21:00:51

Goh, ok. Dan heb ik daar een heel andere mening over.
Maar ik denk dat ik daar ook allemaal veel losser in ben en niet zoveel belang aan hecht.

Ieder zijn mening natuurlijk en blijkbaar zijn jouw (Valerie) bedenkingen niet zo raar als ik de andere reacties hier lees.

isabelle
16-9-2009
 Meld misbruik4-6-2009 9:27:11

Ik zou het gevoelsmatig niet zo leuk vinden. En misschien niet zozeer omdat ze die datum nemen, maar omdat ze het als vriendin van je niet gewoon even komen bespreken is. Gewoon face tot face. Ik vind het raar dat ze zich niet ingeleefd heeft.

Los daarvan, zal je je moeten richten op je eigen huwelijk. En wees gerust, je zal stralen. Dat doet iedereen op zijn dag. Focus je op jezelf. Komt wel goed.

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik4-6-2009 9:47:38

En dan nog te bedenken dat ze elkaar kennen door mij, zij even oud is als mij en hij als mijn verloofde. Hij gisteren verjaarde en ik vandaag en we dus allebei exact een maand na onze verjaardag trouwen. Zij hebben daar mss niet over nagedacht, maar ik wel :-)

Jessica
8-8-2009
 Meld misbruik4-6-2009 15:09:46

gelukkige verjaardag hé :-))))

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik4-6-2009 15:38:04

dank u :-)

Isolde

Meld misbruik16-6-2009 9:57:57

Ik begrijp je wel. Je gooit er een smak geld tegenaan, je nodigt hen uit en je wil dat het jouw dag wordt... Ik kan me inbeelden dat ik ook zou willen dat iedereen uit de buurt van mijn datum blijft! Dat is helemaal niet bridezilla, dat is gewoon omdat je er echt een groot en fijn feest van wil maken en je wil dat al jouw genodigden er hetzelfde komen vieren... logisch.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...