Terug naar overzicht
Je hebt nog nodig:boeketschoenenkledij(jij en je toekomstige)kledij bruidskindjesvervoergemeentehuisreceptieuitnodigingenbedankjesjuwelenmake-upkapperhuur zaaldjfotograafvideograafkado getuigenkado ouders...ik weet niet of ik nu alles heb, maar hierkan je toch al mee verder!succes
Als je een beetje oplet kan je de rest beperken van kostprijs... Maar de grote uitgaven die je nog zal hebben naast het feest zijn de kleren, de ringen en de huwelijksreis! Een gouden tip: probeer zoveel mogelijk familie/vrienden in te schakelen voor vervoer, fotograaf, eventueel DJ!Bloemen daar kruipt ook nog geld in, de uitnodigingen kan je eventueel zelf maken! Groetjes en veel succes!
Bij ons zal heel de trouw rond de 17000 euro komen (alles inbegrepen) voor een feest van 100 receptiegasten en 170 gasten voor het avondfeest. Trouwkleed zit hier niet in omdat ik dit van mijn ouders krijg. De ouders van mijn vriend betalen ongeveer de helft van het feest.groetjesVanessa24/10/09
tja men kleed en wa erbij hoort krijg ik van ons mama.we trouwe ook met paard en koets ma doordat we in de paardensport zitte,is da vo niks!een dj van de zaal daar kost ons 300 euro dacht ik.we hebbe geen zaalhuur!de ringe..tja das een probleem want mijn vriend...verloofde...mag dat niet op zijn werk drage en ook niet op zijn paard en na zijn werk ook ni(werkt nog aan auto's)...om eerlijk te zijn...aan de bloeme vo de kerk wil ik ni te veel vo uitgeve..de fotograaf daarentege......toch al bedankt voor de reacties!grts bellex
Hey Annabel, het zou wel gemakkelijker zijn als je normale woorden schreef, ik heb het moeilijk om te volgen hoor...Bij ons is de grootste kostenpost de zaal: 1500 euro huur, huur voor stoelhoezen (tja, eerst zeg je: 'dat nemen we toch niet', maar later denk je: 'daar kan het nu toch niet op aankomen'), huur voor muziekinstallatie... en een menu (met drank de hele avond) aan +- 115 euro pp. ... we hebben wel niet zo heel veel gasten, maar al bij al gaan we toch bijna aan 20 000 euro zitten denk ik...Maar ieder doet waar hij zin in heeft hé!Veel plezier,Véro
Tja... wat moet je zeggen!Ik had helemaal niet verwacht dat het zou kosten wat het gaat kosten...Daarbovenop betalen we de hele boel zelf. Geen cadeautjes van onze ouder. Positief daaraan is dat we wel alle beslissingen zelf kunnen nemen en aan niemand verantwoording moeten afleggen.Planning;trouw voor de wetreceptie op de grote markttrouw voor de kerkreceptie, diner & avondfeest voor 150 mensen(+ drukwerk, feestkledij, zaal, bloemen, foto's...)Kostprijs zal een dikke 18000 euro zijn.Nu we bijna op het einde van de rit zijn... is het zoveel geld waard? Ik weet eigenlijk nog niet, misschien na onze trouwdag... (hopelijk wel)GreetzAnneke18/07/09