Nu Online
Momenteel zijn er 489 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe misboekjes samenstellen?

15-9-2005 12:24:57
Dag bruidjes,

Ik ben al volop bezig met mijn misboekje, misschien wel wat vroeg maar dan is het toch al gedaan hé! Ik ben gaan zoeken op adagioceremonie en heb heel wat mooie teksten daar gevonden. Nu neem ik gewoon teksten uit het ene misboekje en andere uit andere misboekjes. Hoe stellen jullie dit op? Stellen jullie zelf ook teksten op of nemen jullie dit ook gewoon over van andere misboekjes?

groetjes
Sofie

15 07 2006

Sofie
22-7-2006
Meld misbruik

Reacties: 26 | Gelezen: 1079

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik15-9-2005 12:34:38

Hoi Sofie,

Ik ben enkele weken geleden begonnen met teksten te zoeken. Had er verschillende voor 1 onderwerp. Nu hebben wij een selectie gemaakt tussen al die teksten. Als je ze na een tijdje terug leest, zijn er sommige die je beter vind dan de andere. Nu ben ik begonnen met de voorkant. Dit vind ik niet zo makkelijk, ik wil niet gewoon onze namen er op, alle respect voor diegene dat wel hebben natuurlijk. Onze liedjes moeten we ook nog zoeken, dat vind ik het moeilijkst aan het hele boekje. Wij hebben ook teksten overgenomen van andere boekjes, maar ook zelf aangepast.
Hou me maar op de hoogte van het verder verloop en voorbereidingen.
Waar trouwen jullie?
Groetjes Cindy, 24/06/2006

Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik15-9-2005 12:36:45

Hey Cindy,

Ja ik vind het ook niet al te gemakkelijk zo een misboekje samen stellen. En sommige teksten lijken zo op elkaar.
Wij trouwen in Kalken. En jij?

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik15-9-2005 12:41:34

Dag Sofie,

Onze pastoor heeft ons een hele bundel met teksten voor de mis doorgemaild. Misschien moet je dat ook eens vragen? Anders laat je me iets weten, want 'k denk wel dat wij die nog op de computer staan hebben. Da's heel handig: het betere knip- en plakwerk! :-)
De teksten zijn trouwens heel tof, er zitten echt moderne en mooie teksten bij, dingen die je zo niet in elke trouwmis hoort.
Ons boekje is trouwens zo goed als af, en wij trouwen pas op 11 maart 2006, dus da's ook goed op tijd hé!

Groetjes,
Sylvie

Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik15-9-2005 12:44:21

Hey Sylvie,

Alé ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo vroeg mee begint!
Anders mag je die teksten eens doormailen naar bouwmaterialen.degelder@skynet.be als je wilt?

Heel erg bedankt hé

groetjes
Sofie

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik15-9-2005 12:46:53

Ok, 'k stuur je die vanavond door (zit momenteel nog op 't werk en hier heb ik dat niet staan).

Groetjes,
Sylvie

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik15-9-2005 12:48:11

Nee hoor Sofie, dat van mij is al zo goed als af. Natuurlijk moet de pastoor zijn zegen nog geven...

Ik heb voornamelijk teksten van adagio ceremonie genomen en ze naar mijn zin aangepast. Ik heb ook veel boekjes van vrienden, ik zorg er dan zoveel mogelijk voor dat ik die teksten niet gebruik. Ik wil toch origineel blijven...

Van mijn schoonzus heb ik een boek gekregen die zij 5 jaar geleden van de pastoor gekregen hebben. Maar die teksten vind ik hopeloos ouderwets.

Wat betreft het voorblad: ik wil ook niet gewoon onze namen en datum erop. Maar ook geen foto zoals je dikwijls ziet. Ik heb een mooi alternatief gevonden. Wij hebben ooit een houtskooltekening van ons 2 laten maken. Die tekening heb ik ingescand en in watermerk op ons voorblad gezet. Dan de namen, datum en 1 zinnetje erbij. Heel mooi resultaat!

Lindsay
06/05/06

sonja
30-9-2005
 Meld misbruik15-9-2005 12:54:17

Ik heb ook uit verschillende misboekjes (die ik vond op internet) een selectie gemaakt en zo ben ik aan ons misboekje terecht gekomen. Voor de liedjes is het natuurlijk ieder zijn goesting en dus zeker niet makkelijk. Wij hebben 2 nederlandstalige en 4 engelstalige. Je moet natuurlijk wel opletten dat de teksten kloppen met een viering. Soms zijn de liedjes wel heel mooi klinkend, maar als je naar de tekst luisterd :o(

Connie
8-10-2005
 Meld misbruik15-9-2005 13:05:18

Wij trouwen binnen 3 weken en ik heb me gebaseerd op de boekjes van vriendinnen en van internet. Daar vind je dan al meer dan de helft steeds dezelfde teksten in terug en deze heb ik dan al laten vallen. We hebben dit dan aangevuld met zeer persoonlijke muziek en ook de superclicéliedjes vermeden. En onze huwelijksbelofte hebben we zelf geschreven, die moest en zou persoonlijk zijn. Op de voorpagina hebben we het ontwerpje van de huwelijkskaart er terug op gezet. Ging eigenlijk allemaal heel vlot. Wij hebben nu zaterdag een afspraak met de pastoor om alles nog eens door te nemen en dan kan ik het laten copiëren. Heel makkelijk om technisch een boekje te maken is het programma Publisher. In feite was het klaar op 3 à 4 avonden. Ik wou het niet te veel op voorhand maken omdat ik dan nog niet echt in de sfeer zou zitten en nu is dit wel het geval.

sandy
16-7-2005
 Meld misbruik15-9-2005 13:05:51

ik had voor onze trouw ook uit verschillende boekjes op internet en zelf verzamelde boekjes teksten gezocht. de voorkant was bij ons 2 knuffelende koalabeertjes en onze namen plus kort tekstje op rood papier.
wie graag meer wil weten kan me mailen op sandyrodriguez_1@hotmail.com

veel succes ermee
sandy

liesbeth
1-4-2006
 Meld misbruik15-9-2005 14:50:46

Hallo,

zelf ben ik momenteel ook aan mijn zoektocht begonnen naar leuke teksten voor de mis. Ik heb zelf al vaak in missen gezongen, en heb dus wel wat boekjes, maar je vindt er steeds dezelfde teksten in terug. Sommigen krijgen van een 'jongere' priester vaak leuke teksten, maar dat is bij ons niet het geval. Als er iemand leuke ideëen heeft, of tips, zijn die altijd welkom.
Liesbethdr@hotmail.com

bruid
26-8-2006
 Meld misbruik15-9-2005 17:39:49

Hey Sylvie (of anderen),

naar mij mag je die misteksten ook doorsturen :-)
bridetinne@yahoo.co.uk

groetjes,
Tinne

Jochen
15-7-2006
 Meld misbruik15-9-2005 18:08:31

Sylvie,

Sorry hoor maar heb een verkeerd emailadres doorgegeven, het moet degelder.bouwmaterialen@skynet zijn.
Sorry hoor

groetjes
Roels Sofie
15 07 2006

Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik15-9-2005 18:21:04

Hoi Sylvie,
als je het niet erg vindt, zou je dan die teksten ook naar mij kunnen mailen?
Alvast bedankt hoor!

katrien.luytens@pandora.be

groetjes

Leen
26-8-2006
 Meld misbruik15-9-2005 18:55:50

hey,

ik heb ook mijn misboekje al zowat in een gestoken. Heb gewoon vel gesurfd en alles wat ik mooi vond opgeslagen, herleest en verwerkt in een mooie tekst / mis.
Ik schrijf al jaren samen met mijn pa de kestmis voor onze kerk dus het lukt me aardig....Ik baseer me op andere recente misboekjes die ik heb, en tot nu toe lukt het me aardig om een modern en emotioneel toetsje te geven aan de mis!!Als ik kan helpen, laat het me weten:
leen.vandencruyce@skynet.be

groetjes,

Leen 26/08/06

Femke
18-8-2006
 Meld misbruik15-9-2005 19:43:01

o wee, ik ben helemaal nog niet begonnen met het misboekje.
willen jullie wat teksten doorsturen of me wat adressen geven van op internet. Dan zal ik best ook eens beginnen.
femke.vanacker@telenet.be

mvg,
Femke
19/08/06

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik15-9-2005 21:10:36

Hoi Sylvie, naar ons mag je ook een mailtje sturen, als je het goed vind.
Bij ons zijn ook alle ideetjes en teksten welkom.
Alvast bedankt.
Grts. Cindy

An
13-8-2005
 Meld misbruik15-9-2005 21:49:38

Hoi Sofie,
Je bent er inderdaad vroeg bij, maar zoveel te beter.. dan kan je rustig wat kijken en vergelijken. Ik heb de meeste teksten zelf geschreven, wel aan de hand van voorbeelden (internet, misboekjes vrienden, boek van pastoor). Heb heel veel positieve reacties gekregen dat het een persoonlijke mis wat.. dat deed deugd, want ik heb er ook wat tijd en moeite in gestoken.
Je kan in de teksten verwerken hoe jullie elkaar leerden kennen, wat jullie samen doen, wat jullie toekomstplannen zijn,..
Je kan natuurlijk ook zelf wat vertellen en de mensen welkom heten.. zo hadden wij het gedaan.. eerst wat negatieve dingen van elkaar gezegd, dan gezegd dat we elkaar geweldig, knap, lief vonden.. en ten slotte dat we van elkaar houden en samen gelukkig zijn.
Veel succes!
Groetjes,
An (13/08/2005)

Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik16-9-2005 11:43:43

Hallo allemaal,

Ik ga volgend jaar in september trouwen. Gisteren hebben we een eerste keer zo'n misboekje in handen gekregen. Ik vindt het ook belangrijk dat het zéér persoonlijk wordt. Ik ga sowieso wat teksten zelf schijven maar als ik bij anderen leuke en mooie teksten vind wil ik die ook wel gebruiken. Dus als jullie voorbeelden hebben mail mij dat dan gerust door...
ann-sophie.de.cuyper@pandora.be

groetjes

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik16-9-2005 12:14:16

Hallo, nog een vraagje: hoe gieten jullie het boekje in zijn eindformaat. Met nietjes of met twee gaatjes er in? Ik weet het nog niet.
Nmen jullie een iets dikker papier voor de kaft.
Groeten
Cindy

Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik16-9-2005 12:20:48

Hey Cindy,

Ik denk dat ik het met een nietje zal vastbinden ofwel met zo van dat raffialind. En alleszinds met een harde kaft voor en achterkant

groetjes
sofie

Lien
26-5-2006
 Meld misbruik16-9-2005 12:34:01

Hallo Sylvie

Of alle anderen hier die leuke tekstjes hebben gevonde, kunnen jullie ze mij ook doorsturen ?

Alvast bedankt !

Lien
26/05/06
callenslien@hotmail.com

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik16-9-2005 21:03:32

Hallo, vandaag heb ik aan het formaat gewerkt, ik wou eens iets anders en het word een boekje van 20 cm op 15 cm, in landschap. Met een foto van een mooie witte rros met druppels van de ochtenddauw er op. KNAP.
Ik wou dat maar even meedelen.
Groetjes Cindy

Evy
22-7-2006
 Meld misbruik17-9-2005 8:16:31

Hallo,

Aan iedereen met leuke tekstjes of misboekjes, evy.adriaens@skynet.be

Oja, onder jullie zijn er waarschijnlijk ook die hun grootvader of grootouders er niet meer bij is omdat ie overleden is. Wij zouden in onze mis daar graag iets over zeggen, zoiets van dat we ze er nog graag bijgehad hadden, ofzo. Hebben jullie hieromtrent ook iets?

Thanx
xxx Evy
22/07/2006

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik17-9-2005 16:06:56

Hey

Ik heb al veel leuke teksten verzameld en ga binnenkort ook beginnen (we trouwen in sept 2006) dus ik ben ook vroeg, maar ik denk dat ik tijdens de zomer van 2006 al werk genoeg ga hebben, dus dat is leuk als het misboekje dan al af is.

Voor de lay out heb ik een speciaal idee, ik druk het liggend af (A5) en hou het vanboven vast met ringetjes (te koop bij AVA), op de ene kant van ieder blad is het ons misboekje, op de andere kant een verjaardagskalender met telkens de maand en een tekening van Love is... Dus we moeten in feite net 12 bladzijden hebben. Zo kan men ons misboekje nadien nog ophangen. Uiteraard staat onze huwelijksverjaardag er al op vermeld!

Iedereen die nog leuke teksten heeft, zou je die kunnen doormailen? vickystuer@hotmail.com

Lieselotte
18-3-2006
 Meld misbruik22-9-2005 15:39:24

Hallo,

Kun je eventueel eens de teksten doormailen?
Ik moet er dringend aan beginnen en weet niet hoe er aan te beginnen.

Alvast bedankt.

famrobbe@hotmail.com

Vele groetjes Lieselotte Robbe 18/03/2006

veerle
24-6-2006
 Meld misbruik14-11-2005 12:30:06

hallo

Ik weet ook niet waar ik moet beginnen met het maken van zo'n misboekje. Mooie teksten mogen jullie altijd doormailen alsook voor tips voor de uitvoering van het boekje.

Mercikes

24/06/2006
veerle_huls@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...