Nu Online
Momenteel zijn er 394 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

No me ames / Te amares ???

8-6-2009 18:42:05
We zijn enorm aan het twijfelen wat betreft onze openingsdans. We willen tussen 2 liedjes kiezen van Marc anthony: "No me ames" of "Te amare". Onze voorkeur gaat uit naar no me ames, maar onze dansleraar zegt dat de tekst eerder negatief klinkt. Terwijl als we op You tube naar de engelse tekst kijken, vinden we het niet echt negatief. Kan iemand bevestigen of de tekst op you tube weldegelijk coprrect is? We zouden voor de salsa-versie kiezen. Laten jullie weten welke voorkeur jullie hebben?

Thx!
Groetjes
Els

Els
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1310

Annelien
6-7-2012
 Meld misbruik8-6-2009 19:14:59

Dit vond ik al nederlandse vertaling van no me ames en lijkt ongeveer te kloppen met you tube denk ik:
Zeg me waarom je huilt
van geluk
en waarom verdrink je
door de eenzaamheid
zeg waarom je m'n handen zo stevig vastpakt
en je gedachten
nemen je mee

Ik hou zoveel van jou
en waarom zou dat zijn
gekke koppigheid
twijfel er niet langer aan
hoewel er in de toekomst
een enorme muur is
ik heb geen angst
ik wil verliefd worden

Bemin me niet
want je denkt
dat ik anders lijk
jij denkt niet dat het het juiste is
de tijd samen doorbrengen

Bemin me niet
ik begrijp
het bedrog dat het zou zijn
als ik jouw liefde niet waard ben
bemin me niet
bovendien blijf een andere dag

Bemin me niet
want ik ben de weg kwijt
want ik veranderde de wereld
want het is de toekomst
want het kan niet
we zijn een spiegel
en jij zal zo zijn
zoals ik in mijn reflektie

Bemin me niet
om stervende te zijn
in een oorlog
vol met spijt
Bemin me niet
om stevig op
de grond te staan
ik wil opstijgen
voor het blauw van de hemel

Ik weet niet wat ik je zeggen moet
dat is de waarheid
als de mensen willen
kunnen ze pijn doen

Jij en ik vertrekken
zij bewegen zich niet
maar in deze hemel
laat je me niet alleen

Verlaat me niet, verlaat me niet
hoor je me niet
als ik je zeg "bemin me niet"
verlaat me niet, ontwapen niet
mijn hart met dat "bemin me niet"

Bemin me niet, ik smeek je
mijn bitterheid laat me
je weet goed, dat ik niet kan
het is zinloos
dat ik je altijd bemin

Bemin me niet
want ik zal je laten lijden
met dit hart dat
volgelopen is met duizend winters
bemin me niet
om zo te vergeten
jouw grijze dagen
ik wil dat je me bemint
alleen om me te beminnen

Bemin me niet
jij en ik zullen vliegen
de één met de ander
en we zullen altijd samen verder gaan
deze liefde is als de zon die opkomt
achter de storm
als twee kometen
in hetzelfde spoor

Bemin me niet
bemin me niet
bemin me niet
Nee, bemin me niet
bemin me niet
bemin me niet
bemin me niet

Els
22-8-2009
 Meld misbruik8-6-2009 19:21:11

Hey Annelies,

Bedankt voor je snelle reactie. Wat denk je zelf? Is dit negatief te interpreteren?

Grtjs
Els

Els
22-8-2009
 Meld misbruik8-6-2009 19:21:48

Sorry, annelien bedoelde ik

Priska

Meld misbruik8-6-2009 19:30:38

De eerste vertaling die in me opkwam was " je houdt niet van me", maar kheb nog eens rap naar het liedje geluisterd en dat valt niet op

het klinkt normaal
Best mooi liedje trouwens.
Jullie kiezen hé :)
Laat die dansleraar maar zeggen
het is JULLIE dag!

sjouwie
14-8-2009
 Meld misbruik8-6-2009 20:32:13

hey els ik en mijn vriend gaan ook dit liedje nemen voor onze openingsdans.onze dansleraar had dezelfde reactie als de uwe maar wij vinden ook dat de tekst wel mee valt.wij denken zelfs dat niemand van onze genodigden spaans kent dus we nemen het risico.veel salsagenot

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik9-6-2009 8:14:34

Wij hadden 'crazy' van Aerosmith... 'you drive me crazy' is ook niet meteen 'positief' te noemen! Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft!
groetjes,
Nele

Sofie

Meld misbruik9-6-2009 9:38:08

Als je enkel naar de titel kijkt is het inderdaad "hou niet van me" en dat kan negatief klinken
Het liedje zelf valt inderdaad wel mee maar is natuurlijk niet echt een typisch liefdesliedje.
Je kunt het eigenlijk een beetje vergelijken met "hold me now" van Johny Logan of "If you're not the one" van Daniel Bettingfield : die gaan ook over de discrepantie tussen liefde en afstoting maar worden ook veel gebruikt als openingsdans dus in principe zou ik me niet aantrekken wat je dansleraar zegt

het is niet alsof je "fuck you" van lilly allen gekozen hebt of zo hé ;-)

Annelien
6-7-2012
 Meld misbruik9-6-2009 14:58:37

Ik vind de tekst ook wel goed meevallen... Het is zeker en vast een liefdesliedje hé. Is de salsaversie ook met jennifer lopez? Want ik vind een duet voor een openingsdans wel heel leuk! Dus ik zou niet te veel over de tekst piekeren. Je moet je goed gewoon goed voelen bij een liedje.

groetjes, Annelien

tami
26-6-2010
 Meld misbruik10-6-2009 10:49:58

Hallo Els,

persoonlijk hou ik meer van 'Te amare' omdat er zo'n tof ritme in zit en ik hou nu eenmaal van ritme :)
Maar het blijft uiteraard jullie keuze.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info