Terug naar overzicht
Je moet denk ik trouwen in het gemeentehuis waar je woont, of 1 van beiden woont...Ik denk niet dat je daar onderuit kan.Wij hebben ook helemaal geen leuke zaal, maar jaVeel succes,Mieke25/07/09
'k denk dat de enige oplossing is ... verhuizen :-sje kan het echt niet veranderen denk ik!
Je (voor een jaartje ofzo, voldoende op voorhand voor de dag zelf) laten inschrijven in een andere gemeente met een mooi gemeentehuis (op het adres van familie, ouders). Zo krijg ik geregeld verhalen te horen, natuurlijk van nonkels en tantes, dus 1 à 2 generaties geleden.Ik ken niet recent iemand die het zo gedaan heeft, en natuurlijk moet je rekening houden met gevolgen voor belastingen e.d....
Hey, dit heb ik onlangs ergens gelezen: Huwen buiten gemeentehuis.Goed nieuws voor de koppels die hun huwelijksgeloften liever buiten het gemeentehuis willen uitspreken. In de toekomst zal je wettelijk kunnen huwen op originelere plaatsen. Een gemeente mag dan één of meerdere plaatsen aanwijzen waar burgers ook mogen trouwen.Ik weet niet vanaf wanneer dit van toepassing is maar ik vind het zeker en vast de moeite waard om eens achter de mogelijkheden te horen op het gemeentehuis.Groetjes Yentl22/05/2010
Hey, ik zou me daar toch geen al te grote zorgen over maken.De plechtigheid daar duurt toch maar een kwartier, je bent er dus snel weg.Veel zalen zien er zo uit (als een refter).Trek het je niet aan.
Bedankt iedereen! Ik ga zeker eens rondhoren om het wettelijke gedeelte ergens buiten te kunnen doen!Ik ga echt mijn wagens niet aan de dienstingang parkeren en langs het loket passeren!Bedankt voor de ideeën!
bij mij hetzelfde probleem.ik ga mijn adres laten veranderen naar een andere gemeente. dit moet min 6 maand op voorhand, maar misschien is dit afhankelijk van gemeente tot gemeente.je kan je adres bij een vriend(in) of familielid zetten zonder te verhuizen. zo ga ik het alleszins doen. de wijkagent komt dan wel controleren of je er effectief woont, maar ik heb hem al gezegd dat het enkel dient om er te kunnen trouwen en hij vond dat geen probleem!trouwen op een andere locatie dan het gemeentehuis kan al, maar ik dacht dat het ook in dezelfde gemeente moet zijn.