Terug naar overzicht
Dag SofieIk vind de tekst wel heel mooi. Sober en mooi - alleen opletten met het schrijffoutje...met een glimlach...Wij huwen volgende week zaterdag en geven ook geen aparte receptie, dus de mensen die we uitgenodigd hebben voor de receptie blijven ook voor het avondfeest.Wij hebben dit opgelost met 2 verschillende uitnodigingen te versturen - een uitnodiging naar de mensen die uitgenodigd worden voor de receptie met aansluitend het avondfeest en een aparte uitnodiging naar familie, vrienden en kennissen die niet uitgenodigd zijn voor het avondfeest - een huwelijksaankondiging zeg maar. Hebben dan wel de tekst op de aankondiging een beetje aangepast natuurlijk. Je hoeft daar niet de feestzaal op te vermelden. De mooie tekst kunt u zeker houden voor beide uitnodigingen. Voor de huwelijksaankondiging hebben we de datum van ons huwelijk, het uur en de plaats vermeld waar we trouwen. Hopelijk ben je hiermee een beetje verder geholpen. Veel geluk.
Hi Sophie,niet boos worden hé. Hier mijn aanmerkingen :1. waarom staat achter elk zinnetje uit je rijmpje een punt ? Jullie kondigen je huwelijk aan, met een glimlach... dus geen punt nodig ertussen en evenmin tussen de voorlaatste en laatste regel ; 2. "om" wil zeggen 'omstreeks' dus 'rond' terwijl "te" gebruikt wordt om een precies uur aan te duiden. Dus te 11h45 ;3. van harte wordt in twee woorden geschreven.Ik zou het woord "daarom" weglaten, heeft teveel van een verantwoording. Je kan het in één zin samenvatten, bvb. als volgt :Wij nodigen U van harte uit om dit samen met ons te vieren in Feestzaal Weetikveel te Brugge, vanaf 18h30. ('h' is de correcte formulering voor het uur). U als beleefdheidsaanspreking is steeds een hoofdletter. Tja, beroepsmisvorming... Indien al jullie genodigden blijven eten, zou ik dat in de tekst niet vermelden maar als je vreest dat sommigen zouden kunnen denken dat het uitsluitend om een receptie gaat -zonder maaltijd- kan je aan je laatste zin bv. toevoegen :Wij nodigen U van harte uit ...vanaf 18h30 rond een feestmaaltijd. Dan is er geen verwarring mogelijk. Groetjes en sukses !