Terug naar overzicht
Je kan het gewoon typen... maar de manier om af te drukken is anders! Je kan aanduiden om als boekje af te drukken. Héél gemakkelijk! :-) Succes!
Hoi Evelien,het is heel gemakkelijk om in Word in kolommen te typen. Eerst en vooral moet je kijken dat de werkbalk 'Standaard' zichtbaar is bovenaan je scherm. Dit is de werkbalk met knoppen als openen - afdrukken - knippen - plakken - kopiëren...En als je ietsje verder op deze werkbalk kijkt dan zie je een knop waarop een boel horizontale lijntjes staan in 2 kolommen.Als je er met je muis op gaat staan verschijnt ook het woord 'KOLOMMEN'.Dat moet je aanklikken en dan heb je de keuze uit 1, 2, 3 of 4 kolommen. Bovendien kun je ook kiezen of je de kolommen scheidt door een lijn.Als je nu begint te typen dan zal Word automatisch in 2 kolommen typen.Ik hoop dat je er wat wijs uit wordt.Vele groetjesLindsay
Oh ja, het kan ook nog wat eenvoudiger.Gewoon bovenaan op OPMAAK klikken en dan op KOLOMMEN.Dan krijg je als direct een nieuw schermpje waar je je instellingen kunt ingeven.Greetz Lindsay
Oei oei! Als 't echt de bedoeling is om een misboekje af te drukken, dan zou ik ZEKER NIET in kolommen werken! Je gaat alleen maar problemen hebben met de schikking! Gewoon bij printinstelling veranderen naar 'boucklet' of zoiets... Bij ons op 't werk kan je dat...OF naar een kopiecenter gaan :-)
idd, gewoon op A4 laten staan en dan bij het afdrukken in de printer-eigenschappen voor "booklet" kiezen, heel makkelijk ;-)
Ik mag gewoon alles op A4 formaat uitprinten en naar het kopie-center brengen. Zij hebben een apparaat dat dit zelf omvormt tot een boekje, héél handig! Had ik dit ook maar vroeger geweten.
dank u wel allemaal. Het is inderdaad niet de bedoeling geweest van in kolommen te typen. Het ging mij om het afdrukken. Misschien slecht uitgedrukt.xxx