TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
anne
8-8-2009
|
18-6-2009 15:49:30
hey Sarah,
wij hebben gewoon onze tantels en nonkels gevraagd, en neven en nichten. Uiteraard is het dan niet de bedoeling dat nichten en neven hun kids gaan meebrengen en kinderen van vrienden ook niet. Denk dat ze dat wel weten, niet? Zou ik me niet druk om maken.
groetjes Anne
|
|
Nathalie
27-6-2009
|
18-6-2009 15:51:22
hoi, als je zeker wil zijn dat de kinderen thuisblijven zou ik de heer en mevrouw uitnodigen dat verduidelijkt ook al dat je niet bedoelt dat heel het gezin komt maar enkel twee personen
Groetjes, Nathalie
|
|
Geert
4-7-2009
|
18-6-2009 15:57:24
Ik heb zoals Anne gedacht en ervan uitgegaan dat de mensen hun kinderen niet meebrengen. Diegenen die wel hun kids mochten meenemen (enkel de bruidskindjes eigenlijk en een kind van een alleenstaande vriendin), daar heb ik het expliciet op de enveloppe gezet.
Valerie 04/07/09
|
|
Nele
28-2-2009
|
18-6-2009 16:14:39
Wij hebben (persoonlijk) gemeld dat de kinderen alleen op de receptie welkom waren... De meesten brengen hun kinderen zelfs dan niet mee, ze willen nog ns kunnen feesten zonder rekening te moeten houden met kinderen, hé! ;)) groetjes, Nele
|
|
Michèlle
6-7-2009
|
18-6-2009 16:19:52
Ik heb ooit al op een uitnodiging dit zien staan: geef je kapoen een nachtzoen
|
|
Véronique
31-7-2009
|
18-6-2009 17:23:39
Wij hebben steeds aan mr en mevr geschreven en niet aan fam. Een tante van mijn verloofde zei wel 'Hoe? De kinderen staan er niet op?' en toen heb ik gezegd dat iedereen vanaf 16 jaar welkom is. Haar kinderen zijn 10 en 11. Jammer, dan... Ze was precies wel wat op haar teen getrapt, maar dat moet zij dan weten... Je moet ergens grenzen stellen. Ik heb nog zoveel kleine nichtjes en neefjes (ik ben de oudste van 14 kleinkinderen, langs mijn verloofde zijn kant ook zoveel...). Maar dat is de enige opmerking die ik daarover heb gekregen (en ik had die op voorhand ook verwacht). Laat je gewoon niet doen en blijf bij je standpunt.
Groetjes,
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
beynen
12-9-2009
|
18-6-2009 17:48:22
wij hebben wel alle kinderen laten meekomen en als ik een uitnodiging zou krijgen waarbij dat niet is zou ik zelf ook niet komen. Ze zijn toch ook familie? plaats jezelf eens in hun plaats in? leuk hoor opvang zoeken wat niet altijd simpel is.
het uiteraard jullie gedacht maar als je zelf snel zou willen beginnen aan kinderen zou ik niet de eerste zijn om jullie te feliciteren... Die reacties kan je dan ook verwachten.
Als je er tegen kan doe gerust hoor... En dan zou ik wel iets liefs zeggen zoals idd geef je kapoen een nachtzoen.
|
|
Carolina
1-8-2009
|
18-6-2009 18:09:10
Er wordt tegenwoordig nogal overdreven met die bengels. Wat is er mis met nen babysit? Het is niet omdat je ze niet op je feest wil (waar ze ook niet thuis horen tussen de zatte halfnaakte nonkels) dat je niet graag kinderen ziet. Wij hebben enkel het enige nichtje van m'n verloofde en heel even komt m'n bruidsmeisje nog op het feest piepen. Er zijn nichten van m'n verloofde die gevraagd hebben of die van hun ook niet mochten komen (zogezegd om Hanne gezelschap te houden) maar nee. Waar stopt het dan. Als al die nichten hun bengels meebrengen zit je op den duur met een crèche. Als je nu bv. in een tent een bbq doet is dit misschien ook al anders maar als je voor een feestzaal kiest is het echt niet te doen.
Groetjes, Carolina
Oh ja, wij hebben gewoon de naam op de uitnodiging gezet. voor en achternaam.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
18-6-2009 20:18:04
Wij hebben onlangs een trouwfeest gehad waar 4 kinderen aanwezig waren en om 21u werd het donker, konden ze niet meer buitenspelen en begon het gezeur... Die ouders zijn uiteindelijk moeten vertrekken omdat de kinderen moe worden, zich vervelen,... Leuk is anders, lijkt me...
Groetjes,
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl
|
|
evi
4-7-2009
|
18-6-2009 23:57:23
hey,
ik heb ook een paar jongere nichtjes in mijn familie, maar die vraag ik mee, wij vragen tante, nonkel en hun kinderen dus nichten of neven maar daar stopt het. ik begin niet met achternevn ofzo. en de bruidskindjes, net als mijn zoontjes blijft tot het eerste voorgerecht en gaat dan naar huis.
groetjes
|
|
ellen
4-7-2009
|
19-6-2009 8:34:59
hey sarah,
ik zou het niet op de uitnodiging zetten denk ik... allez hebben wij niet gedaan. wel gewoon naam bv. koen en stefanie... der was een die zei als de kinderen niet mogen komen dan kom ik ook nie... amaai, vond dat schandalig... gelukkig maar voor receptie. Ikzelf heb geen kinderen maar komaan er is nog een leven naast je kinderen he... ze een keer wegdoen zal niemand schade berokkenen.
groetje sllen
|
|
Sofie
19-9-2009
|
19-6-2009 8:37:58
Hoi,
Sorry, maar kinderen horen niet thuis op een trouwfeest ! Eerst moeten ze al lang (stil) aan tafel blijven zitten en nadien krossen ze rond tussen een bende volwassenen. Begrijp mij niet verkeerd he, ik zie doodgraag kinderen en wil er zelf zeker en vast, maar op een trouwfeest horen ze er niet bij. Dat er kinderen op de eerste receptie meekomen stoort mij niet, die gaan dan toch naar huis. Maar op een avondfeest vind ik niet passen. Moet je dan ook nog voor opvang en dergelijke zorgen ? Ik heb een grote familie waar 14 kinderen, tussen 0 en 10 jaar zijn. Allemaal broertjes en zusjes, neefjes en nichtjes van elkaar, wat zeg je dan die van 10 mag mee mag het jongere broertje/zusje niet ? De ouders zelf kijken ook eens uit naar een avondje feesten zonder hun kids ! Ik heb het in onze familie niet eens moeten zeggen, ze zeiden het allemaal zelf : wij nemen een babysit !!!
@ beynen : onder de gordel hoor, je opmerking "als je dan zwanger bent verwacht niet onmiddellijk een proficiat" !!!
iedereen doet wat hij/zij wil en als je niet naar een feest wilt gaan omdat je kinderen niet uitgenodigd zijn, blijf dan thuis ! Het is niet de bedoeling dat je slaaf wordt van je eigen kids !
groetjes
|
|
heidi
|
19-6-2009 9:09:40
wij schreven op de omslag alleen mevr. en mr, als de kinderen welkom zijn zet je meestal fam.; ook bij ons waren de kindjes alleen welkom op de receptie, niemand deed hier moeilijk over, zelfs onze 2 zoontjes zijn dan naar huis gegaan (3en 2jaar), ook zei vonden dit niet erg, ze gingen frietjes eten met hun vriendjes en dan daar slapen. Je kiest toch zelf hoe je het wil, ik had geen zin in een hele avond gezeur en rondgeloop van kinderen, die dag was mijn dagje, we hebben ze achteraf goed verwend.
|
|
Sarah
|
19-6-2009 12:04:22
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik denk dat ik er gewoon ga van uitgaan dat ze de kinderen thuis laten of toch maar op de enveloppen dhr & mevr zetten. maar niets in de uitnodiging.
Als het nu een paar kindjes zijn maakt het mij niet uit maar 20 kinderen onder de 10 waarvan een groot deel nog baby's zijn of net kunnen rondlopen zie ik niet zitten.
@ sofie : bedankt voor je opmerking : @ beynen : onder de gordel hoor, je opmerking "als je dan zwanger bent verwacht niet onmiddellijk een proficiat" !!!
Ik moet zeggen, ik ben zelf zwanger op het moment (en nee ik trouw niet van de moetes maar omdat mijn vriend graag getrouwd is voor het kindje er is ;) ) en ik vind dit toch ook een lage opmerking.
|
|
sanne
25-7-2009
|
19-6-2009 15:38:29
Proficiat Sarah,met jullie zwangerschap!!
Geniet van jullie trouwfeest zonder kinderen! Wij willen ook liever geen kids op het avondfeest en hebben de uitnodigingen geadresseerd aan meneer en mevrouw... Moesten mensen erachter vragen, dan zeg ik gewoon vriendelijk dat er niets voor kinderen voorzien is en dat het niet de bedoeling is dat ze meekomen. Mij lijkt het ook de normaalste zaak van de wereld hoor! en ja, ook ik zie graag kinderen! en ik ben ervan overtuigd dat wanneer ik ooit zwanger ben, onze gasten ons zullen feliciteren ondanks het feit dat hun kids niet op ons feest aanwezig waren! ;-)
|
|
beynen
12-9-2009
|
19-6-2009 16:15:16
ja het is mijn mening he. Zo gaat het nu er nu eenmaal bij ons aan toe...
Lage opmerking kan jezelf vinden uiteraard maar zoals ik al zei moet je dan ook tegen zulke opmerkingen maar kunnen.
Bij ons is het altijd zo geweest iedereen uit of iedereen thuis maar iedereen is vrij zijn mening te uiten denk ik.
Als jullie dat niet willen vond ik gewoon een lieve opmerking de beste!
|
|
tami
26-6-2010
|
19-6-2009 16:46:21
Hi Sarah,
wij vermelden niets speciaals ivm de kinderen. Het blijft hoedanook discriminerend wanneer je kinderen bewust niet meevraagt maar ik begrijp volkomen het standpunt van bruidjes die dit niet zien zitten omdat het dan op een kinderopvang gaat lijken. Er zijn nu eenmaal ouders die, helaas, in elk (gratis) feest een etentje met kinderopvang zien... Van een aantal van onze vrienden weten we nu al dat ze er niet over denken om hun kinderen mee te brengen ! Zo zie je maar... Wij hebben nochtans een feestzaal met speeltuin voorzien en zullen zelfs zorgen voor kleurpotloodjes en andere spelletjes maar of dat uiteindelijk de moeite zal zijn, is zeer de vraag. Groetjes
|
|
ANNELIES
21-5-2010
|
19-6-2009 20:29:17
Ik weet niet hoe laat je feest begint maar wij beginnen pas om 18u30 aan de aperitief dus ik ben er zeker van dat er weinig kindjes zullen meekomen want dan wordt het al gauw te laat. Bovendien ben ik er zeker van dat de meeste wel zin hebben in een avondje zonder de kids. Alleen onze bruidskindjes zullen er zijn(weliswaar tot een bepaald uur, daarna gaan ze naar een babysit) maar dat vind ik zeker niet storend! Groetjes
|
|
Sarah
|
20-6-2009 12:20:28
feest begint om 19.00 uur maar ik had al gehoord van enkele familie leden van mijn vriends kant dat ze aan die kant de kinderen bijna altijd meenemen. zij gaven ons dan ook de tip er toch een briefje bij te steken. Dus ik denk dat we dat dan toch gaan doen ...
|
|
tinneke
29-8-2009
|
20-6-2009 19:42:32
Wij hebben gewoon op onze enveloppes gezet "Dhr en Mevr. Janssens", normaaldenkende mensen nemen hun kinderen niet mee naar een trouwfeest als dit op de enveloppe staat. Wij hebben een dochter van 2.5 jaar en die gaat ook gewoon naar huis na het eten. Dat gaan we toch proberen tenminste !! Grtjs !
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
23-6-2009 11:11:36
Hey,
Zelf zijn wij afgelopen zomer gehuwd en hebben overal dhr en mevr. opgezet. Niemand heeft daar moeilijk over gedaan en er was slechts één kind op ons feest. Onze bruidsjongen van 12 jaar die een persoonlijke uitnodiging gekregen had en die een beetje als een kleine broer is voor ons.
Vroeger, toen wij klein waren, gingen mijn ouders er altijd vanuit dat enkel diegene die op de enveloppe stonden, uitgenodigd waren. Stond er enkel en alleen dhr en mevr. dan gingen ze alleen, stonden onze namen er expliciet bij dan gingen wij mee. Ze hebben daar nooit moeilijk over gedaan en vonden het maar normaal dat het koppel zelf beslist wie komt en wie niet.
Groetjes,
Gerlinde
|
|
Sarah
|
24-6-2009 6:29:23
bedankt allemaal voor de reacties, ondertussen zijn de kaartjes de deur uit, zit een klein gedichtje in bij de personen met kindjes. Ik zal het wel horen als ze er niet mee gediend zijn hé. Mijn schoonouders waren er in elk geval al niet gelukkig mee, hun probleem, ik ben ook niet zo gelukkig met hoe zij alles voor mijn trouw proberen te plannen.
|
|
Kimberly
29-1-2010
|
30-6-2009 18:03:04
Hoi Sarah,
Ik ga trouwen in januari en wil vooral het luide gejoel in de kerk vermijden. Mag ik vragen welk gedichtje je bij de uitnodigingen hebt gestopt?
Groetjes
Kimberly
|
|
Sarah
|
1-7-2009 6:39:05
het was een gedichtje dat mijn vader geschreven had, mijn vriend heeft er dan nog wat aan toegevoegd maar ik weet het niet meer. Hij heeft ze er allemaal zelf bijgestoken en ik heb geen voorbeeldje van het kleine kaartje :s
maar het is in elk geval niet echt hartelijk aangekomen bij sommige. De meeste zeggen dat ze zoiezo de kinderen niet meenemen maar sommige waren niet zo goed gezind omdat zogezegd al hun babysitten op het feest zijn ...
|
|
Sofie
|
1-7-2009 13:49:38
Ppffff het is toch jouw trouwfeest zeg, trek je niet teveel aan van die negatieve reacties hoor, ze mogen al blij zijn dat ze mogen komen!
Ik kan goed begrijpen dat je liever geen kindjes hebt zo laat ze hebben er volgens mij zelf ook niks aan. ik ben als kind een keer meegeweest naar een trouw en heb me toen wel goed geamuseerd maar het was mooi weer, er waren heel veel andere kinderen en het was van heel dichte familie dus dat hangt er allemaal van af. Ik denk niet dat een kind van 3 er veel aan heeft om tot 12 uur aan tafel te zitten en dan in al het gejoel te moeten slapen op de dansvloer
probeer toch nog te genieten van de voorbereidingen en van je zwangerschap!
|
|
Sarah
|
1-7-2009 14:52:37
Bedankt!
ja ik heb da vroeger ook een keertje moeten doen, denk dat ik 6 was toen en was bruidsmeisje dus moest er bij zijn, weet nog dat ik heel de avond geslapen heb op een paar stoelen :s
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|