Nu Online
Momenteel zijn er 40 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

In het lang gekleed

4-6-2009 15:17:27
Hela, ik zit met een vraagje... vinden jullie dat het kan om aan de mensen te vragen om in het lang te komen? Ergens heb ik wel zoiets van: "laat iedereen toch aandoen wat ze willen", maar langs de andere kant denk ik het zo mooi te vinden moesten de meeste toch in het lang komen. Wat denken jullie? Vraag je dan best naar avondkledij, of coctail kleding? En vraag je dit enkel voor de mensen die naar het avondfeest komen? Of enkel de suite? Want die weten het wel al hoor :-)
Kunnen jullie mij wat ideetjes geven?
Wij gaan beginnen met de uitnodigingen te maken en hopelijk binnen dit en een week ze te kunnen beginnen op te sturen.
Jessi
08-08-09

Jessica
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 574

sabrina
8-8-2009
 Meld misbruik4-6-2009 15:28:23

Hallo Jessica

Wij hebben aan de suite gevraagd voor in het lang te komen! Had ook eerst zoiets van, laat de mensen maar komen zoals ze willen, maar mijn vriend had liever dat de volledige suite in het lang kwam. Het is natuurlijk veel mooier. Voor de rest van de mensen, hebben we geen wensen. Ze zullen toch niet in short komen zeker? Allé, we hopen het toch niet! Moest je willen dat de mensen in avondkleding of in coctailkleding naar de feest komen, zou ik het toch vermelden op de uitnodiging.

Trouwens, wij trouwen dezelfde dag als jullie. Nog veel succes met de verdere voorbereidingen! Nog geen zenuwen?

Groetjes Sabrina

Jessica
8-8-2009
 Meld misbruik4-6-2009 15:41:28

Super dat jullie dezelfde dag trouwen...
Hebben jullie alles al? Wij moeten nog wel het een en ander doen... drukke dagen voor de boeg dus :-)
zenuwen zijn er nog niet echt... bij jullie wel?
Groetjes
Jessi

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik4-6-2009 15:45:00

Ik had op mijn uitnodiging 'always dress to impress'... n beetje een ludieke manier om te zeggen dat ze toch beter niet in jeans komen...
groetjes,
Nele

Joke
29-8-2009
 Meld misbruik4-6-2009 16:51:34

Onze suite zal in het lang zijn, dat heb ik hen ook zo gevraagd.
Maar ik denk dat het wat moeilijk is om dat voor gans je avondfeest te vragen. En wat doe je dan als iemand zich daar toch niet aan houdt?

Ik wou wel verhinderen dat ze daar in gewone kleren zouden toekomen, dus op onze uitnodiging zal staan "Avondkledij gewenst".
En als ze uitleg vragen zeg ik dan: kostuum voor de heren, opgekleed voor de dames.

Joke
29/08/09

inge
27-6-2009
 Meld misbruik4-6-2009 17:22:01

Ik vind dat lang niet altijd persé mooier is. Maar ja, dat is jullie keuze natuurlijk.Ieder zijn goesting.
Aan de suite kan je dat idd vragen, maar toch niet aan alle genodigden, wel?

Joke
18-4-2009
 Meld misbruik4-6-2009 18:18:07

Hallo

Vinden jullie lang écht mooier en chiquer dan kort?
Ik bedoel maar... kijk in de winkelrekken (vb Mer du Nord, Talking French, Essentiel,...) en het hangt vol - sorry voor het woord - gedrochten van lange jurken naast prachtige kokette kortere kleedjes!
Op ons huwelijk in april was er maar 1 iemand van de suite in het lang (lang kleed); m'n schoonzus. Het was werkelijk een lelijk kleed (Stout van ons, maar m'n vriendinnen en ik lachen er nog mee.)

Om maar te zeggen: een dresscode kan en mag (mooi gezegd trouwens; dress to impress!) maar lang in de zomer is naar mijn gevoel (en stijl en persoonlijkheid) vragen om enkele 'mislukkingetjes'...

tja, ik ben gewoon van het principe: haal het mooiste in je naar boven. Zijn dat nu benen, ruggen of schouders! Ik ben vb trots op m'n benen, en was ook op m'n huwelijk int 'kort' en als ik in suite moet lopen blijf ik ook trouw aan mijn stijl... kort dus! ;-)

Groetjes

Joke

s
1-6-2007
 Meld misbruik4-6-2009 19:23:42

Als je de voorkeur hebt dat mensen in het lang komen, vrees ik dat avondkledij of coctail kledij niet duidelijk genoeg is.
Ik heb een kleedje tot in het midden van mijn kuiten en dat zou ik dan aandoen. Bij coctail en avondkledij versta ik: deftig, opgekleed, feestelijk, verzorgd en (een beetje)chique. Ik trek me niet teveel aan van de exacte definities, die vul ik zelf in. Dus mijn kleedje zou al niet echt lang lang zijn.

Tuurlijk kan je vragen dat mensen in het lang komen, maar verwacht er niet teveel van.
Ik zou het vooral aan de suite vragen, zij zullen daar wel liever op ingaan dan alle gasten. Maar dat heb je dus al gedaan. Mensen uit de suite kopen vaak iets nieuws en kunnen daar dan makkelijker rekening mee houden bij hun aankoop.

Ik ben van mening dat je toch de mensen nog een beetje vrijheid moet geven. Zeker voor mensen die al iets deftigs in de kast hebben hangen is het echt vervelend om iets nieuws te kopen omdat jij een voorkeur hebt voor lang.

Valérie
3-12-2009
 Meld misbruik5-6-2009 9:34:56

wij hebben op de uitnodiging staan:
ladies: dress to impress
gentlemen: Smoking/ Kostuum

:-)

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik5-6-2009 9:45:32

Op onzen trouw in mei was geen enkele gast in't lang (de suite wél), maar iedereen was écht supermooi gekleed! wél veel kleedjes en rokjes tot op de knie. Ik zou het gek vinden om een dresscode op te leggen aan de gasten. Op onze huwelijkssite stond gewoon: "dresscode: wees jezelf".
Ik ga ervan uit dat mensen niet naar een huwelijk komen in hun jeans, en dan nog... als ze zich daar goed bij voelen, waarom niet!

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik5-6-2009 12:17:56

Hoi hoi, ik vrees er ook voor dat - als de vrouwen een nieuw kleedje zullen moeten gaan kopen- dit iets goedkoops zal zijn omdat ze het toch nog later willen aandoen, dus iets minder mooi.
Een duur kleed dat lang is wordt meestal maar 1 keer gedragen, een kort meerdere keren. Ik vind het zelf trouwens ook mooier dat alleen de bruid in het lang is en mss de moeder maar daar houdt het ook op. Anders loop je het risico dat je helemaal niet zult opvallen.
Groetjes

Jessica
8-8-2009
 Meld misbruik5-6-2009 13:24:12

Bedankt voor jullie reacties dames...
Ik zal enkel de suite in het lang laten komen en de rest kiest wel wat ze zullen aandoen... als ze zich daarin goed voelen is toch het belangrijkste :-)
Thx!

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik7-6-2009 18:15:42

Hey

wij zijn op 23 mei getrouwd en hebben ook heel lang getwijfeld om een dresscode op de uitnodiging te zetten. Ik wou ook wel ergens dat de mensen in het lang kwamen, net als jou, omdat ik jeansbroeken wou vermijden ;-). Uiteindelijk hebben we niets op de uitnodigingen gezet, want zij die in jeansbroek willen komen, ga je niet tegenhouden met een dress code. Uiteindelijk heeft bijna iedereen me gevraagd wat ik het liefste had dat ze aandeden, en heb ik gezegd lang. En veel waren in het lang, en de 2 jeansbroeken die op het avondfeest waren heb ik zelf niet gezien :-) Ze hebben het me achteraf moeten zeggen!!!

We zijn een dikke maand geleden naar een huwelijk met "avondkledij" geweest, en het was veel minder chique dan ons huwelijk waar niets op de uitnodiging stond.

Uiteindelijk doen mensen toch aan wat ze willen hoor, hoe graag je het ook anders zou willen. Maar als je er toch iets opzet, zou ik echt aanraden om er coctail op te zetten, want mooi lang is heel moeilijk te vinden als je niet in suite kledij gaat en de mensen doen het toch niet (tenzij het de gewoonte is in jullie vriendenkring).

En één tip van een getrouwde vrouw, je hebt ECHT, maar ECHT geen oog voor wat de genodigden aan hebben.

Bij ons was de suite in het lang (suite kledij), en die waren allemaal prachtig!

Groetjes
Karolien.

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik29-6-2009 13:46:41

Persoonlijk zou ik dit enkel vragen aan de mensen van de suite. Als iedereen in het lang komt is er ook niet echt meer een onderscheid tussen de suite en de andere genodigden. Om te vermijden dat het contrast te groot is kan je nog altijd op je uitnodiging vermelden: avondkledij of classy chique of zoiets. In principe kennen de genodigden je wel goed genoeg om te weten hoe jij dat wil ingevuld zien en anders vragen ze het wel. Als de vraag komt kan je ook altijd vermelden dat je suite in het lang is, dan zullen de meesten wel doorhebben dat doordeweekse tenues niet echt done zijn

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...