Terug naar overzicht
je begint best eerst met de zaal. daarna kan je je datum gaan reserveren in het stadhuis en de kerk. groetjes
Wij hebben eerst de zaal vastgelegd.Daarna het gemeentehuis gereserveerd (is een jaar op voorhand vandaar)En dan pas de kerk.Wij trouwen op 10/04/2010!Groetjes en veel succes met de voorbereidingen! Geniet ervan!
Wij trouwen ook op 10 april 2010! :-)Wij hebben eerst de feestzaal gezocht, daarna de gemeente, de fotograaf en de DJ.Grtz!!Ilse
Hallo,Wij hebben eerst de zaal vastgelegd maar wel navraag gedaan bij de gemeente mits wij trouwen op 14/05/2010.Gwen
Dat hangt een beetje van je gemeente af. Bij ons kan je pas 6 maanden op voorhand je datum reserveren en voor de kerk moet het minstens 6 maanden ervoor zijn dus wordt het voor ons: feestzaal,kerk en gemeente en daartussen natuurlijk vervoer, fotograaf, DJ...
Wij hebben ook eerst de feestzaal vastgelegd, dan bij de pastoor gehoord en dan het gemeentehuis vastgelegd.Onze pastoor was op de geliefde datum met vakantie dus hebben we alles een week uitgesteld.En houd zeker rekening met de uren die nog in de kerk beschikbaar zijn, want ze houden ook altijd nog anderhalf uur vrij voor eventuele begrafenissen.Dus best eerst horen bij je feestzaal, dan kijken of de pastoor vrij is en welk uur de mis gehouden kan worden, en daarop het uur van het wettelijk huwelijk afstemmen, omdat je hierbij meer speelruimte hebt omdat het hoop en al een kwartiertje duurt.
Hmm, als ik dit allemaal zo lees heb ik het toch een beetje verkeerd aangepakt.Ik ben eerst bij de gemeente geweest, dan de kerk, dan de fotograaf en pas een week geleden de zaal. Maarja, ik ben ook al sinds februari dingen aan het regelen en we trouwen pas in juli 2010 dus had ik eigenlijk tijd zat. Heb mij eigenlijk niet zoveel aangetrokken van de 'juiste' volgorde.Groetjes