Terug naar overzicht
ik heb ook geen broers of zussen, dus ik heb mijn beste vriend genomen. Mijn vriend heeft zijn broer gekozen. Dus we hebben 2 mannelijke getuigen.
Hey Dorien!Ik ben ook kind alleen en ik heb mijn beste vriendin als getuige genomen. Vriendschap is mss vergankelijk maar we zijn al 10 jaar vriendinnen dus we zullen dat wel blijven tot na de trouwBovendien vind ik een getuige nog altijd minder belangrijk dan bvb een meter/peter van je kind aangezien die effectief verantwoordelijkheden heeft, een getuige heeft na de trouw eigenlijk nog weinig met je te makenmijn vriend neemt idd zijn zus (dus hebben we 2 meisjes)ik zou een vriendin nemen!Sofie
Hoi Dorien,Ik ben ook enig kind en heb daarom mijn beste vriendin genomen als getuige. Mijn verloofde heeft zijn broer genomen.GroetjesKim01/08/2009
Alvast bedankt van jullie reacties. Een vriendin kiezen vind ik persoonlijk ook moeilijk. Ik heb wel enkele goede vriendinnen, maar ook nog niet zo lang. Kvind dat dan zo gevaarlijk; wie weet hoelang duurt die vriendschap dan nog? Zo ik dan niet eerder een neef kiezen? Maar ja, welke vriendin kies je of welke neef? Pff, niet gemakkelijk :(Hoeveel getuigen mag je trouwens nemen in België?Groetjes,Dorien
Zowel mijn verloofde als ik hebben een vriend(in) gekozen die speciaal is voor ons, ook al hebben we beide broers. Iemand waar we al veel aan gehad hebben en die we koesteren ... ik vind het een mooie manier om een hechte vriendschap te tonen.Kim
2 getuigen elk dus 4 in totaal dacht ik...
Ik heb het aan een vriendin gevraagd, die ik nu niet meer zie.Da's jammer, maar veel maakt dat toch niet uit?
Ik heb het aan een vriendin gevraagd. Ken ik al van in de kleuterklas. Mijn verloofde heeft ook een vriend gevraagd die hij al jaren kent. Wij hebben beide een broer en zus. Maar die houden we wel voor peter en meter. groetjes, Carolina
Beste,Onze getuigen zijn een vriendin + mijn oma.mvgEvelien en Bert
Hey Dorien, meestal is die eer aan broers/zussen (maar wie kies je dan als je er meer dan 1 hebt) of anders beste vriend(in). Mijn verloofde heeft als getuige een vriendin van mij genomen omdat die ons heeft gekoppeld:-) Bij mij is dit de beste vriendin van mijn mama omdat ik haar al heel mijn leven ken en haar altijd beschouwd heb als een moeder. Anders zou het bij mij een vriendin zijn die ik nog maar een jaartje ken maar waar ik een heel sterke band mee heb opgebouwd; ik mag dan ook getuige zijn op haar huwelijk binnen enkele maanden. in familiebanden komen ook al eens barsten dus daar zou ik me niet al teveel zorgen of illusies over maken. De getuige is meestal ook de persoon die je vrijgezellen organiseert waarbij je je hartje eens uitstort als je het effe niet meer ziet zitten, een persoon die je nog altijd de tofste op aarde vindt, ook al ben je een bridezilla ;-)
Als je geen broers of zussen hebt, dan hoor ik vaak dat men een vriend of vriendin neemt. Iemand waarop je kan steunen inderdaad, maar ook iemand die jullie liefde heeft zien bloeien.