Nu Online
Momenteel zijn er 660 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer alles vastleggen

30-6-2009 12:36:30
Hallo iedereen,
Ik was hier eens op deze site aan het neuzen en eerst en vooral proficiat aan allen die gaan trouwen.
Mijn huwelijk zal maar doorgaan 7 augustus volgend jaar en moet me dan ook nog geen zorgen maken, maar ik stel me toch al wat vragen, wanneer ik alles in orde moet brengen. Zoals een ceremoniemeester, moet je die niet als eerste vastleggen en wanneer dan?? Ons zaal die ligt al vast, dat is alles, wanner moet je bvb stadhuis en de kerk vastleggen?? Als er nog mensen zijn die tips voor me hebben, geef ze me gerust !! Dus je ziet ik weet nog van niets eigenlijk :(
Vele groetjes vanwege Cathy

cathy
7-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 1023

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik30-6-2009 13:41:55

Dag Cathy,

ik nu eerst de volgende zaken vastleggen: zaal (wat je al hebt), gemeentehuis (gewoon datum laten doorgeven want aangifte kan nog niet) en kerk (pastoor contacteren om datum te noteren). Zelf werk ik niet met een ceremoniemeester maar die leg je ook best vast, samen met de DJ en de fotograaf

Dat zijn volgens mij de cruciale punten de je best onmiddellijk vastlegt.

Voor de rest, kleed kan je in oktober gaan kijken omdat dan meestal de nieuwe collectie uitkomt. Ringen hangt er vanaf wat je wilt, maar hou rekening met sommige levertijden van 12 tot 16 weken. Of je kunt ook ringen uit een standaardgamma nemen zeg maar, die zijn veel sneller leverbaar.
Kledij bruidegom heb je meer tijd voor, maar ik raad aan om bv in de januarisolden of de solden nu eens een kijkje te nemen want dan kan je mss een goede koop doen. (mijn ventje heeft een kostuum van hugo boss aan de helft van de prijs kunnen kopen op die manier)

Denk ook eens na over je gastenlijst en dan de uitnodigingen (wil je ze zelf maken of laten maken want in tijd scheelt dat).

Je kunt ook zo eens een bruidsmagazine kopen, meestal zit daar ook een blad bij met wat je wanneer moet doen. Echt handig.

Tijd genoeg zou ik zo zeggen maar zorg eerst en vooral dat de belangrijkste zaken vastliggen.

Veel succes met het plannen!
Groeten,
Eva

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik30-6-2009 13:56:09

Belangrijkste ligt al vast : jullie zaal ;-)
Wat hebben wij nadien gedaan : kerk en wet.
In sommige gemeentes kan je de wet pas een half jaar op voorhand vastleggen, maar informeren kan geen kwaad he !
Bij ons mocht het vanaf 1 jaar ervoor.
Fotograaf, ceremoniemeester zijn het volgende aan bod.
Onze fotograaf hebben we een jaar op voorhand vastgelegd en die vond dat vroeg. Anderen vinden het dan weer mss op tijd.
Ceremoniemeester een goeie 7 maanden op voorhand vastgelegd.
Hij vond ons ook op tijd (trouwen in september), maar hij zei wel dat de zomermaanden populairder zijn en dus ook rapper volzet ;-)
Voor al de rest heb je MASSA'S tijd en NEEM JE TIJD !!
Als je er zo een lijstje van uit de boeken bijhaalt is het een handige leidraad, en zo zal je niet rap iets vergeten...
Je kan zo veel al op voorhand doen, dus hangt af hoe jij je huwelijk wilt organiseren.
Doordat wij meer dan een jaar op voorhand ermee bezig waren is voor ons zo goed als alles al geregeld.
Nu zijn we kleine 3 maanden voor onze trouw en we doen elke week iets.
Vorige week pastoor, deze week fotograaf, volgende week ringen, week nadien ceremoniemeester.
En zo raakt alles wel geregeld.

Geniet ervan want het jaar zal sneller voorbij zijn dan je denkt !!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...