Nu Online
Momenteel zijn er 440 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gisteren eerste keer gaan passen... Twijfelgeval!!

13-9-2005 9:47:04
Hallo bruidjes,

Gisteren ben ik samen met mijn ma de eerste keer gaan kijken voor een bruidskleed. Ik had al uitgebreid op internet zitten kiezen en de nieuwe collecties van Pronovias en St Patrick stonden mij het meeste aan. Bij Moderna in Schepdaal was die nieuwe colletie al volledig binnen.

Ik had er een paar uitgeprint en meegenomen. Ik heb er in totaal 8 aangehad waarvan 2 speciaal voor mij vanuit de vitrine genomen. Ze waren héél vriendelijk, en ik twijfel nog tussen 2 kleedjes...

Ik ben van plan deze week nog eens die 2 te gaan passen met m'n zus erbij, maar ik twijfel toch om die te bestellen... Het is tenslotte toch m'n eerste winkel die ik nog maar deed...

Heb dan ook nog eens naar Pierre Yves in Aalst gebeld, ik had een héél vriendelijke mevrouw aan de telefoon en die zei dat ik best vanaf begin oktober pas een afspraak maak daar...

Hadden jullie dit nou ook, die twijfels...???

Groetjes, Evy
22/07/2006

Evy
22-7-2006
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 476

An
5-8-2006
 Meld misbruik13-9-2005 10:15:57

Dag Evy,

Ik ben ook bij moderna schepdaal gegaan, maar dan zondag 11 september. Dat was ook mijn eerste winkel.Ik vind ook dat ze daar héél vriendelijk waren. Ook ik twijfelde in het begin tussen twee maar ik heb uiteindelijk toch voor het speciale kleed gekozen en reeds besteld, aangezien die kleedjes 1 per 1 binnenkomen dus als ze verkocht worden, dan vind je ze niet meer.
Als je twijfels hebt, dan moet je wachten, als je een kleed vindt waarvan je zegt waw prachtig, dan zou ik ervoor gaan ongeacht hoelang het nog duurt voor je trouwt of ongeacht of het nu nog maar de eerste winkel is.

bruid
26-8-2006
 Meld misbruik13-9-2005 10:25:59

Hey Evy,

Ik ben gisteren ook voor de eerste keer gaan passen, samen met m'n zus en m'n moeder.
Het is zo moeilijk, hè?

Ik heb er ongeveer 6 of 7 gepast. 1 kleed vonden m'n moeder en zus echt prachtig maar ik wist het niet. Het was wel mooi, maar ik vond het een beetje té en niet echt "wauw". Ik heb daar wel een uur staan twijfelen, een keer van die spiegel, een keer met sluier, ... Uiteindelijk heb ik gewoon gezegd dat ik erover ging nadenken want ik wist het echt niet. Bij mij was het ook nog maar de eerste winkel. Langs de ene kant wou ik dat kleed niet zomaar achterlaten want dan kon het door een ander bruidje gekocht worden, maar langs de andere kant wou ik toch nog méér zien en had ik nog niet dat 100%-oké-gevoel.
Zo moeilijk!

groetjes,
Tinne

Evy
22-7-2006
 Meld misbruik13-9-2005 10:34:46

Bedankt voor jullie snelle reacties zeg!!

An, wat een toeval zeg dat jij er zondag ook bent geweest...

Tinne, ik weet dus precies hoe dat voelt... M'n ma, vond de laatste het allermooiste. De baas van Moderna heeft die speciaal voor mij uit de vitrine gehaald omdat ie zeker wist dat ie zooo goed bij mij zou staan... En inderdaad, maar als ik 'm zo zie hangen vind ik 'm niet WAW, maar als ik hem aanheb is ie wel héél mooi, maar nog niet dat WAW... Ik denk dat ik vooral twijfel oer het feit dat het m'n eerste winkel is, maar langs de andere kant, hoe meer ik er zal passen, hoe meer ik zal twijfelen... Ik heb 1 kleed met bustier aangehad, supermooi!! Dan ook 1 met boothals, ook héél mooi. En dan ook nog 1 met diepe decolleté, ook mooi... HELP!! Ik weet precies nog niet zo heel goed wat ik juist wil...

Ze krijgen die kleedjes nu ook wel nog binnen bij Pierre Yves... Maar ik heb zo'n gevoel als ik deze week nog eens ga passen samen met m'n zus dat ik geen 2de keer kan buitenkomen zonder bestellen...

HELP!!!

Sophie

Meld misbruik13-9-2005 10:50:56

Evy: een gouden raad: ga naar genoeg winkels zodat je zeker nadien geen spijt hebt dat je niet meer winkels hebt gedaan...eens gekozen is gekozen.
Als je echt die jurk wilt waar je nu over twijfelt, zullen ze die zeker nog binnen krijgen en kunnen bestellen voor jou.
Geniet van het passen en je mag maar een jurk kopen als je zelf het gevoel hebt van WAUW want anders....zal je er spijt van hebben denk ik.
Doe het op het gemak. De meeste collecties moeten nog binnenkomen.

Ik zeg je dit gewoon omdat ik spreek uit ervaring.

Groetjes,
Sophie

Tineke
1-6-2006
 Meld misbruik13-9-2005 12:47:09

Hey

Amaai zijn jullie allemaal aan het passen.
Ik moet dringend ook eens beginnen dan.
Ik moet wel zeggen van Pierre Yves in Aalst heb ik nog niet echt veel lovende kritiek gehad.
Als je de eerste keer gaat passen en beslist hebt een kleed daar aan te schaffen, dan zijn ze wel nog vriendelijke.
Maar eens je daarna terug moet is bijna alle moeite teveel en zijn ze superonvriendelijk.
T'is maar dat je het weet hé.

De meesten raden aan om naar Bruidshuis Ellen in Oostburg (NL) te gaan, daar hebben ze zelfde collectie als Aalst maar zijn ze wel 1000 keer vriendelijker.

Groetjes
Veel pas plezier nog ;-)

Sophie

Meld misbruik13-9-2005 13:15:55

Ook een aanrader: Linea Raffaelli in Brugge! Super vriendelijk personeel en daar hebben ze de ganse collectie van Linea binnen (ze hebben in de andere winkels niet alle jurken van Linea).
ik mag volgende week woensdag om mijn kleedje gaan....en zaterdag 24/09 mag ik het een ganse dag dragen!
oh ja, ik heb het maar gekocht in januari, meer dan tijd genoeg

groetjes
sophie

Evy
22-7-2006
 Meld misbruik13-9-2005 13:58:21

Sophie, Linea Raffaelli is niet echt m'n ding, ik zie die verrimpelde stof niet zo graag...

Jeetje Tinneke, Oostburg Nederland, wat ver is dat zeg!! Dat is al bijna 3 uur rijden van bij ons...

Weten jullie nog winkels wat dichterbij die echt de moeite zijn?

An
24-9-2005
 Meld misbruik13-9-2005 13:58:37

Hallo,

Mijn kleed was vrij rap beslist, maar daar had ik dan ook helemaal een wauw gevoel bij. Mama, schoonmama, zussen en getuige waren het eens, prachtig en ook ikzelf had in het paskot al iets van: ja dat is het.

Dus ik zou zeggen, als je zo twijfelt is het mss nog niet echt je ding.

En dan nog een kleine algemene opmerking. Hier zijn al heel wat bruidswinkels aan bod gekomen en ik krijg de indruk dat elke winkel zowel heel positieve als heel negatieve kritiek krijgt. Uiteindelijk blijkt de verkoopster toch vaak allesbepalend te zijn.

Groetjes,

An & Tom 24.09.05

mirella
3-12-2005
 Meld misbruik13-9-2005 14:06:53

trouwdatum
3/12/2005 en neen, ik heb die twijfels niet gehad. Mijn kleed was op 5 minuten gekozen (hb er maar eentje gepast) en zelfs nu zou ik nog steedsdat ene trouwkleed kiezen.

bruid
26-8-2006
 Meld misbruik13-9-2005 14:45:31

Hey Evy,

Hier ben ik nog 'ns terug.
Ik ga ook nog naar andere winkels kijken. Het is moeilijk om een mooie jurk te laten hangen, maar wie weet zijn er nog mooiere. En uiteindelijk kan je ze nog wel bestellen als je ze toch echt wil. Ook zijn er nog veel collecties niet binnen; in sommige winkels is in november er pas alles. Zeker als je nog twijfelt tussen boothals, decolleté, bustier, ... Er is nog tijd genoeg (maar gaan passen is wel al 'ns leuk, hè? :-)) In andere winkels hebben ze weer heel andere jurken en vind je daar dan misschien wel je perfecte jurk! Zonder twijfelen!

Nog veel pasplezier! :-)
Tinne

gert
12-11-2005
 Meld misbruik13-9-2005 15:20:47

Hallo Evy,

Ik ken dat gevoel ! In de eerste winkel waar ik ben geweest had ik ook een mooie jurk gepast, maar wilde nog niet direct beslissen uit schrik dat ik een nog mooier kleed zou kunnen tegenkomen ergens anders. Ik had ook niet echt het Wauw-gevoel omdat de jurk eigenlijk iets helemaal anders was dan wat ik in gedachten had. Ik ben dan maar naar verschillende andere winkels gegaan en hoe meer jurken ik paste, hoe duidelijker het werd dat ik mijn jurk in de eerste winkel eigenlijk al had gevonden. Elke jurk die ik achteraf nog paste, bleek in het niets te vallen in vergelijking met de jurk uit de eerste winkel !
Dus mijn raad : ga zeker nog een aantal winkels bezoeken ! Ofwel zie je inderdaad een jurk die nog mooier is, ofwel zal je ervan overtuigd raken dat de jurk uit de eerste winkel echt wel je ding is. En als je twijfelt tussen 2 jurken : blijven passen de ene na de andere om te vergelijken waar jij je het beste in voelt.

Groetjes en nog veel pasplezier !
Gert

Evy
22-7-2006
 Meld misbruik13-9-2005 15:39:06

Bedankt allemaal voor de geruststellende berichtjes!!

Nu donderdag heb ik nog eens een afspraak gemaakt om samen met mijn zus de mooiste kleedjes nog eens te gaan passen, zodat ik een 2de opinie heb. De zaakvoerder verklapte mij aan de telefoon dat de pasbeurt na mij een BV van op tv kwam passen, ben eens benieuwd wie dat zal zijn, ik laat het jullie weten!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...