Nu Online
Momenteel zijn er 292 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Bali

  28-6-2009 11:23:07
Hallo allemaal,

Achter een half jaar stappen wij in het huwelijksbootje. Het leek ons wel wat om naar Bali te gaan voor onze huwelijksreis. Onze vraag was waar het leuk en mooi is. We wouden eigenlijk een kleiner hotel maar die zijn megaduur. Zijn er bruidjes of bruidegommen of anderen die naar Bali geweest zijn in een groter hotelcomplex? en hoe viel dat mee? Er zijn zoveel plaatsen zoals Kuta, seminyak,... Alle tips zijn welkom
Van een twijfelend bruidje

Saartje
21-11-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1188


sarah
17-5-2008
 Meld misbruik28-6-2009 21:34:59

hallo,

wij zijn getrouwd op bali!!

Ik vond bali een echte aanrader. Ik heb al heel wat plaatsen gezien op deze wereldbol maar bali was absoluut een paradijs!

Je moet 100% zeker naar een hotel in Ubud voor enkele dagen. Wij logeerden in de royal pita maha, echt een PARADIJS!!
Ook een aanrader is het raften op de ayung river... zo mooi!
(ook voor de niet sportieven haha)

Verder zijn de aanraders in ubud: monkey forest, eten in mosaic (staat in boek van grande tables du monde met oa hof van cleve en kost 150 euro voor 6 gangen menu voor 2 personen met dranken bij)

Daarna logeerden we in seminyak. Daar zitten de trendy bars en romantische restaurants. (Kudeta, the living room, la locciola, hu bar)
Het is wel niet zoals je dat kent van vb spanje, het zijn niet echt boulevards maar meer verspreid.

We zijn ook een paar avonden naar kuta geweest. Dat is leuk, maar niet om te logeren.

Voor een goed advies kan je best naar reisbureau spillemaeckers in hopland antwerpen. Ze hebben daar voor ons geboekt en dan a la carte. (ik wou hotels die niet in brochure stonden)

Op internet kan je echt wel goedkopere hotels vinden dan die in de brochures.

Kortom bali is een topper! En moest het niet zo ver vliegen zijn, dan ging ik dit jaar al terug!





sarah
17-5-2008
 Meld misbruik28-6-2009 21:35:27

als je nog iets wil weten, dan vraag maar he



Bart
10-10-2009
 Meld misbruik29-6-2009 22:39:37

Wij hebben er vorig jaar okt geweest, bali is echt super! hadden ALILA hotel in Ubud, echt zalig! Hebben er 5 begeleide uitstappen ( in kleine groep, max 6 pers)gemaakt met balinese gids Madé die vrij goed nederlands sprak.
Natuur is onbeschrijflijk mooi, ze zijn er zeer gastvriendelijk, hebben er ook die rafting gedaan in combinatie met olifantentocht. Zijn gaan eten bij "manneke pis", brugse eigenaar, echt lekker en goedkoop!
Geniet ervan!



Nathalie
27-6-2009
 Meld misbruik30-6-2009 11:46:01

hoi sarah,

onze prachtige dag was op 27 juni en binnenkort vertrekken we op huwelijksreis naar bali.
ik heb je suggestie gelezen over het restaurant in ubud maar ik vroeg me af moet ik dat op voorhand reserveren of kan ik daar zo naartoe gaan op een avond?

Groetjes,
een supergelukkige getrouwde vrouw :-)
Nathalie



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik30-6-2009 18:05:30

dag nathalie, je kan best op voorhand reserveren.
het is wel een speciale keuken en je kan volgens mij niet kiezen. Het is altijd de menu, maar je kon geloof ik wel dingen wisselen als je iets niet lust.

Ik vond het wel een aanrader! Ook zeker tijd nemen voor een aperitief in de lounge bar.

grz



Saartje
21-11-2009
 Meld misbruik30-6-2009 20:36:47

Bedankt voor jullie suggesties Bart en Sarah. Wij hadden eigenlijk Een shocking promo op oog. Dirt is een 15 daagse reis met 5uitstappen inbegrepen. Dit leek ons wat en de prijs viel mee. Helaas is Ubud er dus niet bij. Aangezien jullie dat heel mooi vonden. Maar kennen jullie Nusa Dua? Of Sanur? Hoe zijn die plaatsen? Iemand al geweest? Ubus is dus mooier als Seminyak.
Stel u voor we nemen 15 dagen (12 nachten) in dat hotel van u Sarah in Ubud en daar ook 5 uitstappen bij. Dan ben je toch zeeer veel geld kwijt want dat hotel is inderdaad gewoonweg prachtig. Maar misschien iets boven ons budget! groetjes en alvast bedankt!



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik1-7-2009 8:21:09

In nusa dua is er naar het schijnt weinig te zien...

Ubud moet je gezien hebben, want naar mijn (bescheiden) mening heb je dan echt wel iets gemist.
T'is te zeggen. Het centrum is niet zo bijzonder, maar de natuur- omgeving is echt heel mooi.
Vooral dat raften moet je gedaan hebben. (en nogmaals je moet niet sportief zijn)

Wij waren maar 2 of 3 dagen in ubud en dat is wel genoeg hoor.

Waar wij zaten was idd niet goedkoop dat hotel, maar om eerlijk te zijn... ik zou er zeker weten ooit terug naar toe willen. Want het was wel het mooiste hotel waar ik ooit geweest ben.

We hadden een echte villa met een groot rond bad, een eigen zwembad,...

In seminyak verbleven we in de samaya.

Wij hebben geloof ik 5000 euro betaald. En daar zat in:

- vluchten met tussenstop in hong kong
- hotel + excursies in hong kong
- hotel met ontbijt in seminyak en ubud
- trouwpakket met 6-gangen diner
- trouwalbum
- 3-gangen diner in seminyak
- transporten

We hadden overal een prive-zwembad en butler.

Ik weet niet wat jullie promo kost? maar ik denk dat je voor bali wel snel iets van die prijs kwijt bent.
De vluchten waren bij ons al iets van 1100 euro pp

Ginder kan je heel goedkoop eten. Maar als je in de betere restaurants gaat ben je ook wel 30 euro pp kwijt. (mosaic was duurder)

De excursies ginder zijn ook niet spotgoedkoop. Gewoon westerse prijzen.
Winkelen kan je dan weer wel goedkoper vb in kuta.

ik weet niet van waar je bent? maar waar wij geboekt hebben (in antwerpen) weten ze echt ALLES over bali. Ik geloof dat die mens zowat alle hotels heeft gezien.

Ik wou eerst in een hotel trouwen dat 900 euro per nacht kostte. Hij heeft me dat toen afgeraden omdat hij echt wel goede en goedkopere hotels kende.

Hij heeft ons vb ook een fotograaf bezorgd voor 70 euro..

Als je interesse hebt kan ik wel eens kijken of ik nog ergens die mens zijn adreskaartje kan vinden. Voor 70 euro kan je nu niet sukkelen he!
Ze komen dat naar het hotel brengen en alles



Saartje
21-11-2009
 Meld misbruik1-7-2009 9:34:56

Hij Sarah,

Vond je het niet vervelend dat inpakken en zo telkens terug vertekken?

Wij zijn van Limbureg en had al voorgenomen dat dat raften zeker ging gebeuren! Echt wil dat toch 1 keer minstens in mijn leven meegemaakt hebben. Daar in Antwerpen die lijken me echt goed, want waar wij gegaan zijn wisten ze er niks van. We hebben nog niks geboekt alleen plaatsen in t vloegtuig gereserveerd :-)

En van die fotograaf, wat bedoel je daarmee? Zo voor uw trouwalbum? Maar 70 euro! Das spotgoedkoop! Maar wij trouwen daar zelf niet .

Groetjes



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik1-7-2009 16:35:19

he saartje,

nee dat viel goed mee.
3 dagen hong kong
3 dagen ubud
10 dagen seminyak
Ik vond dat nu niet zo heel erg met dat inpakken.

Moest je naar antwerpen gaan, dan is het adres spillemaeckers hopland en diegene die je moet hebben is dirk.

Je kan eigenlijk gewoon a la carte kiezen, want ze hebben een reisagent ter plaatse die alles voor hen regelt.
Ik heb mijn hotels gewoon van het internet afgehaald. Op www.tripadvisor.com lees ik dan de beoordelingen + foto's en zo heb ik gekozen

Dat trouwalbum, je kan door een fotosessie laten doen op het strand of in de jungle van ubud ofzo en daar maken ze dan een album van.
De fotosessie (denk 2 of 3 uur) + het album heeft ons 70 euro gekost.
Ik vond dat wel een leuk aandenken voor als je toch daar bent

Denk ook wel dat je dat los kan laten doen.

Ik vond het vb ook wel tof om vb daar foto's te laten nemen en dat dan als postkaart opsturen als bedankje naar de genodigden met iets van een tekstje ofzo.

Je kan dat raften ook combineren met een quad toch, ook leuk!
haha wij zijn 2x gaan raften, omdat ik het echt geweldig vond (en stiekem heimwee had naar mijn zoontje van 1.5 en dus bezig wou blijven)

Voor een normale reis ga ik nu niet telkens naar antwerpen, maar voor iets specialer wel

mijn ouders zijn pas via hen naar india gegaan en ook dat was tip-top in orde. Daar had die man zelfs gewoond en wist dus zelfs van hieruit de adresjes te geven voor restaurantjes

Waar maak je dat nog mee in een reisbureau?

grz
ps: ik ben stikjaloers dat jullie nog gaan en ik al terug ben : (



Saartje
21-11-2009
 Meld misbruik2-7-2009 8:42:10

Hey! Ik heb weer duizend vragen maar je mag ook naar mijn mail terug sturen als je dat liever doet : vsaartje@hotmail.com.
Ik heb gister dus opgezocht via de site van dat hotel van Ubud wat jij zei. Dat is gewoonweg prachtig en je hebt daar een Romanticpaket voor 4 dagen en 3 nachten. Dat leek me al wat. En via booking.com kun je ook boeken. Zou jij via internet durven boeken?
En dan had ik gekeken naar een vliegtuigticket. Het goedkoopste was dan voor 2 personden heen en terug 1300 euro via Malaysia airlinesu. Welke maatschappij hadden jullie?
En dan laatste vraag. Wij wouden de 23ste vertrekken.stel u voor 's morgen 6 u vertrekt ons vliegtuig. Wanneer zijn we dan daar? Hoe veel tijdsverschil is er?
En 't zelfde bij de terugvlucht.
Alvast heel erg bedankt voor alles, en heb dat reisbeureau opgezocht, dat ligt op verschillende plaatsen in Antwerpen.
Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums