Terug naar overzicht
Dit vond ik al nederlandse vertaling van no me ames en lijkt ongeveer te kloppen met you tube denk ik: Zeg me waarom je huiltvan geluken waarom verdrink jedoor de eenzaamheidzeg waarom je m'n handen zo stevig vastpakten je gedachtennemen je meeIk hou zoveel van jouen waarom zou dat zijngekke koppigheidtwijfel er niet langer aanhoewel er in de toekomsteen enorme muur isik heb geen angstik wil verliefd wordenBemin me nietwant je denktdat ik anders lijkjij denkt niet dat het het juiste isde tijd samen doorbrengenBemin me nietik begrijphet bedrog dat het zou zijnals ik jouw liefde niet waard benbemin me nietbovendien blijf een andere dagBemin me nietwant ik ben de weg kwijtwant ik veranderde de wereldwant het is de toekomstwant het kan nietwe zijn een spiegelen jij zal zo zijnzoals ik in mijn reflektieBemin me nietom stervende te zijnin een oorlogvol met spijtBemin me nietom stevig opde grond te staanik wil opstijgenvoor het blauw van de hemelIk weet niet wat ik je zeggen moetdat is de waarheidals de mensen willenkunnen ze pijn doenJij en ik vertrekkenzij bewegen zich nietmaar in deze hemellaat je me niet alleenVerlaat me niet, verlaat me niethoor je me nietals ik je zeg "bemin me niet"verlaat me niet, ontwapen nietmijn hart met dat "bemin me niet"Bemin me niet, ik smeek jemijn bitterheid laat meje weet goed, dat ik niet kanhet is zinloosdat ik je altijd beminBemin me nietwant ik zal je laten lijdenmet dit hart datvolgelopen is met duizend wintersbemin me nietom zo te vergetenjouw grijze dagenik wil dat je me bemintalleen om me te beminnenBemin me nietjij en ik zullen vliegende één met de anderen we zullen altijd samen verder gaandeze liefde is als de zon die opkomtachter de stormals twee kometenin hetzelfde spoorBemin me nietbemin me nietbemin me nietNee, bemin me nietbemin me nietbemin me nietbemin me niet
Hey Annelies,Bedankt voor je snelle reactie. Wat denk je zelf? Is dit negatief te interpreteren?GrtjsEls
Sorry, annelien bedoelde ik
De eerste vertaling die in me opkwam was " je houdt niet van me", maar kheb nog eens rap naar het liedje geluisterd en dat valt niet ophet klinkt normaalBest mooi liedje trouwens.Jullie kiezen hé :)Laat die dansleraar maar zeggen het is JULLIE dag!
hey els ik en mijn vriend gaan ook dit liedje nemen voor onze openingsdans.onze dansleraar had dezelfde reactie als de uwe maar wij vinden ook dat de tekst wel mee valt.wij denken zelfs dat niemand van onze genodigden spaans kent dus we nemen het risico.veel salsagenot
Wij hadden 'crazy' van Aerosmith... 'you drive me crazy' is ook niet meteen 'positief' te noemen! Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft!groetjes,Nele
Als je enkel naar de titel kijkt is het inderdaad "hou niet van me" en dat kan negatief klinkenHet liedje zelf valt inderdaad wel mee maar is natuurlijk niet echt een typisch liefdesliedje. Je kunt het eigenlijk een beetje vergelijken met "hold me now" van Johny Logan of "If you're not the one" van Daniel Bettingfield : die gaan ook over de discrepantie tussen liefde en afstoting maar worden ook veel gebruikt als openingsdans dus in principe zou ik me niet aantrekken wat je dansleraar zegthet is niet alsof je "fuck you" van lilly allen gekozen hebt of zo hé ;-)
Ik vind de tekst ook wel goed meevallen... Het is zeker en vast een liefdesliedje hé. Is de salsaversie ook met jennifer lopez? Want ik vind een duet voor een openingsdans wel heel leuk! Dus ik zou niet te veel over de tekst piekeren. Je moet je goed gewoon goed voelen bij een liedje.groetjes, Annelien
Hallo Els,persoonlijk hou ik meer van 'Te amare' omdat er zo'n tof ritme in zit en ik hou nu eenmaal van ritme :)Maar het blijft uiteraard jullie keuze.Groetjes