Terug naar overzicht
Overal is dit links (dichtste bij het hart of een ader recht naar het hart) behalve in de provincie Antwerpen.(daar is het dan weer dat je je hand gemakkelijk op je hart kan leggen) Maar ik ga ook tegen doen. Ik ga hem links dragen omdat ik dit het gemakkelijkste vindt om te werken. groetjes, Carolina
Hi Daisy,de trouwring wordt traditiegetrouw aan de linkerhand gedragen maar daar staat natuurlijk geen dwang op, hé ;=)Groetjes
bij ons links
Het is streekgebonden, maar ook religie zit er voor iets tussen. Wij (uit Oost-Vlaanderen) dragen hem links.
Dag DaisyWij hebben van een ceremoniemeester vernomen dat katholieken de trouwring links dragen (zowel man als vrouw) en protestanten dragen de trouwring beide rechts. In Antwerpen dragen ze die echter rechts, omdat dit idd dichter bij het hart is.GroetjesAnnelienxxx
Bij ons, Vlaams Brabant, zeggen ze ook rechts... Toen we voor de wet getrouwd zijn, hebben we m links aangedaan (meteen protest van de schoonfamilie), in de kerk hebben we m rechts aangedaan (2 weken later) 'geef mekaar je rechterhand'...Doe gewoon wat je t beste lijkt!groetjes,Nele
Wij zullen hem rechts dragen! We zijn van Oost-Vlaanderen.GroetjesLien01/08/2009
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ook altijd gehoord dat het links is, omdat dit het dichtst bij je hart is, hoewel ik toch van de provincie antwerpen ben.Maar begon te twijfelen toen ik op handen en hun trouwringen begon te letten :-)Ik heb mijn verlovingsring rechts aangedaan, omdat ik ervan uitging dat mijn trouwring links moest komen,dus ga het ook zo doen denk ik :-)Bedankt!
Mijne links en rechts... man man, soms heb ik daar nog moeilijkheden mee! We zullen hem dus links dragen! :-)Oost-Vlaanderen!GroetjesLien01/08/2009
Hallo,Wij zullen hem rechts dragen.Provincie Antwerpen.Gwen14/05/2010
Dag Daisy, wij huwen volgende week zaterdag en wat de ringen betreft bekijken wij dat eerder praktisch zonder ons iets aan te trekken van 'de voorschriften'- land, provincie, religie. Ik ben rechtshandig en zal mijn ring links dragen - zullen er minder vlug krassen op komen - mijn vriend is linkshandig en hij zal zijn ring rechts dragen. Trek je niet te veel aan van wat anderen zeggen en doe waar jullie zelf zin in hebben. Veel geluk
wij dragen hem links (dichtst bij het hart)
Ik draag mijn verlovingsring al links, maar ga mijn trouwring aan dezelfde ringvinger (links dus) dragen. Ten eerste om de steen niet te beschadigen omdat ik rechtshandig ben, en ten tweede als je rechts handjes moet schudden een volle dag, kan je hem maar beter links aan doen denk ik.
Hey Wij zijn ook van de prov. Antwerpen en dragen onze ring aan de linkse kant. Ik denk dat je hier je zin mee kunt doen, wat jij het gemakkelijkste vindt.Groetjes Caroline