Nu Online
Momenteel zijn er 448 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Noodlot heeft toegeslagen 51 dagen voor de trouw.

18-6-2009 14:11:33
Hallo iedereen,

Wou maar even zeggen dat bij ons het noodlot heeft toegeslagen...wat ik soms las en dacht dat ik hoopte dat dat nooit bij ons zou gebeuren is dus wel gebeurt!

Mijn grootmoeder die 66 jaar is, heeft plots vrijdag 5 juni een zware hersenbloeding gekregen!!De dokters konden er niets aan doen en ze is gisteren van ons heen gegaan!!
Ze had zich er zo op verheugd, had zelfs haar kleren al en juwelen en schoenen!!

Dan gisteren heeft mijn broer gebeld met mijn vader om het droevige nieuws te melden, maar die was zooooo zat, dat mijn broer gewoon heel vriendelijk heeft gezegd dat hij later wel zal terugbellen!En dan is hij beginnen roepen tegen mijn broer en heeft als laatste zin gezegd, "IK WIL MET JULLIE NIETS MEER TE MAKEN HEBBEN!" "F*CK YOU", mijn broer is er helemaal ondersteboven van, maar hem treft geen schuld, hij heeft helemaal niets verkeerd gezegd!
Ik heb dan ook voor mezelf uitgemaakt, dat hij NIET welkom is op onze trouw, ik heb er al zoveeeeel mee meegemaakt, was er altijd voor hem, als hij in de problemen zat(en geloof me dat was veel zene), maar nu zondag had ik hem nodig en nam zijn telefoon niet op en heeft vrijdag met zijn zatte botten teruggebeld....ben het beu!!Mijn broer ziet er héél véél van af...

Bedankt om te luisteren!

Groetjes,

Debby
8-8-2009

Debby
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 425

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik18-6-2009 14:34:29

Meisje toch, ik leef met je mee. Ik hoop dat je ondanks alles toch een prachtige dag zult hebben en dat je je geluk niet laat overschaduwen door alle tegenslag.

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik18-6-2009 14:40:44

Al 1.5 jaar ben ik bezig met het voorbereiden van onze trouw, ik hoop dat we nu genoeg miserie hebben gezien!!
Gelukkig kan ik veel rekenen op de steun, van vrienden en familie en vooral mijn ventje en mijn mama!

heidi

Meld misbruik18-6-2009 14:42:31

bij os was mijn vriend zijn grootmoeder ook ernstig ziek(het is zijn 2de moeder), ze kon niet er niet bij zijn want ze was te zwak, we waren haar gaan verassen op onze trouwdag, de dag na onze trouw zijn we op huwelijksreis vertrokken, 2weken, toen heeft ze zich kranig gehouden, de dag dat we terug kwamen gingen we metteen bij haar, ze zei "eindelijk,ik ben moe", ze is in haar bed gaan liggen en nooit meer uitgekomen, gisteren op onze 32ste huwelijkdsag hebben we haar ten grave gedragen, heel raar, het was de kerk waar wij de maand eerder nog zo gelukkig waren, zet je erboven, het komt wel goed

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik18-6-2009 15:16:59

Dag Debby,
héél veel sterkte gewenst voor jou en je familie, dit is idd een domper op de feestvreugde maar niets tart helaas het noodlot... Troost je met de gedachte dat je grootmoeder wél aanwezig zal zijn, al is het niet fysiek. Het leven is soms niet eerlijk, zo jong nog...
Neem rustig de tijd om dit alm te verwerken en praat er veel over.
Wat je vader betreft, als het zijn moeder is die gestorven is dan begrijp ik zijn reactie wel. Het was immers plots en onverwachts. Ieder verwerkt dat op zijn eigen manier.
Dat zijn momentopnames en als mensen erg emotioneel worden dan wordt het verstand uitgeschakeld en weten ze niet wat ze zeggen, geloof me.
Je hebt veel afgezien met hem zeg je, mss heeft hij het wel erg moeilijk gehad in het leven, mss zoekt hij het zelf maar het is en blijft je vader.
Ik zou niet te snel conclusies trekken van hem niet te laten komen want jullie zijn wss alm té emotioneel en reageren dan té impulsief.
Laat het allemaal bezinken en beslis op een rustigere manier dan neem je er ook veel meer vrede mee.
Geniet van je feest, hou je sterk, je oma zou het zo gewild hebben. Doe het voor haar.
Veel succes en een prachtige dag gewenst!
Groetjes.

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik18-6-2009 15:27:10

Dag Heidi,

Het is ons mama haar moeder die overleden is, maar wat mijn papa betreft, dat is niet de reden waarom hij drinkt zene, als hij nuchter is is hij een man uit de 1000, maar als hij gedronken heeft wil hij altijd stoer overkomen en heeft veel praat bij, alles dat hij heeft gehad en kapot is gegaan is door de drank, maar als je zegt dat hij een probleem heeft....nee zene, hoe kom je er bij??!!!
Pff weet je dat is een emmerke dat stillekes volloopt en loopt dat over dan is het gedaan!
Ik ben er altijd geweest voor hem, wanneer hij problemen had meestal door de drank(auto's perte totale gereden, ondertussen zijn been verloren, vechten, overvallen geweest, wat niet waar was zo bleek erna,ruzie met zijn vriendin waar kweet niet hoeveel politie is voor langstgeweest), zelfs toen mijn oudste zoontje(nu 8 jaar), nog een babyke was, ben ik 's nachts naar hem toegereden, mijn vriend zat in het buitenland, maar respect....nee dat kent hij niet...ja respect voor zijn pintje(alé Duvel)...ach weet je het is maar goed ook zo en ik zat al lang met een gevoel van gaat hij zich gedragen, gaat hij niet te veel drinken, want op ELK feestje trouwfeest, communiefeest, noem maar op, was HIJ diegene die ruzie had en aan het vechten was....
Ik ben er dikwijls onderdoor gegaan door hem, omdat, ocharme de papa, weer in de problemen zat!!Wij zijn bijna uit elkaar geweest, omdat ik niets anders deed dan huilen!!Sorry, maar dat is het echt niet waart zene!!Het zal altijd mijne papa blijven dat zeg ik niet, maar wie respect heeft voor een ander, krijgt dat ook terug!

Alvast mercikes om te luisteren!;-)

groetjes,

Debby
8-8-2009

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik18-6-2009 15:51:28

Hey Debby,
ik had niet door dat hij al zo lang drinkt, sorry. Ik dacht dat het zijn moeder was..
Den drank is den duvel zeggen ze en dat is zo ook. Ik krijg er ook veel mee te maken op het werk en het is zeer moeilijk om zulke mensen te motiveren en te doen stoppen. Een verslaving is zeer moelijk te stoppen, net zoals drugs, uw lichaam kan niet zonder meer en er is zeer veel wilskracht voor nodig.
Troost je met de gedachte dat hij zo niet is als hij nuchter is en dat drank een mens helemaal kan veranderen.
Ik zou het idd ook niet pikken in uw plaats en zeer strenge voorwaarden stellen om het hem te vergeven, zoals hulp zoeken, en bij de minste ruzie hem buitenzetten op het feest.
Ik begrijp heel goed dat je hem er niet bij wilt en ik hoop voor jou dat hij dat zal inzien ooit.
Laat je dag niet verpesten door hem.
Groetjes.

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik18-6-2009 16:15:03

Ja het gaat van kwaad naar erger...het probleem is dat hij zelf zegt dat hij geen drankprobleem heeft....ja daar zitten we dan strop hé!!

En ik weet dat het feest in mineur zou eindigen, dus neem ik deze voorzorg ;-)

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik18-6-2009 17:16:26

Natuurlijk ontkennen ze dat eerst en als ze het dan inzien dan willen ze nog niet stoppen en verdringen ze het probleem. Sorry als ik het zeg maar zulke mensen denken in de eerste plaats alleen maar aan hun zelf en staan ook graag id belangstelling. Ze weten meestal ook niet wat respect, liefde, vriendschap is...
Ik hoop dat jij en je broer jullie daarover kunnen zetten en desnoods erover gaan praten met iemand die met deze mensen werkt ((hulpverlenenrs, lotgenoten,..).
Het lucht enorm op als er mensen zijn waarmee je kan praten en die jullie begrijpen. En het is absoluut geen zonde om dit te doen.
Er zijn in ons land enorm veel alcoholverslaafden.
Veel kracht en sterkte nogmaals om verder gelukkig te worden.
xxx

s
1-6-2007
 Meld misbruik18-6-2009 18:36:20

Innige deelneming voor je grootmoeder. Ik vind het echt erg voor je.
Misschien is het ergens een kleine troost: ze wist wel dat jullie gingen trouwen. Dus haar zegen heb je alvast.

Ook ivm je vader vindt ik het erg jammer.

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik18-6-2009 22:03:13

Veel sterkte meid!
Samen komen jullie er wel door!

Bjorn
1-8-2009
 Meld misbruik18-6-2009 23:55:45

Hallo Debby,

Blijkbaar is 08-08-09 een gevaarlijke datum.
Wij trouwen ook die dag, hebben deze datum al een jaar vastgelegd. Sedert nieuwjaar is mijn schoonvader terminaal ziek. Op dit ogenblik zie je hem achteruitgaan. Het is elke dag afwachten of hij de trouw haalt of niet. Zeld zegt hij dat we alles moeten laten doorgaan, en dat kan bijna ook niet anders, maar stel je voor dat er rond die datum iets gebeurt... we hebben meer stress hierdoor dan voor de andere voorbereidingen.
Ik stel voor dat we voro elkaar duimen, veel sterkte!

groeten,

Bjorn
08-08-09

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik19-6-2009 9:18:01

Dank jullie wel allemaal!!!

Doet goed, dat je ook eens je verhaal langst de andere kant kan doen hier op het forum ;-)

@S: Ja ik ben ENORM blij dat ze elke keer erbij was toen ik mijn kleed ging passen en dat ik de maandag(wanneer ze vrijdag's die hersenbloeding heeft gekregen), de uitnodiging ben gaan brengen!!We waren zo bang voor haar reactie, want het is een zwarte uitnodiging met zilver en zij was 1 van de eerste die ze klassevol en héél mooi vond ;-)
En onbewust zal ze er wel bij zijn en kan ze alles volgen!!

Ik moet ook een dikke duim omhoog steken voor Maxim's Couture, ons bomma haar suitekleren moesten nog een beetje versteld worden en hebben gisteren gebled ivm 2 afspraakjes die op den boek stonden, ons mama heeft dat dan vermeld dat ze gestorven is en die mensen schrokken kei hard, ze konden dat niet geloven!!Daarna hebben ze teruggebeld en ze zei dat ze de kleren niet persé moest komen halen, dat ze wel eventueel willen bijhouden en dan het bedrag dat er betaald is geweest door de bomma, van mijn kleed zou afgetrokken worden!!Ik vind chapeau zene, dat ze dat willen doen!!!

Dit weekend is het mijn vriend zijn vrijgezelleweekend, hij wou dit eerst afzeggen alles, maar ik heb zoiets van nee, je moet dat doen, het zijn voor hem ook 12 lange dagen geweest, hij moet zijn zinnen eens verzetten!!Hij was er ook bij woensdag toen ze is gestorven, heeft er een hele dag gezeten, ten slotte zijn wij al 12.5 jaar samen, dus kent hij ze ook al zooo lang!

@Bjorn: Ik vind het super jammer van dat te horen!!En ik weet (geloof me) wat dat is met de stress te maken hebben, die jullie nu hebben!!Sterkte en we duimen dat hij 8-8 nog meemaakt!!Ook voor je vriendin véél sterkte!!

groetjes!!

Debby
8-8-2009

nele
8-8-2009
 Meld misbruik19-6-2009 9:28:39

Hey bruidje,

Die 8 augustus is inderdaad een rare datum want bij ons loopt ook alles mis. Alles wat kon gebeuren zijn we al tegengekomen. Ik heb een kanten kleedje gekozen omdat mijn oma van Brugge was en ik haar fier wou maken maar vorig jaar is zij ook overleden, heel plots. Ik kan je met zekerheid zeggen dat mijn oma en de jouwe elkaar zullen vinden daarboven op 8 augustus en samen fier naar beneden zullen kijken om te zien hoe hun kleindochters de juiste stap zetten. We gaan een kaarsje branden tijdens de viering voor de mensen die er niet meer bij kunnen zijn.
Ik hoop dat je toch nog van je dag gaat kunnen genieten. En inderdaad, best zonder je papa erbij. Hoe lelijk dat ook klinkt, het zou wel het beste kunnen zijn.

Heel veel sterkte en een waanzinnig mooie trouw gewenst,

Nele
08-08-09

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik22-6-2009 13:25:57

Hey iedereen,

Ons mama heeft al ontzettend veel keren aan mijn bompa gevraagd, naar een ring van haar, waar ik dan een trouwring van kan laten maken...maar elke keer zegt hij "Ik vind dat goud nergens!" hij zegt ook niet om even mee te gaan zoeken nee niets!!!Dus ons mama zegt dat goud is daar al lang niet meer en hij gaat dat ook niet meer geven!!Dat was nu het ENIGE dat ik wou!!Als aandenken aan mijn bomma...zelfs dat pakken ze me af, mijn vader heeft gebeld naar mijn broer dat hij niet dronken was zene, nee nee hij was moe!!Alé ontkenningsfase is begonnen!!Pfffff ben het allemaal zoooooooooooo beu hé!!Ik heb zoiets van ik wil gewoon trouwen voor de wet en that's it...heb er helemaal geen zin meer in!!

@nele, wat jammer om dat te horen!!!Ik kan me nu voorstellen hoe jij jezelf voelt en dat is mooi gezegd dat onze beide oma's elkaar wel zullen vinden en fier op ons zullen zijn!!

groetjes,

Debby
8-8-2009

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...