Nu Online
Momenteel zijn er 298 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe misboekje typen op word

10-6-2009 20:16:43
hallo,
ik heb misschien een hele domme vraag, maar ik weet niet hoe ik een boekje kan typen. ik bedoel hiermee zo die 2kolommen in word krijgen...
wie kan helpen?
groeten

evelien
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1432

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik10-6-2009 20:45:10

Je kan het gewoon typen... maar de manier om af te drukken is anders! Je kan aanduiden om als boekje af te drukken. Héél gemakkelijk! :-) Succes!

Lindsay
16-7-2010
 Meld misbruik10-6-2009 21:03:03

Hoi Evelien,

het is heel gemakkelijk om in Word in kolommen te typen.
Eerst en vooral moet je kijken dat de werkbalk 'Standaard' zichtbaar is bovenaan je scherm. Dit is de werkbalk met knoppen als openen - afdrukken - knippen - plakken - kopiëren...
En als je ietsje verder op deze werkbalk kijkt dan zie je een knop waarop een boel horizontale lijntjes staan in 2 kolommen.
Als je er met je muis op gaat staan verschijnt ook het woord 'KOLOMMEN'.
Dat moet je aanklikken en dan heb je de keuze uit 1, 2, 3 of 4 kolommen. Bovendien kun je ook kiezen of je de kolommen scheidt door een lijn.
Als je nu begint te typen dan zal Word automatisch in 2 kolommen typen.
Ik hoop dat je er wat wijs uit wordt.
Vele groetjes
Lindsay

Lindsay
16-7-2010
 Meld misbruik10-6-2009 21:04:19

Oh ja, het kan ook nog wat eenvoudiger.
Gewoon bovenaan op OPMAAK klikken en dan op KOLOMMEN.
Dan krijg je als direct een nieuw schermpje waar je je instellingen kunt ingeven.
Greetz
Lindsay

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik10-6-2009 21:43:48

Oei oei! Als 't echt de bedoeling is om een misboekje af te drukken, dan zou ik ZEKER NIET in kolommen werken! Je gaat alleen maar problemen hebben met de schikking! Gewoon bij printinstelling veranderen naar 'boucklet' of zoiets... Bij ons op 't werk kan je dat...
OF naar een kopiecenter gaan :-)

Lien
7-5-2010
 Meld misbruik11-6-2009 9:02:22

idd, gewoon op A4 laten staan en dan bij het afdrukken in de printer-eigenschappen voor "booklet" kiezen, heel makkelijk ;-)

marlies

Meld misbruik11-6-2009 10:40:12

Ik mag gewoon alles op A4 formaat uitprinten en naar het kopie-center brengen. Zij hebben een apparaat dat dit zelf omvormt tot een boekje, héél handig! Had ik dit ook maar vroeger geweten.

evelien
10-4-2010
 Meld misbruik11-6-2009 16:21:20

dank u wel allemaal. Het is inderdaad niet de bedoeling geweest van in kolommen te typen. Het ging mij om het afdrukken. Misschien slecht uitgedrukt.
xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...