Terug naar overzicht
Hoi,Nobel voorstel van jou, maar het is niet de gewoonte (denk ik) om 2 keer een diner te voorzien ;-)Wat wij bvb wel doen is bij het buitenkomen van de kerk een ijskarretje laten komen.Zo "bedanken" we de mensen die de moeite hebben gedaan om te komen.Bij alle feeten die wij al gedaan hebben zit er een tijdsspanne tussen de kerk en het eigenlijke feest, en iedereen moet dan maar zelf zien wat ze doen.Bij ons zit er een dik uur tussen de kerk en de eerste receptie. Groetjes
Hoi Sofie,Blijven jullie dan zelf ook nog wat staan bij het buitenkomen van de kerk, als jullie genodigden aan het genieten zijn van hun ijsje? Het is zo dat bij ons precies de gewoonte is dat het bruidspaar niet heel lang blijft en door moeten voor de aperitief bij ouders, de foto's e.d.Mvg,Dorien
Bij ons waren we toch met een 30tal voor de gemeente, familie van overal in 't land.We hebben de St Renhilde zaal gehuurd (dacht 150 euro) en broodjes laten komen.Stadhuis was 11u, bijna 12u buiten, rap broodjes, 13u weg voor foto's.Ik zou niet te gek doen.Het is leuk dat de mensen komen voor het stadhuis, maar je moet je niet verplicht voelen om iedereen 2x volledige menu te geven, mensen verwachten dat ook niet.Bij ons was iedereen 's middags blij met z'n glaasje champagne & verrassingsboord.SuccesMarieke
Bedankt van de reacties!Wij gaan voor het gemeentehuis én de kerk trouwen. We hebben nog niets vastgelegd, maar meestal gaat dit meteen na elkaar heb ik al ondervonden. Stel dan dat je rond de middag hiermee klaar bent en de receptie met diner begint pas tegen 19-20u? Je kan diegenen die naar de kerk komen daarna toch geen uren bezighouden? Allei ik weet niet goed of het de gewoonte is dat je dan iets voor hen voorziet van drank in een cafétje of eten ofzo. Mvg,Dorien
Wij trouwen net na de middag maar ga 's middags wel mini broodjes voorzien (besteld bij een sandwichbar). Na de mis komen er terug naar ons huis. Daar kunnen ze in de tuin, tv kijken, spelletjes doen en eventueel nog wat aan de overschotjes zitten. Niks speciaal maar toch. groetjes, Carolina
Het hangt er natuurlijk wel vanaf van waar iedereen moet komen, bij ons komen ze van over heel Belgie dus ik vind dat we het niet kunnen maken om iedereen na het stadhuis naar huis te laten gaan.Daarom hebben we beslist om op vrijdagnamiddag te trouwen, op die manier kan iedereen na het stadhuis naar de feestzaal.Groetjes
Wij trouwden om 14u voor de kerk. Wij hadden niets voorzien voor de mensen. Bij het buitenkomen aan de kerk, hadden we snoepjes voor de kindjes. Wij zijn dan foto's gaan nemen. Sommigen zijn naar huis gegaan, anderen een terrasje, of gaan winkelen, sommigen amuseerden zich door ons huis te versieren,... Bij ons is het niet de gewoonte dat er iets voorzien wordt. Als je een halve kerk op sleeptouw moet nemen, dat is wat te veel voor mij.