Terug naar overzicht
Wij hebben bij onze uitnodigingen een appart kaartje gestoken, de tekst op dat kaartje is afhankelijk van de moment waarop we de mensen verwachten.Op de uitnodiging staat: Na 4 jaar samenwonen is het er dan toch van gekomen... Kim & Robin stappen in het huwelijksbootje op 31 juli 2009.Ons ja-woord zullen we geven om ... in het gemeentehuis van ...Ons huisje staat al helemaal vol, maar doe gerust ons spaarvarken een lol (gevolgd door de rekeningnummer)Op de kaartjes staat:1) graag hadden we dit met u gevierd op ons avondfeest. Gelegenheidsadres ...Kan u er wel of niet bijzijn? Laat het ons even weten voor ... en dan de telefoonnummer.2) Graag hadden we dit samen met u gevierd op ons dansfeest in gezelschap van muziek en dessert. Hier ook weer adres en nummer.Bij jullie zou het dan iets kunnen worden met receptie en avondfeest of zo.Hopelijk heb je hier iets aan,Groetjes en nog veel plezier met de voorbereidingen,Kim
Hi Karin,je zou het zo kunnen formuleren :Wij nodigen U van harte uit op onze huwelijksreceptie die plaatsvindt in feestzaal ... te ... (stad of gemeente) vanaf ... h. Wij kijken alvast uit naar Uw komst !Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik een rek.nr op een huwelijksuitnodiging ronduit onbeleefd vind. Je legt niet iemand op hoe hij/zij z'n geld moet besteden aan een cadeau voor jullie huwelijk. Een hint voor centen vind ik oké maar een rekeningnummer... Dit is slechts mijn mening, jullie doen er verder mee wat je wil natuurlijk. Voor het avondfeest :Wij nodigen U van harte uit aan onze feestdis gevolgd door het bal. Hiervoor verwelkomen wij U graag in feestzaal .... vanaf ... h.Of : Wij nodigen U van harte uit op het avondfeest en verwelkomen U graag in feestzaal.. te ..h.Voor de centen kan je dit bv. schrijven :Wil U ons met een kado verrassen ?Dan hopen we dat het in onze spaarpot zal passen. SLOT voor beide : Dank bij voorbaat om Uw komst te bevestigen VooR ...(limietdatum) :adres + tel. nr + email adres Hopelijk heb je hier wat aan.Groetjes
Hoi,Bij ons staat er het volgende :Graag nodigen onze ouders en wij u uit om ons huwelijk samen te vieren tijdens de receptie van 17u tot 18u30 te X.Voor avondgasten : Graag nodigen ... tijdens de receptie gevolgd door het avondfeest om 19 te X.Wat betreft cadeau : Vrijblijvende cadeautip : tekening envelopje of rekeningnummer.Wij zagen dat eerst ook niet zitten, maar elke andere uitnodging die wij al ontvangen hebben vermeld ook een rekeningnummer...5 jaar geleden werd dat minder "aanvaard" maar nu is het zelfs gebruikelijk.Veel succes !
Ik zou op de uitnodiging zetten : vrijblijvende cadeautip : rek.nr en een envelopje.Vroeger werd dat niet gedaan maar nu steeds meer. Ik vind dat geen schande!Al die domme rijmpjes zoals "als u ons wilt verrassen, hopen we dat het in een envelopje zal passen" zeggen uiteidelijk net hetzelfde!Maar das mijn mening natuurlijk.Groetjes