Terug naar overzicht
Beste Michelle,Dat zijn inderdaad dingen waar je goed moet over nadenken. Ikzelf kan je geen raad geven ( wel getrouwd met huwelijkscontract maar geen kindjes ) maar misschien moet je toch nog eens een andere notaris raadplegen want uiteindelijk zijn zij het beste op de hoogte van alle regeltjes. Ik weet niet van welke streek je bent, maar wij hebben goede ervaringen met notaris De Smedt uit Wommelgem. Groetjes,Krista
Oei, dat weet ik ook niet echt. Het zal er wat van af hangen wat je wil. Bv. je man sterft, mogen jouw kinderen uit je eerst huwelijk van hem erven of enkel het kind dat jullie samen hebben? Wij hebben het wettelijk stelsel maar er een stukske bijin laten zetten; het keuzebeding. Wij hebben nog wel geen kinderen. Maar als er één iemand sterft gaat het geld naar de langstlevende niet naar de kinderen of ouders (als je geen kinderen hebt). De langstlevende kan dan beslissen wat hij doet, alles zelf houden of al een deel aan de kinderen geven. (zo kunnen je kinderen je nooit uit je huis zetten, je blijft baas over je eigen geld) Als ik van jullie was zou ik nog eens naar een andere notaris gaan. Wij zijn in Lille bij Nolens geweest en echt wel nen goeie uitleg gekregen. Alhoewel het ook wel wat nen kwiet is. groetjes, Carolina
Wij zijn ook een samengesteld gezin en vorig jaar getrouwd. Ik heb 2 kids en mijn man 1. Wij hebben gekozen voor scheiding van goederen omdat bij overlijden alles onder de kinderen verdeeld word ook de spaarcenten die ze tot nu toe al hadden en dat vonden wij niet echt eerlijk. Dus nu blijft alles (bij overlijden van één van ons) alles van de kinderen wat van hun was.Natuurlijk wij hebben geen gemeenschappelijke kindjes, dus ja das weer iets anders he.Nog veel succes
Hey,Ik zou werken via een huwelijkscontract. Dan kan je alles regelen hoe je hetzelf wil.Groetjes en succes!
hallo , wij zouden graag volgend jaar trouwen maar zitten nog met een aantal vragen .Ik heb drie kinderen uit een vorig huwelijk , mijn partner 1 . Wij hebben dus nu samen vier kinderen . Ik bezit een huis , hebben samen een gezamenlijke spaarrekening .We zijn al 13 jaar samen . Wij zouden graag hebben dat later al onze bezittingen en/of centen worden verdeeld onder hen vier, iedereen gelijk voor de wet . Kan dit eigenlijk wel ? Kunnen we dan best trouwen met een huwelijkscontract ? Waar kunnen we best terecht ?groetjes en bedankt voor reactie
Hey Greet,Best contact opnemen met een notaris, die zal je kunnen adviseren, hebben wij ook gedaan. Een huwelijkscontract zullen jullie zeker moeten nemen!groetjes en succes