Nu Online
Momenteel zijn er 459 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kasteel de Rozerie - Aalst

16-6-2009 14:47:51
Hallo,

Tom en ik trouwen op 1 augustus in de Rozerie in Aalst. Ik kijk er echt naar uit.
Ik maak me enkel wat zorgen over het feit dat je voor het dansfeest naar beneden moet.
Ik vrees dat dat de aanzet gaat zijn voor veel mensen om naar huis te gaan.
En als er nogal veel "blijvenzitters" zijn zullen die ook een probleem hebben want beneden is er niet genoeg plaats voor iedereen om te zitten.
Iemand die al naar een trouwfeest in de Rozerie is geweest en ervaringen kan delen?

Alvast bedankt!!

Sara
1-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 924

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik16-6-2009 15:26:09

Hey,

Wij zijn er al geweest.
En jouw opmerking is de voornaamste reden waarom wij daar niet gaan trouwen.
Qua eten en zo geen enkele negatieve opmerking, integendeel !
Je bemerking van het dansgedeelte klopt.
Niemand mag boven blijven zitten, dus iedereen MOET naar beneden.
Toen wij daar waren was het heel goed weer en een groot gedeelte van het volk dat nog wou zitten is buiten op het terras gaan zitten.
De jeugd die blijft toch op de dansvloer plakken ;-)
Nu moet je er wel rekening mee houden dat de zitplaatsen beneden beperkt zijn EN dat dat in volle muziek"lawaai" is.
Veel hangt ook af van met hoeveel jullie gaan zijn,70, 100, 180 ?
Hoe dan ook geniet ervan !!!

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik16-6-2009 17:29:47

Hey Sara,

dat verhuizen kan ook positief zijn! Dan is iedereen direct in de benen om te gaan dansen! Vraag aan je DJ waar hij soms mee begint en kies er een plaat uit die bij jullie volk past (of toch de grootste hoop). Je kan vragen aan de zaal of ze tenminste enkele sta-tafeltjes voorzien, zodat de mensen ergens hun glas kunnen neerzetten (dit vind ik wel belangrijk). Misschien hebben ze ook krukken. De zitplaatsen kan je voorbehouden voor de (oudere) familie.
Veel plezier alleszins!
Véro

jaarke
29-8-2009
 Meld misbruik16-6-2009 17:49:56

Hi Sara!

Wij trouwen daar ook op 29/08/2009!
Zit daar ook wat mee in. Ook met de zitplaatsten beneden. Wij gaan wat lounge zeteltjes zetten in de kapel, waar het toch iets rustiger is. ook wat kleinere tafeltjes en wat stoelen in de danszaal.
Met hoeveel gaan jullie zijn?
Ik zit ook wat in over de ruimte voor het diner. Maximaal 120 mensen kunnen aan ronde tafels zitten...

laten we ons samen wat geruststellen.
groetjes

jaarke.vannoote@hotmail.com

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik16-6-2009 19:33:23

Wat ik niet zo goed begrijp is dat als je daar schrik voor hebt, jullie toch die zaal gekozen hebben. De uitbaters moeten dan toch een oplossing gegeven hebben over hoe jullie dat kunnen oplossen...

Succes in ieder geval en geniet ervan!

Groetjes

Els
20-6-2009
 Meld misbruik16-6-2009 22:01:29

wij trouwen er deze zaterdag!!

goed weer, dus viering waarschijnlijk buiten: hoezee, want plaats genoeg!! gelukkig kunnen we dan ook af en toe buiten op adem komen :)

voor receptie zijn we met +-135, menu 90 en avond ook 135

mijn toekomstige ook wat schrik voor naar beneden gaan, ik totaal niet. vind dit zelfs goed, want dan gaan er meer mensen dansen!!

Katleen
26-9-2009
 Meld misbruik16-6-2009 22:56:49

Zijn er vorig jaar ook naar een feest geweest, eten super lekker en af tot in de puntjes. Alleen de trap, houten geboende trap en erg gevaarlijk. Wanneer iedereen moest naar beneden komen is de peter ( man van rond de 75 ) naar beneden gedonderd en er was grote paniek, gelukkig zonder al te veel erg, sfeer was wel gebroken. Is gewoon schandalig dat ze voor ouderen daar geen lift voorzien...

groetjes

Luc

Meld misbruik17-6-2009 16:48:07

Hebben reeds meerdere feesten gehad in de Rozerie en helaas werd de ambiance van het feest na het diner gebroken.
Iedereen moest inderdaad naar beneden, wat voor ouderen meteen het signaal is om naar huis te gaan. Voor de jeugd kan dan wel het dansfeest beginnen, maar is toch niet bevorderlijk voor ouderen, die oa voor openingsdans nog wat willen blijven, maar rechstaand moeten drinken, zonder stoelen en tafeltjes ...
Dergelijke toestanden heb je natuurlijk indien mensen opteren voor kastelen: veel kleine chique ruimten, niet overzichtelijk, geen "groepsgevoel en- gezelligheid" en in het geval van de Rozerie bovendien ook nog verhuizen naar de kale en kille gelijkvloers. Helaas is de Rozerie qua locatie in de Aalsterse regio over de top heen en passé.
Eten is er meestal wel lekker !

Toch veel succes

Carolien

sophie
14-8-2010
 Meld misbruik18-6-2009 13:53:19

dit vond ik een heel groot nadeel en daarom geven wij ons feest daar niet...

Els
20-6-2009
 Meld misbruik18-6-2009 23:34:52

ela ela.. nie alles afbreken he
heb er zaterdag mijn feest en tgaat super zijn!

bij ons weten de meeste mensen dat we naar beneden moeten en zal geen probleem zijn.
de ouderen blijven meestal niet lang, dus zoveel zal dat nu ook nie verschillen he

dus, nu enkel positieve commentaar ;) lol

het eten is er super en de service (tot nu toe) ook!

gr
els

Els
20-6-2009
 Meld misbruik22-6-2009 14:38:27

ik heb dit forum intussen vol gezet met positieve comments, dus gebruik best het zoekbalkje eens :)

super bediening, fantastische sfeer, alles werd voor ons gedaan.
pakjes werden direct overgenomen, drank overvloedig geserveerd (echt, de gasten vonden dit super, en toch met forfaits :) ), alle gasten zaten al aan tafel en nét voor dat wij aan tafel gingen diende er zich nog 2 personen extra aan. deze werden zonder problemen opgevangen en bijgepast aan een tafel. Organisatie zorgde ervoor dat wij ons totaal geen zorgen hoefden te maken. daardoor had ik eigenlijk totaal geen stress: zalig!!!

ook de viering in de kapel was fantastisch. wij hadden wat veeeeel volk, dus dat was wel wat krap, maar des te gezellig :) buiten kon niet omdat het weer net iets te wisselvallig was: anders zeker een aanrader bij veel volk

eten boven en dansfeest beneden = helemaal geen probleem!!!

wij en ALLE gasten vonden het super. enorm veel complimenten gekregen over totaalpakket en zeker ook over de zaal/eten ed... dus bij twijfel... no worries!

aja, de bloemen werden voor en na t feest voor ons in de frigo's bewaard + auto door omstandigheden in privégarage geplaatst :)
dit was allemaal geen probleem!

wij hebben onze fotos elders genomen, maar de locatie leent zich er perfect toe om dit ginder te doen: water, bloemen, balkon... wij hebben dit jammer genoeg te weinig 'gebruikt'...

groetjes!! bij vragen mag je altijd mailen naar pimpje_AThotmail.com

Els
20-6-2009
 Meld misbruik22-6-2009 14:39:19

intussen al wat trouwfeesten gedaan en uiteraard vond ik het onze het beste!!!

:)

heb genoten van elk moment, zonder stress!!!! (allez enkel tijdens de viering :) )

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info