Terug naar overzicht
Wij hebben een ceremoniemeester geraadpleegd en die wist ons te vertellen dat er verschillende manieren zijn. Hoe jij het beschrijft is de amerikaanse wijze. Dan moet de priester wel de inzegening vooraan aan de kerk bij de ingang doen. Bij mij zijn de schoonouders ook gescheiden, zo gaat het bij ons:bruidegom en moederstiefpa en moeder bruidvader bruidegom en stiefmaEn dan volgen de getuigen en broers en hier was de regel dat die in volgorde liepen op leeftijd van de man. De oudste lopen eerst, de jongste laatst. Als allerlaatste komt dan (na korte pauze) de vader met de bruid (de papa schenkt de bruid dan weg).Hopelijk heb je hier iets aan, groetjes, Evi
Hoi,Onze pastoor heeft gezegd dat we dat volledig zelf mogen kiezen. Hij verwelkomt ons wel aan de ingang.Binnenkort afspraak met onze ceremoniemeester en verdere details bespreken.Mijn broer is ook alleen en voor het binnenkomen van de kerk gaat hij of een vriendin of een nicht vragen, kwestie van niet alleen binnen te gaan.Misschien kan een broer of neef of zo van je schoonmoeder met haar binnengaan.Wat je stiefouders betreft : zelf kiezen, als ze allemaal overeen komen zou ik uw ouders met hun partners laten binnenkomen. Maar zoals gezgd : jullie beslissen.Praat er eens met hen over...Groetjes
Wij gaan het op de zogezegde britse manier doen: De suite gaat gewoon "casual" naar binnen nadat iedereen in de kerk is.De bruidegom neemt vooraan zijn plaats in en dan begint pas de muziek te spelen en kom ik samen met mijn papa.Wij hadden anders ook wat problemen gezien er een aantal mensen uit de suite alleen zijn en zo vang je dat probleem netjes op :-)
Hi Heidi,indien je graag het protocol ontvangt van de volgorde voor de kerk, mail me dan even op tamavanti@yahoo.fr en ik zend het je meteen door ; het is nl. te lang om hier neer te schrijven. Groetjes