Nu Online
Momenteel zijn er 430 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

binnenkomen kerk

9-9-2005 23:13:33
Hoi hoi, nog eens een vraagje.

Ik had graag met mijn papa in de mis gearriveerd en me laten "wegschenken", terwijl mijn toekomstige met zijn mama naar voor gaat. Nu had ik zo'n romantisch ideeke om tot van voor in de kerk te gaan met mijn papa en mijn vriend vooraan op mij wacht. Blijkt nu dat dat allemaal wat uit de Amerikaanse films komt en dit hier in Belgie zo niet gebeurt. MIjn familie zegt dat we moeten wisselen achteraan in de kerk en dan als koppel samen naar voor moeten gaan. Wat doen jullie? zou het kunnen zoals ik het me romantisch en misschien wel filmachtig voorstel? Morgen moeten we naar de pastoor de eerste keer, dus ik ga het wel zeker eens vragen... Ben wel wat zenuwachtig...

sofie

sofie
18-2-2006
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 529

Wendy
8-7-2006
 Meld misbruik10-9-2005 7:49:48

Hey Sofie!
Wij gaan het net zo doen. Iedereen al in de kerk, suite incluis, en dan kom ik met mijn papa binnen. Het is hier misschien niet zo gewoon, maar wij vinden dat het onze dag is en dat die zal verlopen zoals wij het willen, dus ook heb binnenkomen van de kerk.
Mijn ventje komt mij dus niet thuis ophalen, want het is steeds mijn droom geweest om in vol ornaat de kerk binnen te komen zonder dat iemand me al had gezien.
Denk niet dat de pastoor daar iets zal tegen hebben hoor, allé den onze toch niet. Die zegt: in mijn kerk mag alles, zolang ge ze niet afbreekt.
Dit is tevens een bijkomende reden waarom wij gekozen hebben om het burgerlijk huwelijk nu toch een dag eerder te doen.
Als je ventje hier ook voor te vinden is, waarom niet?

Groetjes
Wendy
08.07.2006

Els
1-4-2006
 Meld misbruik10-9-2005 8:05:00

Groot gelijk: ik heb het een aantal topics geleden nog al eens gezegd: JULLIE kiezen toch wat jullie graag doen?? het komt uit een film?? en van waar komen dan die tradities van something old, something new, ... de kousenband, het bruidsboeket,... is dat allemaal typisch belgisch?? nee, en toch wordt het ook volop gedaan... doe maar lekker hoe jij het wil!!

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik10-9-2005 9:30:17

Wel, ik dacht ook dat dat hier niet zo gedaan werd. Maar onlangs trouwde een kennis van mij in dezelfde kerk als wij volgend jaar. En zij kwam ook met haar papa binnen. De suite zat al in de kerk, de bruidegom ging met zijn mama naar voor en wachtte haar daar op. Dus het wordt wel degelijk gedaan hoor.

En daarbij, als je daar van droomt, zeker doen!! Anders krijg je zeker spijt.

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik10-9-2005 11:54:19

Ik wil dat ook zo. Gewoon het feit dat je toekomstige je dan zo ziet binnenkomen is veel romantischer dan dat hij je thuis ziet. En dan met zo'n sluier die je papa afdoet en een kus op je wang geeft terwijl je vriend bewonderend en met tranen in de ogen naar je kijkt... (Heb misschien ook al teveel films gezien, maar ja, het is wel mooi hé)

Mijn mama is er echter niet mee akkoord, ze denkt dat de buren dan gaan denken (grr!) dat mijn vriend niet met hen overeenkomt omdat hij mij niet thuis komt halen.

Er is nog een reden, waarom ik het liever zo had, mijn vriend zijn ouders zijn allebei overleden, en normaal moet de jongen met zijn mama binnenkomen, ik wil hem niet alleen de kerk doen binnenkomen, en als hij met mijn mama, of zijn meter zou gaan, dat gaat wel, maar je weet dat iemand anders naast je zou moeten staan.

Nu nog de parents overtuigen.

Groetjes

Vicky

Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik10-9-2005 16:36:03

Hey Sofie

Ik ga dat ook doen, alleen zal iedereen mij al gezien hebben, want ons burgerlijk huwelijk is juist voordien.

Maar ik vind da iets magisch hebben, met je vader door de gang naar voor lopen, je toekomstige temoet. Mijn vader stond er zelf een beetje op, da hij mij die dag persoonlijk mag weggeven.
En het is zoals ze hier al zeggen he, je doet waar jij gemakkelijk bij voelt en hoe jullie het willen.
Veel succes

groetjes
tascha

sofie
18-2-2006
 Meld misbruik11-9-2005 9:40:15

Hoi iedereen,

De pastoor maakt er helemaal geen probleem van en zegt dat het nog veel gebeurt, dus ik ben gerust! Wij trouwen ook eerst voor de wet, dus we zijn wel al samen binnen gegaan enzo, maar dat is ook voor een select publiek. De kerk heeft iets magisch, inderdaad... iets romantisch ook... Ik zie er echt naar uit. We hebben verder geen suite voorzien, omdat mijn vriend zijn ouders gescheiden zijn en zijn papa heeft recent een nieuwe vriendin. Gevoelige kwesties dus... Daarom geeft mijn papa mij weg, zijn mama hem weg en de rest gaat al vooraan in de kerk zitten en gaat niet als "koppel" in een suite. Met die familiekwesties moet je overal wel wat aanpassen hé.
ONze pastoor valt super goed mee, heb weinig aan ons misboekje moeten aanpassen en voelde me er meteen thuis, wat een opluchting!

sofie

sonja
30-9-2005
 Meld misbruik11-9-2005 13:17:21

Ik ging gisteren naar het huwelijk van een vriedin en daar ook werd ze weggegeven door haar vader, geen enkel probleem.
Wijzelf trouwen ook dezelfde dag voor de wet en vervolgens gaat mijn moeder met zijn vader de kerk binnen, dan mijn aanstaande met zijn moeder en als laatste ik met mijn vader. Heb het altijd zo gewild en heb het toch bij alle huwelijken die ik al meemaakte zo gezien.

Pietje
7-7-2005
 Meld misbruik21-9-2005 11:19:06

Dag Sofie,

De manier die jij beschrijft is de Engels manier (Dus helemaal niks te maken met Amerika!!)
Jij met je vader (4)
Je moeder met schoonvader (2)
Je toekomstige met zijn moeder (1)
En alle andere leden vd suite (3)met hun normale partners
Zeker doen dus, is heel romantisch en ik spreek van ondervinding.

carolien
2-7-2005
 Meld misbruik23-9-2005 21:42:00

Hoi Sofie!

Je moet dat zeker zo doen! Het is een uniek moment met je papa en bovendien bouwt het de spanning wel wat op. Het is gewoon superromantisch!

Wij zijn op 2 juli getrouwd en hebben het als volgt gedaan:

- De suite stapte eerst uit en die stonden even te wachten voor de kerk.
De cermenoniemeester liet die dan naar binnen gaan, helemaal tot vooraan.

- Mijn mama + schoonvader gingen naar binnen, wachten daar even op mijn echtgenoot met mama en gingen dan samen naar binnen.

- Dan kwamen de bruidskindjes en tenslotte mijn papa en ik. De ceremoniemeester heeft aan iedereen gevraagd, toen ik nog even buiten stond te wachten, om al naar binnen te gaan.
Dat is een geweldig idee! Zo kom je niet in een leeg kerk binnen.

Dan zijn wij naar binnen gegaan en waren alle ogen op mij gericht.
Ok, het is een beetje narcistisch misschien, mar uiteindelijk wil iedereen vooral de bruid zien. Geniet maar eens van die enkele momenten in the spotlight!

Dit klinkt misschien wat langdradig, maar het ging heel vlot vooruit. Uiteraard speelt de ceremoniemeester hierbij een belangrijke rol!

Nog veel voorbereidingsplezier!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...