Nu Online
Momenteel zijn er 216 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

evangelie gezocht

6-6-2009 8:08:41
hallo iedereen,

wij hebben gisteren een bezoekje van de pastoor gekregen.
het boekje was volledig in orde.
maar nu zijn we nog op zoek naar een evangelie en een tekstje waar de pastoor je man en vrouw verklaard.
alle tips zijn meer dan welkom.

alvast een dikke merci,
groetjes Daisy
25/09/2009.

Daisy
25-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 541

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik6-6-2009 20:42:46

Gelukkig de mensen die eenvoudig blijven,
want hun behoort het Rijk der Hemelen.
Gelukkig de mensen die elkaar nemen zoals ze zijn,en die sterk staan in ontgoochelingen,want zij zullen kinderen van God genoemd worden.
Gelukkig de mensen die samen op weg gaan met anderen en meeleven met het leed van de mensen rondom hen,want zij zullen getroost worden.
Gelukkig de mensen die eerlijk proberen te leven in Mijn Geest want zij zullen verzadigd worden.
Gelukkig de mensen die anderen niet klasseren, maar aandacht hebben voor elkaar,in het bijzonder voor de minsten,
want zij zullen barmhartigheid ondervinden.
Gelukkig de mensen die kunnen bewonderen,
die verwonderd zijn over de dingen rondom hen,het schone in de wereld en in elkaar,
want ze zullen God zien.
Gelukkig de mensen die kunnen geloven,
en dit ook uitdragen bij de mensen rondom hen,want hun behoort het Rijk der Hemelen.
Verheugt u en juicht, want groot is uw loon in de Hemel.

Dit hebben wij als evangelie maar kweet nie, ik vond geen schoon. Allemaal zo van die raar teksten maar de pastoor vond dit wel goed dus ja.

Onze inzegening:
Priester: C en B ,
bijna 10 jaar geleden kwam de dag dat jullie elkaar ontdekt hebben en tot elkaar hebben gezegd: “Ik zie je graag”.
Wanneer jullie hier vandaag 'ja' zeggen tegen elkaar, betekent dit dat jullie samen verder willen bouwen aan de toekomst, overtuigd dat je iemand gevonden hebt die achter je staat, iemand die je kan vertrouwen en iemand die voor jou door het vuur gaat.
Samen nemen jullie hindernissen en gaan jullie verder, wetende dat je niet alleen bent.
Elkaar trouw beloven doe je niet zomaar even maar wel met je hele hart en je volle verstand.
Al wie hier vandaag aanwezig is: familie, vrienden, collega’s, buren, kennissen iedereen is graag getuige van jullie bewuste, levenslange keuze voor elkaar.
Mag ik daarom, voor dat jullie aan die opdracht beginnen, de volgende vragen stellen:
Zijn jullie uit vrije wil en met volle toestemming van jullie hart naar hier gekomen om te trouwen?

C en B: Ja, dat zijn we.

Priester:Zijn jullie bereid als gehuwden elkaar lief te hebben en te waarderen, alle dagen van jullie leven?

Priester:Zijn jullie bereid kinderen als geschenk uit Gods hand te aanvaarden, hen in uw liefde te laten delen en ze op te voeden tot eerlijke en rechtvaardige blije mensen?

Priester:Mag ik jullie dan nu vragen elkaar de rechterhand te geven, als teken van verbondenheid, en hier jullie trouwbelofte uit te spreken in aanwezigheid van ons allen.

Trouwbelofte

B : C ,
Ik wil je man zijn omdat jij die speciale persoon bent waarvan ik hou. Jij bent het ‘vuur’ in mijn leven. Met je warme blik, je lieve zorgen en je liefdevolle attenties ontvang je me steeds voor een warme thuiskomst. Met je sterk doorzettingsvermogen laat je ons verder komen, zodat we steeds meer bereiken. Je staat steeds klaar voor mij als ik het iets moeilijker heb. Carolina, jij bent diegene waar ik het meest van hou, op alle mogelijke manieren. Ik beloof je altijd het beste van mij te blijven geven en je trouw te blijven alle dagen van ons leven!

C : B ,
Ik wil je vrouw zijn omdat jij die speciale persoon bent waarvan ik hou. Jij die het woord ‘liefde’ voor mij een bijzondere betekenis geeft. Je zachtaardigheid en kalmte zorgen ervoor dat ik altijd bij jou tot rust kan komen. Ik hou van het spontane in jou. Ook bewonder ik je relativeringsvermogen en luisterbereidheid: dingen die mij onoverkomelijk groots lijken, kan jij kneden tot kleine en makkelijk trotseerbare dingen. Omdat jouw liefde me zo gelukkig maakt wil ik je vrouw worden. Ik beloof je altijd het beste van mij te blijven geven en je trouw te blijven alle dagen van ons leven!

Kerkelijke bevestiging

Priester: C en B,
Jullie hebben zonet ja gezegd aan elkaar en wij zijn daar de bevoorrechte getuigen van geweest. Vanaf nu beschouwt de gemeenschap jullie als man en vrouw, met elkaar verstrengeld voor het leven en aan elkaar in alle vrijheid gegeven.

groetjes, Carolina

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info