Nu Online
Momenteel zijn er 515 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Problemen ... met stadhuis

20-6-2009 14:11:03
Hey bruidjes/gommetjes,

Met nog 55 dagen op de teller ging ik vandaag naar het stadhuis voor papier voor't werk ..
Ze werken daar blijkbaar met potlood en balpen ...
We zijn 14 februari geweest om ons huwelijk aan te vragen: 14 augustus om 14:00
Dat was IN POTLOOD genoteerd ...
We moesten dan 3 weken wachten tot de aanvraag goedgekeurd was en dan mochten we gaan tekenen.
Wij na 3 weken terug ... We kregen te horen dat 14:00 bezet was en dat het 14:15u ging zijn.
Dat was nu nog niet zo'n ramp ... de kerk lag nog niet vast.
Wij papieren getekend en naar huis.. Zij geschreven in potlood 14:15

Vandaag ging ik terug voor een formulier dat'k nodig had voor't werk..
Kreeg ik te horen dat we er niet meer op stonden voor 14:15 maar om 14:45u.. En dit was dan in BALPEN genoteerd blijkbaar ..

Er was een fout gebeurd, en we konden niet meer veranderen naar 14:15u want er staat al iemand anders in de plaats :-(

Onze uitnodigingen zijn verzonden, de kerk is geboekt om 15:00u

Wat moeten we doen ???
Kan dit zomaar ??
Nieuwe uitnodigingen, iedereen opbellen, blaadjes opsturen, kerk verplaatsen, ...

Stress :-(

Lindsey
14-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 409

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik20-6-2009 14:27:04

Hey Lindsey,
hoe kan dat nu zomaar? Wij hebben het uur voor het stadhuis meer dan een jaar op voorhand vastgelegd, na zes maand eens gaan horen of het nog steeds kon (alles OK) en enkele weken geleden, toen we gingen de officiele aangifte doen, vroegen ze ons om vroeger te komen dan voorzien (om aan te sluiten met de eerdere vieringen). We hebben gezegd dat dat niet ging, onze uitnodigingen waren verstuurd en alles was zo vastgelegd. 'Ah ja, OK' zeiden ze.
Ferme fout van de ambtenaar om je uur niet deftig te noteren!
Je mag zeker niet weten wie de andere koppels zijn? Normaal moet dat openbaar zijn, maar misschien maar twee weken voor de trouw. Anders kan je eens horen bij hen of ze niet kunnen wisselen. Of je doet de ambtenaar de andere opbellen dat hun uur verzet is... zij waren later, ze hebben mss nog geen uitnodigingen verstuurd?
Veel sterkte!
Véro

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik20-6-2009 15:59:28

Je ik vind ook wel dat die mensen die later waren dan de pech moeten krijgen dat hun uur is verzet. Daar zou ik wel voor terug gaan, desnoods met iemand hoger ofzo gaan praten, geen idee hoe dat zit in een gemeentehuis.
Dit kan echt niet!

Groetjes, Laura

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-6-2009 17:49:49

Bij ons werd ons uur ook eerst in potlood in het boek genoteerd en max. 6 maanden voor het huwelijk konden we teruggaan om het uur officieel vast te leggen. Toen heeft die persoon voor onze neus dat in pen genoteerd. Ik ga er nu vanuit dat dat het juiste uur is... Ik ga er niet meer achter horen... We hebben trouwens ook een blad meegekregen waarop alle gegevens staan en waarop dus ook ons juiste uur staat. Hebben jullie zo geen blad? Anders heb je de 'bewijzen' toch in handen?? Dan moeten ze het op het stadhuis maar zelf zien op te lossen.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Mieke
25-7-2009
 Meld misbruik20-6-2009 22:50:13

Foei, foei, zoiets kan toch niet!
Wij hebben net zoals Véronique een dubbel meegekregen van het papier dat zij hebben.
Wij hebben een week later zelf het uur verzet. We zijn naar het gemeentehuis moeten gaan en hebben er moeten tekenen bij het nieuwe uur.
Ik zou ook eens teruggaan, uitnodigingen in de hand met de vraag hoe ze dat gingen oplossen.

groetjes,
Mieke
25/07/09

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik21-6-2009 13:38:31

We krijgen geen namen van de andere koppels, anders gingen we inderdaad eens opbellen ofzo om eventueel te wisselen, maar dat is dus niet mogelijk.
Ferme fout inderdaad van de ambtenaar ..
We waren de eersten die huwelijk kwamen aanvragen..
'k heb altijd een uitnodiging bij me, en kheb het ook getoond..
enige antwoord was: tja daar kan ik niets aan doen!

Boze brief naar de burgemeester ... Dat gaan we doen! Maar of het ermee opgelost geraakt dat denk ik niet ..

beynen
12-9-2009
 Meld misbruik21-6-2009 13:50:56

ja s ni leuk. maar toch ook geen ramp?
is het echt nodig van de uitnodigingen opnieuw te laten drukken?

* ik vindt hier dat het belangrijkste die dag s dat je getrouwd bent.

mss het uur van de kerk omdraaien met die van het gemeentehuis? en gewoon eenn los kaartje erbij zetten:
wegens fouten op de gemeente zijn we genoodzaakt .... zoiets zou ik trachten te regelen.
De volgorde maakt toch eigenlijk niet zoveel uit...

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik21-6-2009 15:39:38

kerkelijk huwelijk moet altijd na burgerlijk huwelijk komen ... omgekeerd mag het niet volgens de wet .. Alles is een half uurtje later.

We gaan een kaartje maken met de nieuwe uren, wegens fout op de gemeente..
We gaan het zo doen en een 2-tal weken voor ons huwelijk opsturen..

't is gewoon de manier waarop dat het gebeurd is .. We waren eventjes in paniek.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-6-2009 19:23:07

Is 13u45 dan misschien niet mogelijk? Dan zit er wel meer speling tussen maar beter teveel dan te weinig hé. Dan kan je ondertussen misschien ook nog wat foto's nemen. Ze moeten maar moeite doen. Anders dreig je er maar mee van naar de gazet te stappen. Dan is't ook geen reclame voor hen hé.

groetjes, Carolina

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...