Terug naar overzicht
Hey,daar zeggen ze niets van hoor. Dat gaat toch niemand iets aan?Groetjes,Lieve
Heybij ons hebben ze dit wel vernoemd in het gemeentehuis. Ik denk dat het zo was: X en Y trouwen volgens het wettelijk stelsel onder contract dat verleden werd op... bij notaris...Het hangt er misschien van af waar je trouwt.Groetjes
Ik kan me niet herinneren dat dat bij ons is vermeld.
Hi Valérie,het wordt inderdaad heel kort gezegd, voor alle duidelijkheid en vooral opdat jullie beiden daarmee kunnen instemmen. Een huwelijk is een publieke aangelegenheid en dus wordt er even melding gemaakt van een contract of niet maar dat is heel erg kort. Het zou wel kunnen dat sommige gemeenten dit niet vernoemen en andere wel...Groetjes
Ik heb dit nog nooit gehoord. Hangt af van plaats tot plaats. In elk geval staat het wel duidelijk vermeld. Maar goed, meestal teken je een blanco blad, wat ze achteraf "vullen" met je huwelijkscontract. Ook best gek he?
er wordt enkel een bewijs afgegeven in het stadhuis die melding maakt of je al dan niet met contract trouwt, en zo ja, onder welk stelsel, dus sowieso kan er niet meer dan dat vermeld worden tijdens de trouw in het gemeentehuis! Want inderdaad, das privé hé wat er in het contract staat. Enkel de notaris en jullie kennen dus de inhoud.
Bij ons was t zoals Karen zegt... een vermelding van welk stelsel, bij welke notaris en wanneer... Er wordt niets privé uit de doeken gedaan! Ik had t eerst zelfs nog niet door wat ze aan t zeggen waren! ;)) groetjes,Nele
soms wordt er ook gewoon gezegd: met contract getrouwd van notaris xmaar als je wil dat ze alleen het hoogstnodige (wat echt moet volgens de wet) zeggen, laat het dan weten op het gemeentehuis, dan ben je zowiezo zeker...
Bij ons hebben ze er helemaal niks van gezegd.Groetjes,Inge
Hoi,Bij ons in Brugge wordt het ook heel kort vermeld, zoals hieronder reeds beschreven: notaris X, dat stelsel.Bv bij de verkoop van ons ouderlijk huis stond er in de akte ook onder welk stelsel en eventueel bij welke notaris dit was, dat mijn broer en zus waren gehuwd. Er wordt uiteraard nooit in detail gegaan, want dat zijn de anderen hun zaken niet.Maar uiteraard, voor alle belangrijke zaken zoals huwelijk, aankoop, verkoop woning e.d. is dit essentieel en wordt het sec vermeld. Op zich niet erg.Succes!Rebecca27/06/09
Oh, en volgens mij, als je gewoon het wettelijk stelsel neemt, kan het zijn dat ze er gewoon niets van zeggen.
Hey,In Brugge maken ze daar inderdaad niet te veel "spel" rond. Bij ons was de ceremonie op het stadhuis met Bernard De Cuyper eigenlijk nog plezant. Hij stak wat humor in gans het gebeuren.Groetjes,Gerlinde